Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Levemirin aloitukseni  (Luettu 10658 kertaa)

d1-nainen

• Lentävä kynä
Re: Levemirin aloitukseni
« Vastaus #105 : Tammikuu 11, 2006, 23:30:00 ip »

2,5 kk Levistä takana. Sokerit yhtä huonot kuin ennen. En usko, että saan koskaan hba1:tä alle kymppiin.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Renzo

• Aktiivinen
« Vastaus #106 : Tammikuu 21, 2006, 11:21:32 ap »

Minä laihduin ensimmäisen aloitus kuukauden aikana kolme kiloa ja insuliini annosta täytyi pienentää 11yks,  27yks >16yks. . Parasta vaihdossa Prota Levemiriin on ollut yö hypojen poisjäänti ja ilta-annoksen vaivaton   säätäminen, jos jostain syystä aamuarvoissa tulee muutoksia.
jk.kiitokset näistä tapahtumista,kyllä täytyy osittaa Tampereen Kirjoniemen tosi ammattilais tiimille ja vielä oman hoitopaikan panokselle  suhtautumisesta diabeteksen hoitoon!
Kirjattu
Kun avaan lompakkoni, minulle tulee outo tunne, että raha ei ole enää muodissa.

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #107 : Tammikuu 21, 2006, 14:25:00 ip »

Hei!

Useilla voisi oikean annoksen löytymistä helpottaa ja tasapainoa parantaa jos "päivittäisitte" pistostekniikkanne ja perusteellisesti tarkastaisitte annostusvälineenne.

Minulla oli tullut pikkuhiljaa vikaa Innovoon ja hypot lisääntyivät vaikka pienensin ateria-insuliini annoksia lähes puoleen.

Noin viikko sitten sain uuden Innovon ja nyt olen joutunut nostamaan ateria-insuliini annoksia.

Hypot ovat vähentyneet ja vaikuttaisi todennäköiseltä että annostus oli virheellinen noin vuoden käytössä olleella Innovolla.

Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #108 : Tammikuu 21, 2006, 16:30:36 ip »

Minulta on kyllä pistostekniikka tarkistettu ja myös uusi insuliinikylä on. Pistostekniikassa olikin parantamisen varaa. Olin tottunut ottamaan ihosta poimun ja hoitaja sanoi, ettei pidä ottaa. Mutta ei tuo vaikuttanut insuliini annostukseen mitenkään, vaikka lopetinkin poimun ottamisen.
Kirjattu

tomero

• Vieras
« Vastaus #109 : Tammikuu 21, 2006, 16:31:32 ip »

Hei täältäkin!

Usean vuoden Innovo kokemuksella yhdyn Viljon ajatuksiin.
Kannattaa olla käytössä tarkkana, niin hyvä laite kun se onkin.

Kolme viikkoa sitten siirryin Lantuksen parivuotisen seikkaulun jälkeen Levemiriin. Nyt kokemukset hyvät.
Ei hypoja, erilaisten päivien (liikkuminen) jälkeen selvästi jälki tasaisempi.

Sisäänajoaikana tarkka seuranta: pistokset ja ruoka. Lukemat normaalipäivänä 3,7 - 9,5. Lantus heilui meikäpojalla 2 ja 20 välillä. Mitä tulevaisuus!
Sen ehkä vielä näkee. Lantuksen aikana joskus epäusko ui puseroon.

Sitkeää yrittämistä, Levemir/NovoRapid-hengessä.

Uhoo Vaari Paimiosta
Kirjattu

Tuulitukka

• Aktiivinen
  • 1-tyyppi v. 2005, Levemir+Novorapid
« Vastaus #110 : Tammikuu 21, 2006, 22:59:31 ip »

Olin vaihtamassa Protaa Levemiriin, kunnes pääsinkn Protan kanssa aika hyvään tasapainoon. Joten taidanpa pysyä nyt näissä ja katsoa miten kauan sujuu. Pistän illalla kaksi yksikköä, jos olen harrastanut liikuntaa ja jos/kun liikunta jää väliin pariksi päiväksi nostan ilta-annoksen 2.5.

Aamulla pistän kaksi yksikköä. Aamulla arvot 5-6,5, ei hypoja eikä enää edes heräämisiä yöllä. Mitä mieltä olette Levemirin suhteen liikunnasta. Toimisiko periaatteessa samalla tavalla kuin Prota, eli kun pari päivää ilman lenkkiä, niin saisi vaikutuksen heti päälle pistämällä vähän lisää?  Lisäksi arvelen Levemirin annostusta itselleni, kun on noin pienet annoksen jo Protaakin ja olen lukenut, että Levemiriä tarvittaisiin vielä vähemmän.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #111 : Tammikuu 21, 2006, 23:09:13 ip »

Ei välttämättä tarvita vähemmän. Itselläni protaa meni viimeksi jotain 10 yksikköä, sitten Lantusta aluksi 8 yksikköä ja sitä lisättiin vähitellen 50:een ja sitten taas vähennettiin. Levis aloitettiin 20 yksiköllä ja nyt menee 36 yksikköä. Nyt ois varmaan vaihteeksi vähennystarvetta, paitsi että on taas lähtenyt aamuarvot nousuun. Tuossa välillä kun oli sellainen vaihe, että aamu oli lähes ok, mutta muu päivä päin p. No nytkin sitten aamulla vs oli 19,9 ja humalogia ei juuri kärsi pistää, kun joka aterian jälkeen heittää alas.
Kirjattu

Riikkanen

• Vieras
« Vastaus #112 : Tammikuu 28, 2006, 18:53:41 ip »

Vaihdoin Lantuksen Levemiriin. Lantusta meni 34 ja Levemiriä tällä hetkellä 40 kys, varmaan nousee vielä.
Mutta aah sitä autuutta, kun Levis ei kirvele ja kertakäyttökynä ei pidä sitä helvetinmoista naksutusta. Sokerit on olleet aika tasaisia vielä, eikä ole ollut yöhypoja kuten Lantuksen aikana oli.
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59