Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417187 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Lantus kysely  (Luettu 5046 kertaa)

saaruska

• Matkailija
Re: Lantus kysely
« Vastaus #15 : Marraskuu 24, 2004, 16:28:00 ip »

Minulla taas lantus toimii nimenomaan paremmin kun teen kolmivuorotyötä. Kun on vain se yksi pitkävaikutteisen pisto aamuisin, niin sen hyvin muistaa. Se menee kuin itsestään. En varmasti ole kertaakaan unohtanut pistää D-urani aikana (27 v)

Terveydenhuollossa, missä on ainainen kiire eikä ruokailemaan välttämättä pääse ajallaan, Lantus antaa jouston varaa. itse olen ollut tyytyväinen!
Kirjattu

Hippeli

• Intoilija
« Vastaus #16 : Marraskuu 24, 2004, 17:07:00 ip »

Mulla on Lantus ollu nyt vuoden verran. Alkuun pistin aamulla 23ky, mutta ei se riittäny seuraavaan aamuun asti. Nyt pistän 14ky aamuin illoin ja vähän paremmalta näyttää, paitsi että ne aamut, joina nousen aikasin on korkeita. Pistän sitte yleensä heti herättyäni pari humalogia. Nyt on menny annosten muutosten jälkeen paremmin ja johtunee siitäkin, että zemppaan itekki enemmän. Mut vaihtelevaa on. Ja minä oon kolmevuorotyöläinen.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #17 : Joulukuu 10, 2004, 18:08:00 ip »

Lantus on osoittautunut hyväksi pojalleni. En tässä vaiheessa halua lähteä muuta kokeilemaan.Jos tilanne muuttuu huonommaksi,niin sitten on paikallaan arvioida tilanne uudelleen.
Verensokerit ovat päivittäin olleet samalla tasolla viimeisen kuukauden ajan.
Mikäli joutuu annosta muuttamaan suuntaan tai toiseen, se yleensä auttaa tilannetta pitemmäksi aikaa.
Kirjattu

anna-mari

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Joulukuu 10, 2004, 20:18:00 ip »

Aloitin Lantuksen vuosi sitten yhdellä pistoksella. Melko nopeasti jouduin siirtymään kahteen piikkiin, ja tämän syksy on tehnyt tuonkin mallin toimimattomaksi:( HbA1c on noussut vähän, mutta hypot myös vähentyneet. Painoa tuli 4 kiloa lisää, eikä lähde yrityksistä huolimatta. Viimeinen niitti on ollut tämä syksy ja sen jatkuvat flunssat: ei mitään kovia oireita, mutta sokerit pilvissä kolmekin viikkoa putkeen. Lantus on koko ajan jäljessä ja humalogia saa tykittää hirveitä annoksia. Iltapäiväarvot kohoavat myös korkealle: ongelma minkä vuoksi Lantus alunperin jaettiin kahtia. Olen kokeillut kaikki mahdolliset mieleeni tulevat säädöt, mutta ei kun ei. Nyt vaan odotan ensi tiistain lääkärikäyntiä. HbA1c on varmasti noussut reilusti, mutta kaikkeni olen tehnyt ja sormet verillä mitannut. Levemir kuulostaa hyvältä, mutta suunnittelen lähiaikoina raskautta, joten palannen protaan 3xvrk.
Kirjattu
"What cannot be cured, must be endured"

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #19 : Joulukuu 11, 2004, 15:21:00 ip »

Voi,voi. Kunpa poikani saisikin vähän painoa lisää. Pituutta tulee,mutta paino ennallaan.Olen pelännyt keliakiankin tulevan vielä kaupan päälle.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #20 : Joulukuu 11, 2004, 18:39:00 ip »

Lantusta takana noin vuosi ja kokemukset :

+ pistos vain kerran päivässä (illalla), vaikutus ei riittä koko 24 tuntia, mutta iltapalalle pistettävä humalog korvaa lantuksen vajeen illalla

+ tasapaino hyvä (GHbA1c 7,0 %)

+ erittäin hyvä insuliini vatsataudeissa: jaksaa pitää verensokeritason oikeana koko taudin ajan eli ei tarvitse pelätä odottamattomia hypoja. Ja muutenkin et ole riippuvainen syömisistä: jos syöt laitat humalogia kehiin

Mutta :
- Propen on mennyt jo 2 kertaa rikki ja juuri hankalimpaan ajankohtaan (reissussa, ei ruiskuja mukana)
- ei hypoja, siis toisin sanoen en tunne niitä enää lainkaan. Hypoja on ollut ja on ollut tilanteita, jolloin vs on ollut 1.6 ja toimin aivan kuin normaalisti. Elän mittarin armoilla

Silti en vaihtaisi pois.
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07