Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416933 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: tyhmä masennus!!  (Luettu 752 kertaa)

Guest

• Vieras
tyhmä masennus!!
« : Tammikuu 11, 2005, 22:57:00 ip »

onkos kukaan teistä toipunu masennuksesta täysin tai edes osittain ? kykenettekö olemaan työelämässä? omalla kohdalla vaan tuntuu etten koskaan selviä ainakaan täysin tästä ahdistuksesta ,kun en edes tiedä mistä se johtuu..kohtalotovereita kaipailisin kuitenkin!!
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
Re: tyhmä masennus!!
« Vastaus #1 : Tammikuu 13, 2005, 22:33:00 ip »

No heippa Santsu!Kyllä masennuksesta on mahdollista toipua,itsekin olen toipunut vaikka aikaa se vei kaikenkaikkiaan kuusi vuotta.Nyt olen ollut jo 4 vuotta oma itseni.Nykyään on tosi hyvät lääkkeet masennukseen,kannattaa ehdottomasti aloittaa lääkitys.Itselläni oli
masennuslääkityksestä pelkkiä hyviä kokemuksia.
Lisäisin vielä,että kyllä tietynlainen taipumus masennukseen on olemassa.Itsekin olen tietoinen että voin hyvinkin masentua uudelleen.En kuitenkaan pelkää sitä lainkaan,vaan jos näin käy, niin osaan ainakin itseäni hoitaa ja apua hakea.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 14, 2005, 09:06:00 ap »

Hyvä Santsu!

Kyllä masennuksesta voi toipua! Itselläni se vaati lääkityksen (toivottavasti piakkoin aletaan lopettelemaan    ), hyvän keskusteluterapian psykologin kanssa (5 sessiota) ja aikaa puoli vuotta. Olen alun kuukauden sairasloman jälkeen kyennyt olemaan töissä, ensin se oli hankalaa, mutta nyt jopa nautin siitä. Tosin kirjoituksestasi vedin sen johtopäätöksen, että et tiedä, miksi olet masentunut, mutta minä tiesin, joten ennuste paranemiselle oli hyvä kohdallani (nyt puhun mutu-tietämyksellä).

Yritä siis saada lääkitys (jos ei sitä ole jo käytössä) ja päästä psykologin juttusille ja sitä kautta muuttamaan omaa ajattelutapaa ja käyttäytymistä! Siten EHKÄ onnistut paranemisessasi. Tsemppiä sinulle!
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 15, 2005, 07:58:00 ap »

Kärsin masennuksesta reilun vuoden, puolet ajasta oli sellaista, etten nähnyt mitään valoa elämässäni. En päässyt edes kouluun asti moneen kuukauteen.
Minulla auttoi koulun vaihto sellaiseen josta enemmän pidin. Myös poikaystävän kanssa yhteenmuuttaminen auttoi.

Kyllä masennuksesta voi parantua, ja täysin!
Kirjattu

Linkkejä