Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418359 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi MAAPPE, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Lantukseen siirtyminen  (Luettu 1548 kertaa)

Tintturiina

• Aloittelija
Lantukseen siirtyminen
« : Kesäkuu 08, 2004, 20:33:00 ip »

Kävimme tänään kontrollissa ja lääkäri ehdotti siirtymistä Protasta Lantukseen sekä Actrasta NovoRapidiin.
Poika on sairastellut koko talven ja kevään todella runsaasti, tällä hetkellä 11 päivää kuumeessa ja mahatautia. Syöminen  sujuu aamupäivisin hyvin, iltapäivällä nousee lämpö yli 38. Lääkärit ovat epätietoisia sairauden aiheuttajan suhteen, jonkunlainen virus... Sokerit ovat pääsääntöisiesti yli 10 koko ajan, silloin tällöin joku "normaali" lukema.
Poika on 2v1kk ja painaa 13kg. Aikaisemmin pistosohjelma oli aamulla protaa 6yks. actraa 2yks. klo 11 2yks.actraa, klo 17 2yks. actraa ja klo 20 tarv. 1-2yks. novoa.
Nyt siis aloitimme klo 17 4yks. Lantusta ja aterioille 2yks. novoa. Aterioiden hh-määrät ovat ap 30-40, lo 40, vp 20, pä 40, ip 30.
Minkälaisia annostuksia/hh-määriä teillä on ollut käytössä? Miten siirtyminen on sujunut?
Eniten mietityttää novon riittäminen, kun 0,5yks./10hh pitäisi olla riittävä, mutta uskallan epäillä riittävyyttä, vai onko meillä joatin tosi pahasti pielessä ruokavaliossa...
Mennyt ½v on ollut todella rankaa jatkuvan sairastelun vuoksi(d todettu 11/03). Onneksi lapsi itse on postiivinen ja iloinen vesseli, mutta sairastaminen verottaa jaksamista meiltä kaikilta.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
Re: Lantukseen siirtyminen
« Vastaus #1 : Kesäkuu 09, 2004, 09:31:00 ap »

Hei!
Meillä on 6-v poika. (Sairastui 1v 2kk:n ikäisenä)
Meillä on ollut lantus ja novo rapid käytössä viime marraskuulta lähtien: aamulla 9 yks. lantusta, aamupalalle novo rapidia 2 y, lounaalle 2½ y, välipalalle 1½ y, päivälliselle 2-2½ y, iltapalalle 1½-2 y. hh-määrät 30-30/40-20-30-30. Poika painaa 18,5 kg. Olen miettinyt myös novon riittävyyttä hiilarimääriin, mutta lääkärin mielestä ok. Siirtyminen on mennyt ihan hyvin. Pienellä lapsella se ei mene aina niin virtaviivaisesti kuin aikuisilla. Meillä on myös näiden viiden sairastamisvuoden aikana ollut kaikki mahdolliset flunssat ja mahataudit rotaviruksia myöten. on putkitettu korvia ja leikattu kitarisoja, joten tiedän kyllä mitä on olla kovilla ja kuinka rankkaa se on. Meillä on mennyt alkuvuodet yövalvomisineen tosi rankasti. Olen ollut itse tosi piipussa, mutta voin vakuuttaa omakohtaisesti että kyllä se rutiini sieltä tulee, ja tulee tosi hyviä ja helppoja aikojakin. Toivon teille jaksamista ja iloista kesää!!!!!
Kirjattu

Linkkejä