Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6914 jäsentä  •  417190 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi aliisa.nurminen, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Lantus, laihtuminen ja hba1c  (Luettu 4164 kertaa)

-A-

• Aloittelija
Lantus, laihtuminen ja hba1c
« : Lokakuu 29, 2004, 00:19:00 ap »

Olen D-1 nyt puolen vuoden ajan, ja sinä aikana käytin heti lantusta, ensin 30 yks+ateriainsut toinen 30 yks/vrk ja nyt olen pärjäillyt monta kuukautta pelkällä 20 yksiköllä lantusta/vrk!!

Painoni on pudonnut noin 10kg (mistä olen ihan tyytyväinen) ja HBA1c oli viimeksi 3.7

Onko muilla Lantusta käyttävillä samanlaisia kokemuksia?
Vai onko tapaukseni ihan kumma?
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
Re: Lantus, laihtuminen ja hba1c
« Vastaus #1 : Lokakuu 29, 2004, 02:03:00 ap »

Onko tää joku trolli. 3.7 häh?
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #2 : Lokakuu 29, 2004, 08:48:00 ap »

Itselläni on ollut parhaimmillaan 4,7 niin kai tuokin on ihan mahdollista.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #3 : Lokakuu 29, 2004, 17:01:00 ip »

No jos on 3,7 niin eikö se käytännössä tarkottas pelkkää hypoilla oloa?
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #4 : Lokakuu 29, 2004, 17:04:00 ip »

Dough, perun edellisen, ei vissiin näin perjantai-aamuna oikein aivot vielä toimi.. Mutta joka tapauksessa aika alhanen on tulos. Tai siis hyvä kai niin.. Diudiu.
Kirjattu

Dia79

• Matkailija
« Vastaus #5 : Lokakuu 29, 2004, 17:07:00 ip »

Oisko 7,3
Tai muuten on ihme että voit pitää liian matalaa verensokeri arvoa ja silti menettää painoa.
Jos olet ollut puolvuotta D1 niin paino yleensä lähtee nousemaan, koska korkeat sokerit ovat pudottaneet painon.
Mitä lantukseen tulee niin omat yksiköt pudonneet 34--->20yks vrk.
Kirjattu

-A-

• Aloittelija
« Vastaus #6 : Lokakuu 29, 2004, 17:14:00 ip »

joo, kyllä se on 3.7
ei tää mikään trolli oo;)

hypot olleet lähinnä vaan et oon syöny sitte jotain,ja sillä sipuli..

Vaikuttaakohan se sitten asiaan kun olen niin uusi tapaus, eli mullahan on ollu tää D vasta puolivuotta...
Kirjattu

-A-

• Aloittelija
« Vastaus #7 : Lokakuu 29, 2004, 17:17:00 ip »

niin, pientä lisäystä vielä..

Mulla oli HBA1c aluksi joku 8 arvo, sitten 6 pintaan ja 5.3 ja nyt se oli sitten tuo 3.7

eli se o laskenut vähän niinku kokoajan.. Mut kai jollain nyt ees vähän samanalisia juttuja on ollu?
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #8 : Lokakuu 29, 2004, 17:22:00 ip »

Me ollaan kaikki vaan niin kateellisia    varsinkin kun ite pidin 6,7 arvoa hyvänä.. Mutta ei nyt sentään, eihän siulla ees alussa ollut kovin korkea toi pitkäaikaissokeri, diagnoosi tuli varmaan aika nopeaa oireilun alkamisen jälkeen vai? Onko ollut pahoja hypoja ollenkaan? Ehkä se vaan koko ajan pysyy tasasen hyvänä se sokeri, jos se ei oo ikinä kovin korkealla, niin eihän sitä tarvi "tasottavia hypojakaan" korjaamaan tasapainoa...
Kirjattu

Dia79

• Matkailija
« Vastaus #9 : Lokakuu 29, 2004, 18:18:00 ip »

