Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6850 jäsentä  •  416243 viestiä  •  19880 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi markjoke, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Synttärijuhlat diabeetikon kanssa  (Luettu 1292 kertaa)

vilpukka

• Vieras
Synttärijuhlat diabeetikon kanssa
« : Heinäkuu 09, 2004, 12:37:00 ip »

Hei !
Olemme lähdössä ensimmäistä kertaa synttärikemuihin pikkuisen diabeetikkomme (3-v) kanssa. Ollaan miehen kanssa mietiskelty kuinka toimittaisiin. Annetaanko tyttösen syödä kaikkea mitä muutkin vai rajoitetaanko jotenkin ? Viedäänkö omat eväät tai ainakin omat sokerittomat juomat ? Olisi kiva kuulla, kuinka te viisammat ja kokeneemmat olette hoidelleet nuo synttärijuhlat. Jotenkin sitä toivoisi, että tilaisuus olisi kiva kaikille, niin päivänsankarille kuin omalle diabeetikollemmekin.  
Kiitos jo etukäteen.
Kirjattu

Tiina Hujanen

• Vieras
Re: Synttärijuhlat diabeetikon kanssa
« Vastaus #1 : Heinäkuu 09, 2004, 13:07:00 ip »

Hei Vilpukka. Meillä on tehty niin synttäri-kemujen kanssa, että varmuuden vuoksi on viety omat juomat, limsa tai mehu. Mutta muuten on lapsi saanut syödä mitä haluaa, ei tietenkään aivan mahdottomia määriä ja olen saattanut pistää pikainsul. etukäteen vähän ja sitten myöh. sokerit mitattuani pistänyt lisää. Kyllähän ne vähän tuppaa olemaan sitten korkeammalla ku normaalisti, jos ne nyt sillonkaan niin matalia ovat... Hauskoja synttäreitä. Hyvin ne menevät.
Kirjattu

Marke

• Jäsen
« Vastaus #2 : Heinäkuu 10, 2004, 14:39:00 ip »

Heips minunkin puolestani! Minä olen aina soittanut etukäteen synttärisankarien äideille ja keskustellut syömisistä eli niiden sisällöstä ja ajankohdasta. Olemme sopineet, että laitan 7-vuotiaalleni oman hiilarittoman limsan mukaan mutta aina ne ovat sitä häntä varten erikseen hommanneet. Lapsi on syönyt sitä mitä on halunnut ja sen verran kun on halunnut. Kotiin tultaessa olen mitannut ja lukemat ovat aina olleet jossain 16 pinnassa. Korjaan sen ennen päivällistä annettavalla novopiikillä eli en yleensä pistä ylimääräistä kertaa. Etukäteen en ole uskaltanut pistää, ettei laske kemuilla liian alas jos ruoka viivästyy ja lapset riehuvat. Hyvää kesää!
Kirjattu

Jossu

• Jäsen
« Vastaus #3 : Heinäkuu 10, 2004, 23:14:00 ip »

moikka!!

Mulla kaikki kaverit aina joitten synttäreille meen nii on hankkinu light-limsaa. Pistoshoidolla sitä sai olla aika tarkka synttärisyömisten kans, mutta pumpun kanssa se sujuu paremmin. Mutta kaikkein pahinta on se että "napostelee" pari sipsiä, sit taas kohta yhen kourallisen ja sitte keksejä ja taas sipsejä, sitte vähän karkkia. KÄy helposti niin ettei pysykään enää laskuissa vaan on ihan huomaamatta syöny esim. 40 hiilaria. vinkki: ottakaa kerralla synttäreillä lautaselle sen mitä syötte, niin siitä voi sitten paljo helpommin arvioida hiilihydraatit ja sen mukaan sitte laittaa insuliinia.
Kirjattu

Linkkejä