Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418359 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi MAAPPE, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Apua!  (Luettu 1219 kertaa)

Guest

• Vieras
Apua!
« : Kesäkuu 10, 2004, 13:29:00 ip »

Mahatauti tuli poikaamme juuri...alkoi oksentelemaan!
Miten toimimme uusi tilanne meillä...poika 1v8kk.
Kirjattu

äitzkä

• Vieras
Re: Apua!
« Vastaus #1 : Kesäkuu 10, 2004, 14:54:00 ip »

Mittailkaa sokereita ahkerasti, jos ovat alhaalla juottakaa normaalia "sokerilimsaa" tai syöttäkää ihan mitä vaan mitä suusta alas saatte menemään, nestettä mahd paljon, jos mikään ei pysy sisällä, ottakaa aika herkästi yhteyttä hoitajaan tai lääkäriin, ottavat varmaan osastolle aika herkästi seurantaan ,kun on noin pikku potilas, tai antavat kotiohjeita. Huom sokerit voi myös nousta korkealle, ku elimistö yrittää itse korjata tilannetta. Jos teillä on niitä keto-aine tikkuja  kotona ,joihin pissaamalla näkee onko ketoaineita jo tullut, tsekatkaa se ,ennenkuin soitatte lääkärille. Kirjatkaa ylös kaikki syömiset kuinka kauan pysyi sisällä ja sokerimittaustulokset, ottakaa ne mukaan jos menette lääkärille.

Koettakaa pärjätä  
Kirjattu

monika

• Aloittelija
« Vastaus #2 : Kesäkuu 10, 2004, 15:13:00 ip »

Mehujäitä kannattaa myös kokeilla!
Voimia! Vatsatauti on kenkku tauti.
Kirjattu

Marko

• Jäsen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 11, 2004, 17:21:00 ip »

Varsinaisen vatsataudin aikanakin pitää muistaa pistää ettei mene happomyrkytyksen puolelle mutta sitten kun varsinainen oksentelu on ohi ja ruoka alkaa pysyä sisällä, kannattaa pistosten kanssa olla TOSI varovainen: hiilihydraatit eivät imeydykkään suolistosta heti niinkuin normaalisti ja insuliinimääriä joutuu vähentämään rajusti. Ei muuta kuin puhelimella yhteys päivystävään lääkäriin (mieluusti lastenlääkäriin!) heti kun tuntuu ettei itse pärjää. Sieltä kyllä saa apua!
Kirjattu

RM

• Matkailija
« Vastaus #4 : Kesäkuu 11, 2004, 22:12:00 ip »

Meillä ainkin Vantaalla on lupa mennä suoraan sairaalaan, jos mahatauti puhkeaa rajuksi. Ei tarvitse mennä lääkärille lähetettä hakemaan, eikä soitella mihinkään. Tosi hienoa, ettei tarvitse itse ihmetellä miten hoitaa.
Ja varsinkin kun on noin nuori lapsi kyseessä, taitaisin itse mennä suoraan sairaalaan jos oksennuksia tulee useamminkin tai ripulia.
Oma poika on 11v, hänen kanssaan pärjää aika pitkälle. Mutta noin nuori lapsi, sairaalahoito taitaa olla paras.
Kirjattu

wumbaaja

• Intoilija
« Vastaus #5 : Kesäkuu 15, 2004, 22:58:00 ip »

mehua jo useita kokeit ni voip olla kotonahi. tai no ehkä sairaalaan, kuitenki aika nuori laps. mahatauti on ikävä myös näin lapsen silimillä kahtoen :'(
Kirjattu

Linkkejä