Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Levemirin kokeilijat  (Luettu 9635 kertaa)

Viljo

• Lentävä kynä
Re: Levemirin kokeilijat
« Vastaus #105 : Tammikuu 03, 2005, 11:06:00 ap »

Hei <Levemir laihduttaa?> Rekisteröitymätön!

5 viikon kokeilun jälkeen en ole havainnut laihtumisen merkkeja.

Hoitava lääkäri kertoi Levemiristä että siinä ei ole havaittu Lantukseen verrattavia lihomis-riskejä ja laihtumis riskistä hän ei puhunut mitään.

Kuinkas muilla levemir kokeilijoilla, oletteko havainneet laihtumisen merkkejä?

Riippumatta siitä onko Levemir "kokeilija" tai ei on ehdottoman tärkeää diabetes-hoidon kannalta "tarkasti" seurata mitä syö ja myöskin että mitä jättää syömättä.

Terveisin Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #106 : Tammikuu 03, 2005, 11:13:00 ap »

En ole minäkään (valitettavasti) huomannut laihtuneeni. Paino on ollut sama jo parisen vuotta. Ei laske, mutta ei paljon nousekaan. Joten voisi päätellä että ruokavalio on jotakuinkin sama.
Lääkärini sanoi, että en minä laihdukaan kuin liikuntaa lisäämällä. Kun se inskakin kuulema lihottaa...    Ja ruokavalioni on todettu parinkin ravintoterapeutin kanssa hyvin terveelliseksi. Joulun kyllä vähän repsahti.  

Keiju - kuten sanottu, vain nikkinä
Kirjattu

irmaladuusa

• Vieras
« Vastaus #107 : Tammikuu 03, 2005, 17:56:00 ip »

Minulla tuli tänään tasan kuukausi kokeilun aloittamisesta.  Olen löytänyt aika hyvin minulle sopimat määrät,  Nyt olen ollut kaksi päivää oksennusviruksen kourissa, en voinut syödä mitään, join vain vettä ja mittailin tiheästi.  Siitä päättelin, että Levemir toimii hyvin perusinsuliinina.  Paino on pudonnut kaksi kiloa,
mutta laihdutuskuuriksi aika tuskallista.  Lihakset olivat niin kipeitä, ettei löynyt asetoa,missä olisi ollut.
Kiitos eriyisesti Viljolle oivallisista ohjeista!
Terveisin irmaladuusa
Kirjattu
"Jumala näkee tämän" -Dietrich Boenhoeffer

ruiskukka

• Vieras
« Vastaus #108 : Tammikuu 03, 2005, 18:46:00 ip »

Minua arveluttaa, tokko tämä Levemir sopii minulle?!
Jopa kävely laskee hirveästi sokereita, jos Novorapid on vaikuttamassa vielä. Ennen pystyin lähtemään noin kaksi tuntia Novorapidin pistämisestä kävelemään ilman ongelmia, en juoksemaan kylläkään.

Miten kauan pitää odottaa Novorapidin pistämisen jälkeen, että uskaltaa urheilla?
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #109 : Tammikuu 03, 2005, 18:59:00 ip »

Ruiskukka: ainakin 3 h, jos et ole pienentänyt NR-annosta ennen liikuntaasi (jolloin sokerit tietenkin ovat nousseet koholle).
Onkohan Levemiriä liikaa ? Sillälin on "huippu" tai oikeammin vaikutusprofiili on kaareva, jolloin osa ajasta ollaan yli tarpeen ja osa ajasta alle, mutta keskimäärin annos voi olla kohdallaan.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #110 : Tammikuu 04, 2005, 10:52:00 ap »

Hei, saisko pyytää että näitä levemirkeskusteluja alettaisiin tehdä jo vähän pienempien otsikoiden alla? Tätä ketjua on tosi vaikea seurata, vaikka asiat sinänsä kiinnostavat erittäin paljon.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #111 : Tammikuu 04, 2005, 11:55:00 ap »

Pienempien otsikoiden..? Riittääkö pelkkä: Lev.?

Keiju
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #112 : Tammikuu 04, 2005, 12:00:00 ip »

No vaikka.

Mut ihan oikeesti, tän ketjun sisällä on jo tosi monta isoa topikkia, ja tieto uhkaa hävitä. Tää nyt on vaan tällainen pieni ja vaimea pyyntö...
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #113 : Tammikuu 11, 2005, 12:28:00 ip »

Hei kaikki Levemir kokeilijat!

Levemir-insuliinin käyttöä koskeviin kysymyksiin sain eilen vastauksen Markku Saraheimolta mutta vastaus ei ehkä tule Novodiabetespalvelun internet-sivuille koska vastaus tuli minulle suoraan sähköpostilla.

Vastauksesta sain hyviä ohjeita joita aion kokeilla.

Ensin kokeilen Levemir-insuliinin pistos paikan muuttamista reisien etuosasta pakaran yläosaan.

Tässä lainauksia Markku Saraheimon vastauksista:

"Pistospaikalla voi myös olla merkitystä ja täten olen mahdollisimman tasaisen ja pitkän vaikutuksen aikaansaamiseksi suositellut detemirinsuliinin pistämistä pakaran yläosaan, vaikka tutkimuksia ei olekaan tehty tuosta pistospaikasta lähtien. Oman kokemukseni mukaan, aivan kuten NPH-insuliinilla, on pakaran yläosa paras pistospaikka varsinkin miespuolisille laihanpuoleisille tyypin 1 diabeetikoille, joilla ei yleensä ole reisissä juurikaan rasvakudosta."

"Oman kantani mukaan loiva lasku ei saisi normaalipäivän tai illan jälkeen olla kokonaisuudessaan yöllä enempää kuin 3 mmol/l turvallisuussyistä, joka tarkoittaa sitä, että voi mennä nukkumaan hyvin 8 mmol/l verensokeritasolla mitattuna 2 tuntia iltapalasta."

Minulla on esiintynyt huomattavasti suurempaa veresokerin laskua yöllä ja kun sitä korjaisin pienentämällä ilta Levemir-annosta 1 yksiköllä niin tämä aiheutti aamu-arvojen nousun.

Kokeilen tähän ongelmaan aamu-Levemir-annoksen pistämis ajankohtaa muuttamalla aikaisemmaksi ja yritän tällä toimenpiteellä saada estetyksi aamulla esiintyvä aika jyrkkä verensokerin nousu.

Levemir vaikutus profiilin mukaan minun pistos määrillä ja ajoilla jää lähes nolla vaikutus juuri tähän klo 8-10 aikaan jolloin verensokeri lähtee jyrkkään nousuun ja tässä voi olla syy jo useasti alkaneisiin "heiluri" / "vuoristorata" sokereihin.

Mites muilla Levemir-kokeilijoilla, oletteko tämän tyyppistä ongelmaa havainneet?

Terveisin Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54