Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418359 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi MAAPPE, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: hikoilu  (Luettu 6146 kertaa)

Guest

• Vieras
hikoilu
« : Kesäkuu 15, 2004, 23:53:00 ip »

Poikani 3 vuotta hikoilee öisin aivan tuhottomasti. Monesti tyyny on niin märkä että voisi vettä puristaa. voiko sokeritaudilla olla tämän kanssa jotain tekemistä. Kun sokereita tällöin mitataan arvot voi olla mitä tahansa 3-20 eikä hiki ole niin sanotusti kylmää hikeä eli iho ei ole kylmä hien alla, ainakaan yleensä. Hikoilua oli öisin jo ennen taudin toteamista.
Kirjattu

minttumaria

• Vieras
Re: hikoilu
« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2004, 09:54:00 ap »

Hei!
Minun  3,5 vuotias poika hikoilee kanssa öisin aivan samalla tavalla ja on aina hikoillut , hänellä ei ole diabetesta ja olen miettinyt mistä se johtuu, mutta vastausta en ole vielä saanut. Kun lapsi oli pienenpi joku sanoi, että se johtuisi kilpirauhasen toiminnasta, tiedä sitten!
Kirjattu

merde

• Intoilija
« Vastaus #2 : Kesäkuu 18, 2004, 16:50:00 ip »

Vastaan tässä itselleni jos joku sattuisi saman asian kanssa pähkäilemään. Kyselin asiasta ja vuositarkastukseen mennessä tuli puheeksi, että lapselta otetaan kilpirauhaskoe. Kun siitä kysyin kerrottiin että diabeetikoilta tutkitaan tämä koska jotkut kilpirauhasen sairaudet ovat niin sanottuja autoimmuunisairauksia kuten diabetes ja niiden esiintyminen diabeetikoilla on muita yleisempää.
No jännityksellä odotan kokeiden tuloksia, koska yhtään lisää sairautta tässä perheessä ei kaivattaisi. Pojalla on muutenkin edessä kita- ja nielurisaleikkaus ja korvien putkitus joten tuntuu että poika on ikäänsä nähden jo kiintiönsä verran tauteja saanut.Muita sairauteen viittaavia oireita ei kylläkään ole mutta sittenpähän sekin varmistuu.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #3 : Heinäkuu 04, 2004, 18:01:00 ip »

Itse hikoilen tuhottomasti silloin, kun sokerit ovat olleet matalalla ja olen syönyt. Jostain syystä minua siis hikoiluttaa, kun sokerit nousevat nopeasti. Mutta jos yöhikoilu on jatkuvaa, tämä ei välttämättä kyllä liity siihen...
Kirjattu

Tiina Hujanen

• Vieras
« Vastaus #4 : Heinäkuu 09, 2004, 13:32:00 ip »

Hei. Pistänpä minäkin pakkaa sekaisin omalta osaltani.Meidän 7-vuotias diabeetikkomme hikoilee kanssa yöllä välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Välillä on kylmän nihkeää ja sitten taas kuumemman oloista.Mutta vaikka onkin kylmän nihkeää, jolloin luulisi että sokeri on alhaalla niin näin ei saata ollakaan vaan sokeri onkin korkealla jne. Meillä Kilpirauhasen toiminnot ovat norm. eli se ei ainekaan vaikuta hikoiluun.
Mysteeristä on.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #5 : Heinäkuu 27, 2004, 13:06:00 ip »

hei,
Ei-diabeetikko poikani tuossa 3-5 v. iässä hikoili kuvailemallasi tavalla. Erinäisiä kokeita otettiin eikä mitään epänormaalia löytynyt.
Hän on nyt 9v. eikä hikoile enää kuin erittäin
harvoin. Hikoilu toivottavasti vähenee teilläkin
iän myötä. Oletko huomannut, että myös päiväsaikaan lapsesi päähikoilee liikkuessa ?
Näin on ainakin meidän pojalla, posket on punaiset pienestäkin liikunnasta.
Toinen poikani hikoilee enemmän selästä eikä
hänen tyynynsä ole koskaan ollut yöllä märkä.
Uskoisin, että hikoilu on täysin normaalia.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #6 : Elokuu 01, 2004, 21:59:00 ip »

Hei meillä 3-vuotias diabeetikko tyttö ja hikoillut vauvasta asti todella paljon.
Meillä ei muut lapset hikoile joten olen miettinyt voisiko se johtua sairaudesta vai vaan olla sattumaa?
Kirjattu

Guest

• Vieras
« Vastaus #7 : Elokuu 01, 2004, 23:25:00 ip »

Olen näköjään saanut jo kaiman tänne. Toivottavasti viestimme eivät aiheuta jatkossa sekaannusta.

Itse olen kirjautunut Siiri-nimimerkillä. Ehkä tässäkin olisi yksi pointti liitolle edellyttää kirjoittavilta palstalaisilta rekisteröitymistä vai voisiko tällaisen varatun nimimerkin käyttämisen estää jollain muulla keinolla? Laitan tämän saman viestin vielä tuonne Kohtauspaikan toiminta -osastolle.
Kirjattu

Linkkejä