Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: ilmakuplat HumaPenErgo kynässä  (Luettu 1447 kertaa)

Guest

• Vieras
ilmakuplat HumaPenErgo kynässä
« : Syyskuu 01, 2004, 19:24:00 ip »

Aloitan Humalogin pistämisen HumaPenErgo kynällä, 3 millin ampullilla. Ohjeessa (kohta7) käsketään tarkistamaan että kynäsäiliöön ei jää ilmakuplia. Pidän neulaa ylöspäin ja otan 2 yksikköä insuliinia jotta ilmakuplat häipyvät. Mutta, kun käännän kynän vaakatasoon, säiliössä on jälleen ilmakupla. Miten tarkasti katsotte onko säiliössä ilmakuplia? Ja jos siellä on pieni ilmakupla pistättekö siitä huolimatta? Saako sitä millään konstilla pois? Huomen aamulla viimeistään pitäisi pistää tällä isolta ja kömpelöltä tuntuvalla kynällä.
Kirjattu

Milla B

• Aktiivinen
Re: ilmakuplat HumaPenErgo kynässä
« Vastaus #1 : Syyskuu 01, 2004, 20:19:00 ip »

Minusta HumaPen Ergo on tosi huono. Käytän vieläkin vanhaa Novon kynää niin kauan kuin 1,5 ml ampulleja jääkaapista löytyy. Kohta loppuu...Olen pyytänyt hoitajalta Tamron Autopenin ja odotan että hän hankkii sen minulle. HumaPen Ergo hajosi heti ja kun sain uuden en ikinä oikein päässyt selville siitä. Se oli jotenkin iso, kömpelö, epäluotettava ja "löysä". Osat irtosivat toisistaan tosi helposti. Tai sitten vika oli minussa mutta en vain tykännyt siitä ollenkaan.  
Kirjattu
Herkkä Ykköstyyppi (Levis & Humalog)

anna-mari

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Syyskuu 01, 2004, 21:36:00 ip »

Ei siellä yksi kupla mitään haittaa..Jos se kovasti sinua häiritsee, niin ime ruiskulla pois.
Kirjattu
"What cannot be cured, must be endured"

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #3 : Syyskuu 01, 2004, 22:07:00 ip »

Minä olen ollut tyytyväinen Ergoon. Yksittäisiä ilmakuplia en jaksa kytätä, kun olen huomannut, että ne kuitenkin jäävät viimeisenä ampulliin.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #4 : Syyskuu 02, 2004, 09:56:00 ap »

hei! Olen ergosta samaa mieltä, se on löysä ja osat irtoilevat ihan itsestään. Välillä sen löytää kassistaan monessa osassa ja kuten tässä jo olen kertonut, edellinen kynä katkesi irti poikki.... Se on myös kovin iso, ei mahdu mihkään käsilaukkuun jne. Todellä kömpelö kapistus. Hmm.. vaihtaisin mielelläni kynän toiseen, voiko näitä muita kyniä saada d-hoitajalta? Vai ovatko jotenkin kalliimpia tms.?
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #5 : Syyskuu 02, 2004, 10:27:00 ap »

Onko muilla se tapa, että kynää kuljetetaan irrallaan? Itselläni on aina se suojakotelo, samassa kulkevat sitten neulat ja vara-ampulli. Mulle kynän koko ei ole ongelma, sillä joka paikkaan otan mukaan sitä sun tätä eikä mikään käsilaukku ole koskaan riittänyt tavaroilleni...  
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Syyskuu 02, 2004, 11:46:00 ap »

Mä kuljetin Novon metallisia kyniä aina irrallaan, ja kestivät 9 vuotta. Kun oli pakko siirtyä näihin  muovisiin, aloin vihdoin käyttää kankaista koteloa. Toistaiseksi on Humapen Ergo pysynyt kasassa! Rumahan se on kuin synti, mutta olen jo tottunut eikä harmita enää niin kuin alussa.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

pupu

• Vieras
« Vastaus #7 : Syyskuu 02, 2004, 12:27:00 ip »

HEI!
Älä ihmeessä vaihda Autopeniin. Itse halusin kanssa sellasen, mut ei sitä voi käyttää. Oon nyt muutaman kerran "harjotellu" sillä. Pakko käydä vaihtamassa Ergoon sitten kun alan oikeesti sitä tarvita (1.5ml ampulleja vielä jäljellä).
Autopenissä on todella epätarkka annostelija, pienet pisteet yksiköiden merkkeinä + vieressä isot numerot ja ne voi kulua pois. Tämä ongelmana niille, jotka kuljettaa kynää ilman suojuksia.
Ja niiku muissa ketjuissa on keskusteltu tästä kynästä, niin se todella ampuu insuliinin. Sillä ei voi pistää tasaisen rauhallisesti kuten novon kynillä.
Vaikka ergo ois kuin huono se ei voi olla huonompi kun Autopen...

Vielä niistä ilmakuplista, en jaksa poistaa niitä, tarvittaessa pistän niin, että neula asettuu alaviistoon ja kuplat ylös niin ei oo haittaa. Kynä on aina mukana ilman suojakoteloita, jokus jopa ilman tuppea (kiireellä lähtiessä ei aina löydy) sillon siinä ei kyllä oo neula kiinni. Novon kynille ei käyny mitään, vaikka ne on kulkenu minkälaisen "rojun" seassa...
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #8 : Syyskuu 02, 2004, 21:14:00 ip »

Mulla on kai niin mittava d-ura (25v) ja ison osan siitä pistänyt ruiskuilla, etten koe ongelmaksi kuin kynän tekniset ongelmat. Värit ja kömpelyydet ei haittaa. Näissä keskusteluissa huomaa kyllä, että kynien suhteen on monta makua. Hyvä siis, että kynissä on eri malleja. Autopenissa on se ongelma, ettei annosta voi korjata.
Kirjattu

Milla B

• Aktiivinen
« Vastaus #9 : Syyskuu 03, 2004, 12:24:00 ip »

Vielä Autopen-kynästä. Olen käyttänyt Autopen 24 kynää nyt puolisen vuotta ja luulisin että Autopen toimii samalla tavalla. Huomasin aamulla etten oikeastaan edes katso annostelijaa vaan kuuntelen napsahduksia jotka kuuluu kun valitsee annoksen. Minun kynästäni kyllä näkee hyvin pisteet ja numerot. Ja se on pysynyt hyvin kasassa ainakin nämä 6 kk. Mutta niin kuin Maaria kirjoitti, se on huono asia ettei annosta voi korjata.
Kani-Minä sain kyllä molemmat Autopen kynät ihan vain pyytämällä d-hoitajalta. Eihän kynän merkillä tai värillä ole väliä kunhan se toimii luotettavasti! (Ja mahtuu taskuun...)
Kirjattu
Herkkä Ykköstyyppi (Levis & Humalog)

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59