Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: onko täällä vanhoillislestadiolaisia diabeetikkoja?  (Luettu 6179 kertaa)

**DONOTDELETE**

• Vieras
Re: onko täällä vanhoillislestadiolaisia diabeetikkoja?
« Vastaus #30 : Syyskuu 26, 2004, 17:00:00 ip »

Kemeli tykkää kyttyrää, kun keskustelu menee epäasialliseksi  

Mutta: miten terve elämä on sairaampaa arvokkaampaa,jos ihmisen osa kerran on kärsiä ja kilvoitella?

Joka tapauksessa.Jumalan olemassaolo ei varmaankaan riipu Kemelin epäilystä..
Kirjattu

Sefa

• Jäsen
« Vastaus #31 : Marraskuu 05, 2004, 17:30:00 ip »

idiootti, oletko toimittaja, tuntuu ainaski siltä, vai muuten vain kiusanhaluinen onneks jumala (mooses) sinutkin huomasi ja antoi d:n huomaat sitten kun olet digannut tätä tautia muutaman vuosikymmenen miten hauskaa sen hoito on kun toisetkin sortaa siis ihmiset ei jumalat vaikka joskus hekin jumalan roolin näyttää itselleen omivan nää uusrikkaat nimittäin tarkoitan. Toivottavasti tämä typerä keskustelu diabetes sivustoilla loppuu nyt tähän sillä meillä jokaisella taitaa olla oma uskon suhde siihen mihin kukin meistä oikeasti uskoo. Joidenkin osalta se vaan on ryöpsähtänyt jopa niin pahoin, että syöminenkin tahtoo unohtua. On typerää vetää kylässä omat eväät pöytään kun isäntäväki vaan paasaa omia intressejään uskoaan tai jotain muuta ja hiilarit kuluu kuunnellessa loppuun. Näinkin ikävästi valitettavasti tässä itsekkäässä yhteiskunnassa käy, joten pidä sinäkin idiootti omat eväät pussissa ja matkassa minne ikinä menetkin.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #32 : Marraskuu 06, 2004, 22:26:00 ip »

Sefalle: Tarkoitatko mooseksella P. Lipposta? Muita en tunne. Minä ei olla toimittaja. Myönnän, että provosoin vähän. Itsellä 20 v diabetesta takana. Jumalanpilkkaajahan minä varmaan olen, kun höpötän moista. Halusin vain sanoa, ettei näillä sivuilla tarvi uskonnoista keskustella vaan keskittyä olennaiseen, eli you know! Tai en mä tiedä, vai tietääkö jumala?
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #33 : Marraskuu 07, 2004, 12:26:00 ip »

Joidenkin uskontojen ja uskomusten nimissä on tosiaankin yritetty diabeteskin parantaa.
Ei ole kauankaan aikaa, kun koti-Suomessa lapsi kuoli eräisiin luontaishoitoihin. Nimenomaan diabeetikko.
Ottakoon aikuiset mitä hoitoja tahtoo, mutta säästetään lapset näiltä outouksilta.
Joissakin uskonnoissa ei hyväksytä verensiirtoja, toisissa jotain muuta.

Luotan enemmän lääketieteeseen. Sairaudet tulevat kenelle vain.
Luottamusta ja uskoa tarvitsen siihen, että jaksan elää päivästä toiseen ja nähdä hyvää pahassakin.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #34 : Marraskuu 08, 2004, 21:19:00 ip »

Hmm, kaikista vastauksista en tiedä mutta kyllä ketjun aloittajan asia liittyi diabetekseen? Ihmisillä on monia rooleja, ja jokaiselle ominaisuudelle varmaan löytyy oma palstansa, mutta joskus haluaisi puhua jostain ominaisuudestaan sen toisen näkökulmasta. Itse esim. puhun joskus täällä liikaakin painonhallinta-asioista painonhallintasivun sijaan, koska haluan puhua siitä diabeteksen näkökulmasta. Samoin kuin aikoinaan taisteltiin tänne sopivista aiheista, haluan joskus heittää huumoria, ei niin asiapitoista, juuri toisten diabeetikoiden kanssa, huumorisivujen sijaan, koska vain toinen diabeetikko voi ymmärtää tietyt tautiin liittyvät **tutukset ja tarpeen purkaa niitä huumorin keinoin.

