Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418359 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi MAAPPE, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: korkean sokerin oireet  (Luettu 4882 kertaa)

Guest

• Vieras
korkean sokerin oireet
« : Kesäkuu 05, 2004, 03:20:00 ap »

Onko kellään muulla kokemusta siitä , että kun pienellä lapsella sokerit nousee yli 10 lapsi on kamalan kiukkuinen ja mikään ei passaa mutta sitten kun sokerit on yli 15 lapsi muuttuukin taas omaksi itsekseen. Minä olen huomannut meidän pojalla tälläisen ilmiön ja olen miettinyt että johtuuko se siitä että kun sokerit on reilusti korkealla jotkin toiminnot alkaa hidastua ja lapsi jotenkin rauhoittuu. Tälläinen rauhoittuminen ei tietenkään ole mitenkään positiivistä kun se osoittaa että kaikki ei ole ok. Ikävä vaan kun nämä hieman yli 10 oireet on aika lailla samanlaisia meillä kuin matalien oireet niin jos ei mittaa sokereita saattaa hoitaa oiretta ihan väärällä tavalla.
Kirjattu

1000

• Jäsen
Re: korkean sokerin oireet
« Vastaus #1 : Kesäkuu 05, 2004, 03:43:00 ap »

Tietyn teorian mukaan solut kärsivät "nälkää" oli verensokeri 2,5mmol/L tai 25,2mmol/l kummassakaan tapauksessa lihassolut eivät saa riittävästi energiaa käyttöönsä. Mekanismi on tietysti erilainen. Edellisessä, viimeisetkin sokerit käytetään tärkeimpien elintoimintojen ylläpitämiseen esim. keskushermosto ja sydän.(verensokerin ollessa matalalla veri kiertää vain keskeisimpien elimien alueella, siksi raajaverenkierto on heikkoa ja potilaalla KYLMÄT KÄDET JA JALAT; Jälkimmäisessä tapauksessa verensokerin ollessa korkealla sokeria on siis veressä, mutta se ei pääse lihassoluun ilman insuliinia. Siksi saattaa jopa olla nälän tunne, yleensä kuitenkin jano. Kun verensokeri on korkealla elimistö tasoittaa happamuuseroja lisäämällä raajaverenkiertoa=> lämpimät kädet ja jalat.

Verensokerin ollessa siinä 10 paikkeilla solut saavat enemmän energiaa kuin verraten tilanteeseen, jossa sokerit on 25.

Ensi kerran kun poikasi oirehtii, etkä tiedä onko sokerit matalalla vai korkealla niin kokeile käsien lämpötila.

Kylmät kädet(periferia)=>matala sokeri
Lämpimät kädet=>korkea sokeri
Kirjattu

Linkkejä