Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Mainos Kaksplussassa  (Luettu 2982 kertaa)

annami

• Intoilija
Mainos Kaksplussassa
« : Elokuu 31, 2004, 11:56:00 ap »

Uusimmassa Kaksplussassa (s. 59) mainostetaan lasten luomuruokasarjaa HIPPiä seuraavasti:

*Pitääkö pienet lapset tehdä sokerista?
Kun olit pieni, kukaan ei tiennyt, miten vaarallista sokerin syöminen on. Nyt tiedämme kuitenkin, että makea mahan täydeltä johtaa ylipainoon, nuoruusiän diabetekseen, korkeaan verenpaineeseen ja luiden haurastumiseen. Lisäksi sokeri aiheuttaa riippuvuutta siinä missä alkoholi ja tupakkakin.*

Kuulostaako tämä kenestäkään muusta huolestuttavalta? Minusta kyllä, eikä vähiten tuon nuoruusiän diabeteksen osalta    . Olisikohan joukkopalautteen paikka? Mainoksessa oli linkki www.finfood.fi/luomu , jonka takaa ei kuitenkaan löytynyt mitään tästä lastenruuasta. Pitänee kuukeloida...
Kirjattu
Ykköstyyppi v:sta 1985. Animas Vibe & Humalog 3.9.2013 alkaen, Dexcom-sensorointia.
Hypotyreoosi ja nivelreuma.

RAR

• Lentävä kynä
Re: Mainos Kaksplussassa
« Vastaus #1 : Elokuu 31, 2004, 12:35:00 ip »

Grrrr!! Voi helkutti, kun nuo ottaa sitten päähän! Ja sitten ihmetellään, mistä syntyy ihmisten virheelliset käsitykset eri sairauksista!!    Vaikka kuinka yrittäisi omalta osaltaan valistaa kanssaihmisiä, juuri tällaiset kirjoittelut lehdissä vievät nk. maton jalkojen alta!

Laitoin jo oman palautteeni Finfoodille ja linkin esim. Diabetesliiton sivulle:
 http://www.diabetes.fi/diabtiet/perus/tyyppi1.htm

Etsiköön sieltä oikeaa tietoa mm. nuoruusiän diabeteksestä!

Keiju
Kirjattu

kaktus

• Matkailija
« Vastaus #2 : Elokuu 31, 2004, 12:59:00 ip »

Samoin, laitoin palautetta finfoodin sivuille. Yritin pysyä asialinjalla mutta tuli muutamia isoja kirjaimia.
Kirjattu

annami

• Intoilija
« Vastaus #3 : Elokuu 31, 2004, 13:36:00 ip »

Oma palaute on nyt myös annettu, sekä Finfoodille että Kaksplussalle. Finfoodille laitoin, että jään odottamaan oikaisua tähän asiaan, vaikka tuskin sitä tulee... Surettaa vaan, kun ajattelee kaikkia niitä vanhempia, jotka nyt kuvittelee että ovat kullannupulleen aiheuttaneet vakavan sairauden    Kyllä joku roti pitäisi olla mainonnassakin!
Kirjattu
Ykköstyyppi v:sta 1985. Animas Vibe & Humalog 3.9.2013 alkaen, Dexcom-sensorointia.

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 31, 2004, 13:59:00 ip »

Laitoin myös palautetta ja pyysin vastausta. Saas nähdä tuleeko vastausta.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Elokuu 31, 2004, 14:15:00 ip »

Minä sain jo vastauksen palautteeseeni:

"Kiitos asiallisesta palautteestasi!

Välitän viestisi mainostaneelle yritykselle ja heidän mainostoimistolleen. Tietämättä mainoksen eri versioiden vaiheita, en voi sanoa onko kyseessä painovirhe, sillä 2-tyypin diabetekseen syömistavoilla on vaikutusta.

Finfood Luomun rooli mainoksessa on mainoksen alalaita, jossa viitataan mistä saa luomusta tietoa. Ravitsemuksellisiin ja lääketieteellisiin väittämiin meiltä ei riitä asiantuntemusta, koska asiantuntemuksemme keskittyy luonnonmukaiseen tuotantotapaan ja luomuelintarvikkeisiin ruoan raaka-aineina.

Olen pahoillani virheellisestä ja syyllistävästä tekstistä ja toivon oikean tiedon välittyvän asianosaisille. Sinulle toivon maukasta syksyä ja hyvää jatkoa.

terveisin

Marika Auersalmi"

Katsotaanpa, korjataanko ko. mainos..

Keiju
Kirjattu

pulla

• Matkailija
« Vastaus #6 : Elokuu 31, 2004, 16:01:00 ip »

Olen tässä uutena jäsenenä selaillut mennen tullen ja palaten vanhoja aiheita, mutta vasta nyt "leikkasi kiinni". Miks ei lapsille saisi antaa kohtuullisesti sokeria? Sehän kuluu juostessa, ainakin leikki-ikäisillä. Itse olen D2 ja lapsenlapsi on hyvin pienestä oppinut eroittamaan light-tekstin tuotteiden etiketeistä. Miksi kerryttää lasten elimistöön turhia lisäaineita!
Kirjattu

annami

• Intoilija
« Vastaus #7 : Elokuu 31, 2004, 20:43:00 ip »

Mulle tuli seuraavanlainen vastine mainostaneelta yritykseltä:

Hyvä Anna!

Ymmärrän varsin hyvin ärtymyksesi asian suhteen.
En voi kuin pahoitella tapahtunutta käännösvirhettä, joka on syntynyt mainostoimistossa.
Meidän olisi kuitenkin pitänyt pystyä kantamaan asiasta viimeinen vastuu, mutta valitettavasti omassa ilmoitustrafiikissamme olleen virheen vuoksi painoon on mennyt väärä originaali.