Tuskinpa aloittaja halusi puhua uskostaan juuri toisten diabeetikoiden kanssa, vaan diabeteksesta toisten uskovaisten kanssa, vai ymmärsinkö oikein? Löytää kaltaisiaan, jotta voisi puhua itselle tärkeistä asioista tietystä näkökulmasta. Sittenhän voi siirtyä vaikka privaattikeskusteluun. Toivottavasti aloittaja saa vielä vastauksia, siihen asti, suvaitsevaisuutta, kanssapalstalaiset    ! t. Dadda, jonka  maailmankatsomukselle ei ole nimeä
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Sefa

• Jäsen
« Vastaus #35 : Tammikuu 26, 2005, 16:30:00 ip »

Niin, minulle kun on annettu noita noita tohtoreita oikein kiusaksi asti kun työkyvyttömyyseläkkeellekin pistettiin mooseksen peleillä pelottelemalla, eli ISÄN TAPPO muutosteatteriin johtajani Markku Niemelän opetusfarssilla. Siinä meni usko ihmisiin ja jumaliin ja myös kaikkiin niihin jotka minua idioottimaisesti ovat vainonneet. Eläkkeelle jouduni sellaisen suuren seikkailun seurauksella ja väärällä HARHALUULOISUUS diagnoosilla että kukaan ei tänä päivänä sitä todeksi usko. MINÄ USKON JA TIEDÄN SILLÄ TÄMÄN TEATTERIN SEURAUKSENA TOTUUS MAKAA LIPERINKIN HAUTAUSMAALLA. Siellä on koko joukko meitä laillani leikkikaluina pidettyjä ihmisiä yksi lukiolaispoika, kaksi nuorta miestä, 3 lasta ja vanhus ainakin. Monikansallisten mediafirmojen sotaleikit oli liikaa monelle ja se miten innolla paikalliset moosekset ja itälät läksi tähän leikkiin mukaan. Itselleni diagnoosi tehtiin seuraavaan tyyliin: minut suljettiin jouluyöksi 1996 Paiholan mielisairaalaan ja hoitaja laittoi yöllä kuulumaan vanhan miehen mörinää huoneeseen sanoin "Eldanka järven jää taakse jäänyttä elämää" tämä oli Paavon lahja ja tarkoitti työelämääni ja siitä pois laittamista. Tämän jälkeen hoitaja aamulla kyseli johdattelevasti "kuulitko yöllä mitään ääniä" johon vastasin mitä kuulin. Tämän jälkeen hoitaja kertoi lääkärille ja lääkäri teki diagnoosin "harhaluuloisuushäiriö". Lisäksi hän kirjasi paperihini "kuoleman toiveita" (Isän tappo, sisäisen maailman muuttaminen ja muunkin pakollisen muutoksen tekeminen jopa väkivaltaisin keinoin, Sigmund Freud). Näin toimii kuntayhtymät jotka ovat olleet erikoistuneita invalidien huollossa. Elämä on outoa, mutta työkyvyttömyys eläke on kyllä tarpeen, sen sijaan turha nöyrýyttäminen sotafarssin nimissä mielestäni ei.
Kirjattu

Lilja

• Aktiivinen
« Vastaus #36 : Tammikuu 29, 2005, 12:27:00 ip »

Minun on nyt pakko kysyä,mitä tarkoittaa "isän tykö pääsee vain me", joka oli tuolla alussa mainittu. Samaa mieltä ovat jehovan todistajat.

Voimmeko me ihmiset vetää rajoja siihen, kuka pääsee taivaan isän luo? Jätän tämän(kin) vastuun mielelläni hänelle.

Tavallinen luterilainen täällä ihmettelee .
Kirjattu
"Löydän tien tai teen sen itse"

Kössi

• Intoilija
« Vastaus #37 : Tammikuu 29, 2005, 17:09:00 ip »

Lilja...tietääkseni Jehovat eivät ajattele niin, että vain he pääsevät taivaaseen.
Kirjattu
"pessimisti ei pety"

Lilja

• Aktiivinen
« Vastaus #38 : Tammikuu 29, 2005, 21:23:00 ip »

Voihan hekin olla tietysti asioista eri mieltä..
Meillä kävi "kotisaarnaaja", joka sanoi 144 000 heikäläistä olevan valitun joukon.

Olipa niin tai näin,olen edelleen sitä mieltä,ettei me ihmiset päätetä joukkoa,joka taivaan porteista sisään astuu. Siinä toivossa kuitenkin on omalla tavallaan hyvä elää,että saisi edes viimeisten joukossa sinne astella.
Kirjattu
"Löydän tien tai teen sen itse"

Sefa

• Jäsen
« Vastaus #39 : Tammikuu 30, 2005, 18:15:00 ip »

Vielä näihin jehovalaisten uskomuksiin, jotka minun kohdalla ei olleet jehovalaisuutta vaan monikansallisten sotahömpää, jota työpaikkani läksi Paavon ja muiden tahdosta toteuttamaan väärillä diagnooseilla jne. En minäkään usko että kukaan uskovainen itse pystyy päättämään siitä miten tai millä tavoin uskovaisille on varattu joku paratiisiin pääsevien lukumäärä ja jos nyt ajatellaan ihmiskuntaa, niin eipä tällä hetkellä maan päällä elelevästä sukupolvesta taida siihen joukkoon mahtua ketään, näin ainakin minä arvelen, nimittäin siihen raamatussa mainittuun lukuun viitaten 144 000 ihmistä. Parempi vaan yrittää elellä tämä yksi ja oma elämä niin hyvin kuin sen suinkin osaa. Tosin viimeaikainen monikansallinen trendi on ollut sellainen, että toiset ovat tahtoneet pyrkiä järjestelemään toisten elämää enemmänkin kuin on luvallista, valitettavasti. Ilmeisesti heidän oma elämä on niin tylsä ja mitään sanomaton ja heille itselleen riittämätön.
Kirjattu

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #40 : Tammikuu 31, 2005, 01:38:00 ap »

OT OT OT: luin Liljan viestin väärin,että 144 000 helsinkiläistä pääseen paratiisiin ja säikähdin ihan pikkasen..

