Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418364 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: siripiri  (Luettu 9340 kertaa)

Ellu

• Vanha tekijä
Re: siripiri
« Vastaus #30 : Joulukuu 03, 2004, 01:20:00 ap »

Minulle taas D-hoitaja sanoi kirkkain silmin: "Kokeilepa laittaa tyhjään One Touch Ultran liuskapurkkiin siripirejä, niin on kätevä ottaa sitten sellainen purkki mukaan lenkille." Hmm.. purkkiin taitaa mahtua semmoiset 4-5 siripiriä. Jos mulla laskee sokerit lenkin aikana, niin ei siihen muutama siripiri riitä. Jos muuta evästä ei ole, niin mulla on taskussa vähintään kolme siripiri pötköä lenkille lähtiessäni.

Tarkoittaisikohan tuo 4 siripiriä hypoon, että sillä neljällä saa sokerin nousemaan ja tarkoitus on varmaan kyllä syödä heti perään muutakin, hitaampaa. Nyt en siis puhu lasten yöllisistä hypoista vaan omista kokemuksista, kun sokeri laskee esim. päivällä.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #31 : Joulukuu 03, 2004, 01:54:00 ap »

Pystyykö kukaan syömään 3 siripiripötköä kerralla?
Kirjattu

Ellu

• Vanha tekijä
« Vastaus #32 : Joulukuu 03, 2004, 12:53:00 ip »

En minäkään niitä kolmea ole joutunut syömään, kun yleensä alan olla silloin jo niin lähellä kotia, että riittää kun loppumatkan mutustan muutamia siripirejä tai pötkön siripiriä. Sitten kotona otan välipalaa. Mutta jos joskus sokerit laskevatkin lenkin keskivaiheilla ja kotiin matkaa. Saatttaa silloin mennä ensin yksi pötkö ja nämä muut ovat niinkuin turvana, että jos sokeri vielä ehtii laskemaan kotiinpäin tullessa. On sitä muutama pötkö tullut joskus pisteltyä suuhun hiihtolenkin aikana, kun sokerit ovat yllättäen laskeneet, kotiin on vielä matkaa ja yhden pötkön syötyäni alkaa taas hetken kuluttua heikottaa. En toki
noita siripirejä päivittäin popsi  
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #33 : Joulukuu 03, 2004, 13:17:00 ip »

Minulla kyllä 4 tablettia riittää ainakin alkuun, mutta koko paketti kyllä heittäisi sokerit pilviin. Tästä on vuosikymmenien kokemus.
Kirjattu

Ellu

• Vanha tekijä
« Vastaus #34 : Joulukuu 03, 2004, 22:19:00 ip »

Diabetekseen liittyen taitaa melkein kaikki olla aika yklsilökohtaista, kuten esimerkiksi siripirien määrä jossakin tilanteessa. Yhdelle riittää pari siripiriä, toisen pitää syödä samassa tilanteessa enemmän. Ja samankin siripirimäärän vaikutus samalla henkilöllä riippuu aina muistakin tekijöistä; perusinskan vaikutusprofiili, liikunta ym. ym.
Kirjattu

-sanna-

• Vieras
« Vastaus #35 : Joulukuu 18, 2004, 22:03:00 ip »

Heräsin monta kuukautta joka yö 03.00. Lääkäri kauhistui kun huomasi sen käyristä. Hoitotasapainon pitää kuulemma olla sellainen että yöllä nukutaan! Eli enää iltaisin vain 1,5 yks. protaphania ja sokerit aamuisin 4-5. Helpotti muuten elämää kummasti kun saa nukkua kunnolla...  
Kirjattu

Linkkejä