Kyse on todellakin liiallisen sokerin yhteydestä 2-vaiheen diabeteksen puhkeamiseen aikaisemalla iällä, ei kuitenkaan lapsuudessa tai nuoruudessa, vaan jo vanhempana.
Sokerilla ei missään nimessä ole tekemistä 1-vaiheen diabeteksen kanssa, kuten asiantuntevasti itse totesit.

Olen henkilökohtaisesti pahoillani syntyneestä virheestä ja siitä aiheuttuneesta mielipahasta.

Vastaan kaikkiin asiaan liittyviin kysymyksiin, niin Finfood kuin toimituskaan eivät ole asiasta minkäänlaisessa vastuussa.

Ystävällisin terveisin

Arvid Nordquist Finland Oy
Hanna Vainio
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Elokuu 31, 2004, 21:35:00 ip »

Mainoksiahan on luettava niin, että faktaa on vain mainostajan osoite ja puhelinnumero. Sieltä on kysyttävä oikeat ja täsmälliset tiedot, jos tuotteesta on kiinnostunut.
Eikä sieltäkään kerrota tuotteen haittapuolia.
Katsokaapa vaikka automainoksia.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

isämies

• Vieras
« Vastaus #9 : Syyskuu 01, 2004, 10:32:00 ap »

Pistin palautetta Finfoodille, koska Hanna Vainion sähköpostiosoitetta ei löydy ainakaan kyseisen firman sivuilta. Joku kykenevä voisi mielellään lähettää palautetta ruotsiksi isäntäfirmaan! Ja miksei sinne HIPPiinkin voisi väsätä palautetta? Onko se saksalainen firma?
Kirjattu

anna-mari

• Vanha tekijä
« Vastaus #10 : Syyskuu 01, 2004, 12:15:00 ip »

Hyvähyvä! Palautetta vaan joka paikkaan!!
Kirjattu
"What cannot be cured, must be endured"

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #11 : Syyskuu 01, 2004, 18:24:00 ip »

Pitäisikö itkeä vai nauraa tuon 1- ja 2- VAIHEEN kanssa?
Kirjattu

annami

• Intoilija
« Vastaus #12 : Syyskuu 01, 2004, 20:05:00 ip »

Herre Gud, mä en huomannutkaan tuota! Ihan kuin joku autokoulu, 2-vaiheeseen kuuluu pimeässä pistämisen kurssi  
Kirjattu

Nicola

• Matkailija
« Vastaus #13 : Syyskuu 02, 2004, 01:20:00 ap »

Mukava huomata, että täällä on jo paljon virheen huomanneita ja asiaan puuttuneita! Itse laitoin juuri asiallisen mutta hieman piikittelevän viestin finwoodille, ja pyysin ilmoittamaan LÄHTEEN, missä tieto D1:n ja sokerin syömisen yhteydestä on julkaistu! :-D

Olen 2Plus-tilaaja, ja todellakin otti päähän kyseinen mainos. Jos itse luen/ kuulen tuollaista potaskaa, olen lähestulkoon aina antanut palautetta. Ja syyhän on mainostoimiston, oikolukijan, osastoapulaisen...
Kirjattu

isämies

• Vieras
« Vastaus #14 : Syyskuu 02, 2004, 18:30:00 ip »

Hyvää jatkoa nyt kaikille 1-vaiheen diabeetikoille!
Sain Finfoodilta saman vastauksen kuin Keiju, mutta mainoksesta vastaava yritys oli hieman korjaillut sanamuotoa, koska ammuin melko kovilla syytöksillä:

"Kiitos palautteestasi asian suhteen.
En voi kuin pahoitella tapahtunutta käännösvirhettä, joka on syntynyt mainostoimistossa.
Markkinoijana meillä on kuitenkin viestinnästämme vastuu, joten meidän olisi se pitänyt myös pystyä kantamaan viimeiseen asti. Valitettavasti virheitä sattui myös omassa päässämme.
Kyse ei ole mistään markkinointikikasta, vaikka se varmasti kuluttajan silmissä helposti siltä näyttää. Näin vakavan sairauden ja asian ollessa kyseessä sellainen olisi todella alhaista, mutta myös lyhytnäköistä, enkä usko, että kenelläkään markkinoinnin parissa toimivalla on tarvetta sellaiseen. Kyse on siis erittäin valitettavasta inhimillisestä virheestä.
Alkuperäinen ilmaisu on viitannut liiallisen sokerin yhteydestä 2-vaiheen diabeteksen puhkeamiseen aikaisemalla iällä, ei kuitenkaan suoranaisesti lapsuudessa tai nuoruudessa, vaan jo vanhempana.
Sokerilla ei missään nimessä ole tekemistä 1-vaiheen diabeteksen kanssa.
Olen henkilökohtaisesti pahoillani syntyneestä virheestä ja siitä aiheutuneesta mielipahasta.
Tässä vaiheessa muuta ei ole enää tehtävissä kuin uuden ilmoitusmateriaalin varmistaminen seuraaviin lehtiin. Valitettavasti kyseessä ei ole päivälehti, jolloin virheellinen tieto voitaisiin korjata ilman viivettä. En voi poistaa aiheuttamaani mielipahaa ja väärää informaatiota, virhe on jo tapahtunut, mutta se myös korjataan.
Vastaan kaikkiin asiaan liittyviin kysymyksiin, niin Finfood kuin toimituskaan eivät ole asiasta minkäänlaisessa vastuussa."
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59