No ei tässä sitten mittään hättää, ne olikin heikäläisiä..
Kirjattu

racci

• Aloittelija
« Vastaus #41 : Tammikuu 31, 2005, 21:06:00 ip »

Taitaapi olla niin, että kaikki me kuollaan lopulta palvottiinpa mitä jumalaa, tai tunnustetiinpa mitä uskontoa vaan. Iso-D1 on ja pysyy. Nämä lätinät ei tosiaan ehkäpä kuulu tänne.
Piikkiä läskiin ja urheilemaan siitä.
Kirjattu
"Kuka meistä taitaa kipeästi kaaduttuaan nauraa?"

Muumimamma

• Aloittelija
« Vastaus #42 : Helmikuu 03, 2005, 14:20:00 ip »

Kiitän Luojaani,etten ole vanhoolislestadiolainen vaikka uskossa olenkin...sillä olisin varmaan jo kuollut siinä herätysliikkeessä=( .Armotonta menoa ehkäisyä ei suvaita ja lapsia tehdään jo oman henkensä uhalla.
Hiukset nousee pystyyn jo ajatuksestakin..helppoahan se miehenä on olla,vaikka missä liikkeessä,mutta minä säälin suurperheellisiä synnytyskoneita- äidin osa on ankea ! Jos itse ei ole terve tai lapset eivät ole terveitä niin siitä vaan...onkohan se tosiaan Kaikkivaltiaan Jumalan tarkoitus ?
Kirjattu

Sefa

• Jäsen
« Vastaus #43 : Maaliskuu 16, 2005, 16:28:00 ip »

Yhä vielä näistä uskoista ja uskomuksista. Minun kiusaamiseni liittyi monikansallisten firmojen ylläpitämään vuosituhannen vaihteeksi toisten ihmisten tosiseikkailuiksi ja toisten ihmisten huviksi tehtyyn "heikoimpien ihmisten" seikkailutukseen. Jos tahotte lisää tietää lainatkaa ja lukekaa Esko-Pekka Tiitisen romaani perinnevanhukset, se sisältää aika paljon siitä teatterista, mitä mm. Joensuun yliopiston käyttäytymistieteilijät läksi "ruumisleluillaan" leikkimään. Tähän joukkoon valittiin ainakin sairaanhoitopiirin ja muutamien kuntayhtymien "pois potkittavia" luusereita. Leikittäjinä  oli niinkin arvokasta sakkia kuin Martti Ahtisaari, Sinikka Mönkäre ja ainakin Helsinkiläis psykologi Riitta Arajärvi. Naapurini "kuntoutusohjaajani" kuului Maran tuttaviin ja ex-työpaikkani ex-johtaja ehkä myös joten syy-seuraus suhteet tuntui hyvin loogisilta. Tälle seikkailutukselle annettiin lopuksi oikein nimikin "manipulaatio hoito". Sitä se todella oli, itsemurhaan johdattelevaa sellaista oikeasti. Hyvin se ainakin täällä itä-suomessa toimi sen verran niitä marttyyreja eli sinne monikansallisten firmojen paratiisiin päässeitä löytyy myös minun omasta kunnastani. Jos tahdotte lukea lisää niin olen kirjoittanut myös tv-1:n ajanhenki chatiin siellä aiheet Papin synnit ja se äijä on luuseri ja suomi puhuu työpaikka mobbaus alaotsikkona työpaikkakiusaaminen/eutanasia. Tosi tarinaa Itä-Suomen seikkailutuksista jotka tehtiin toisille tosiksi toisille huviksi.
Kirjattu

Sefa

• Jäsen
« Vastaus #44 : Maaliskuu 16, 2005, 22:36:00 ip »

Raccille, kyllä me tosiaan kuollaan kaikki kuitenkin tahtoipa toiset sitä tai ei... Siihen kyllä miten nopeasti me täältä kuollaan voi moni vaikuttaa myös meidän omassa elämässämme. Tarvitsemme paitsi piikkiä läskiin ja lenkkiä niin myös hiilihydraattipitoista ruokaa tai juomaa myös tasapainottamaan elämäämme. Politiikkaan vielä, kyllä tässä meille heikoiksi valituille rakennetussa teatterissa oli mukana myös Jyrki Katainen vaaleanpunaisine kravatteineen ilmaisemassa II-maailmansodan uusio tositeatterinäytännön päättymistä hänen (kokoomuksen) osalta viime syksynä eduskunta vaalien aikoihin.
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59