Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Mihin hoito tyyliin kannattais siirtyy:confused:  (Luettu 866 kertaa)

Reibali

• Vieras
Mihin hoito tyyliin kannattais siirtyy:confused:
« : Tammikuu 11, 2006, 17:31:00 ip »

meikä on nyt 3 pistoshoidos oon kohta puoliin vaihtamassa hoitootyyliä mihin kannattais siirtyy
   kertokaa mulle
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
Re: Mihin hoito tyyliin kannattais siirtyy:confused:
« Vastaus #1 : Tammikuu 11, 2006, 17:45:00 ip »

Heipsan!

Hippasen tarttis lisää tietoa nykyhoitosi hyvin toimivista jutuista & asioista, jotka voisi hoitua paremminkin (mihin kaipaat joustoa/petrausta, jne.). Ja lyhyt katsaus tuohon nykyiseen 3-pistoshoitoosi eli mitä se käytännössä tarkoittaa (=mitä pistät ja milloin?).

Voisin kuvitella, että esim. tuon airsoftauksen vuoksi (tarkoittanee tiukempia tetsaussessioita, mutta kuinka usein esim. tuota harrastat?) saattaisit tarvita joustoa, jota esim. pikainsuliinit voivat tuoda. Ja toisaalta, jos liikkuminen on satunnaista, pitkävaikutteinen (pikan rinnalla) ei saisi olla turhan jäykkä.

Ja riippuen sitten pistelemis-/mittaamisinnostasi pumppukin voi olla varteenotettava vaihtoehto.

Vaan, kerropa tarkempia speksejä, niin päästään arpomaan oikein tosissaan  
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Reibali

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 12, 2006, 16:08:00 ip »

no airsoftaukseen menee about 4-5 tuntii mutta se on vaan viikon loppusin esim lauantaina oon menossa softaa ja mä varmaan siirryn pumppuun koska se kuullostaa hyvin joustavalta koska softaukseen menee paljon aikaa ja lomilla ollaan melkein joka päivä softaamas
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Tammikuu 13, 2006, 11:06:00 ap »

Ok, pumppu ei kuulosta pöllömmältä (pääset säätämään helpommin poikkeavia sessioita), kunhan sitten teippaat sen siihen malliin kiinni tiukimman menon ajaksi, että ei leviä maastoon  

Kerro ihmeessä kokemuksistasi, kunhan pääset totuttelemaan pumppuun!

Ps. Miten nykyisellä insuliinivirityksellä saat hoidettua 4-5 tunnin urheilusessiot vai menevätkö ns. satunnaisarvauksella?
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Reibali

• Vieras
« Vastaus #4 : Tammikuu 13, 2006, 14:14:00 ip »

no kyllä se osittain menee satunnais arvaksella ja joskus ei kun tekee silleen että lähtee n klo 12 ja tulee siinä 5 aikaan takas  taas pistämään ja tietty mittari on koko ajan messissä ja siellä puskassa onkin kivaa alkaa mittaa kun ollaan ''sotaa'' niin vihollinen hyppää niskaan välillä ärsyttää mutta voi voi
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59