Puolenvuoden aikana 4 kertaa mitattu HBA1c???
Mulla 4 kertaan meni 1,5vuotta silloin kuin sairastuin. 8 silloin kun havaittiin on aika vähän, veikkaisin että 12-13 vois olla normaali lukema. Itselläni paino nousi noin 7-8 kg viikossa kun D1 todettiin nyt paino noin 12-13kg enenmän tosin rasva% edelleen alle 10.
Kirjattu

paulina

• Matkailija
« Vastaus #10 : Lokakuu 29, 2004, 22:24:00 ip »

En tiedä onko lasten ja aikuisten kontrolli samanlaista, mutta kyllä meidän tytöltä on mittailtu  HBA1c jo neljä kertaa kun sairastumishetki lasketaan mukaan. Ja tämähän tapahtui kesäkuussa. Tarkkailtiin aluksi että laskee hyviin lukemiin, ei enää niin usein. Ihan vaan sivukommenttina tuohon  
Kirjattu
tuska jalostaa

Ellu

• Vanha tekijä
« Vastaus #11 : Lokakuu 29, 2004, 22:35:00 ip »

HbA1 ei ole suoraan sama kuin mitä sokeriarvot ovat. Eli jos HbA1 on vaikka seitsemän, niin sokerit ovat keskimäärin jotakin yhdeksän. Nyt en tarkkaan muista että mikä HbA1 vastaa mitäkin verensokeritasoa, mutta kuitenkaan ne eivät ole suoraan verrannollisia keskenään. Eli jos noinkin alhaisella kuin 3,7:n HbA1:llä sama juttu pätee, niin sokerin keskiarvohan saattaisi silloin olla hieman korkeampi, mikä taas voisi ehkä olla mahdollistakin, mutta varmaan hyvin harvinaista. Jos sokerit pysyvät huomattavan tasaisina, eli ei juurikaan matalia, muttei korkeitakaa, niin eiköhän semmoiseen viiden keskiarvoon voisi sokereissa päästä?
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #12 : Lokakuu 30, 2004, 01:06:00 ap »

Minä voin myöntää olevani kateellinen tuosta 3,7:)
Ja myös 6,7:) Onnea molemmille!
Katsellaan mikä on tilanteeni marraskuun lopussa. Laitan tonne viimeisin HBA1c-keskusteluun kun tiedän. Kovasti olen töitä tehnyt jä hyvään tähtään, oppikirjojen mukaista hyvää tasapainoa minulla ei ole ollut yli 5 vuoteen    D1 takana yli 14 vuotta. Mutta ehkä tämä viimeisin siirto, kaksi lantuspistosta tuo avun.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #13 : Lokakuu 30, 2004, 01:23:00 ap »

Hba1c:hän näyttää 2- 3kk taaksepäin olevan ajan
eli mitä varten edes mitataan 4 kertaa puolen vuoden aikana?
En todellakaan ole kateellinen tuosta arvosta 3.7
Jos lapsellani olisi tuollainen arvo niin voisi olla varmaa että hypoissa on oltu mennen tullen ja mehufirmat ovat todella saaneet kaiken rahani ...
Siihen että lapseni hba1c on ollut 7.0 tai 7.1 on jo oltu melkein joka päivä turhan matalilla arvoilla , jopa alle 2:n arvoilla.
Ja ne matalat ei nyt sitten aivotoiminnan kannalta ole mitenkään hyviä.
Jos verensokeri on liian matalalla niin aivot ovat se eka paikka jossa klikkaa...
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #14 : Lokakuu 30, 2004, 20:15:00 ip »

Minulle tulisi mieleen, että oma insuliinituotantosi on väliaikaisesti elpynyt hoidon aloittamisen jälkeen ja sen takia insuliinia kuluu vähemmän ja Hba1 on noin matala. En usko, että insuliinitarpeen väheneminen liittyy Lantukseen sinänsä, vaan että sama olisi tapahtunut muillakin insuliineilla. Tosin en kyllä osaa sanoa, miksi paino on pudonnut noin paljon.
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07