Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Lantus 2 x päivässä  (Luettu 1124 kertaa)

eikku

• Aloittelija
Lantus 2 x päivässä
« : Elokuu 27, 2004, 20:00:00 ip »

Miten olette jakaneet Lantuksen 2x päivässä otettavaksi. Itse otan yhden kerran päivässä, illalla. 22 yksikköä ei jaksa pitää päivän sokereita, 24 yksikköä alentaa aamun sokerit liian matalalle (shokki). Ja lisäksi mihin aikaan pistätte jakamanne Lantuksen.

Kiittäen Eija
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
Re: Lantus 2 x päivässä
« Vastaus #1 : Elokuu 28, 2004, 20:04:00 ip »

En osaa neuvoa, mutta Lantus-asioissa kannattaa katsoa vanhoja viestejä. Kun Lantus oli uudempi, siitä oli paljon keskustelua, muistaakseni myös sen jakamisesta.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 28, 2004, 20:20:00 ip »

Moikka!
Pistän Lantusta 10 aamulla ja 9 illalla. Suunnilleen puolet ja puolet siis.
Kirjattu

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Elokuu 28, 2004, 21:06:00 ip »

Moi eikku!
Minä olen jakanut Lantuksen seuraavasti:
Klo n. 11 pistän nykyisin 8 yksikköä (aiemmin 9)
Klo n. 23 pistän nykyisin 5 yksikköä (aiemmin 5)
Lantus ollut minulla käytössä 9 kk.
Pitkäaikais arvo oli viimeeksi muistaakseni 6,9.
Jakaessani Lantuksen kahteen pistokseen niin hypot vähenivät huomattavasti ja ns. tasapaino parani.
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #4 : Syyskuu 05, 2004, 02:16:00 ap »

Pistän Lantuksen klo 9 ja klo 21. Annos oli aiemmin jaettu tasan puoliksi. Kun joudun vähentämään perusinsuliinia, teen vähennyksen vuorotellen aamuun ja iltaan. Nyt aamussa on yksi yksikkö vähemmän kuin illassa. Annoskoot ovat kuitenkin isot (14+15) joten se yksi yksikkö ei paljon muutosta tee tasaiseen vaikutukseen.
Kirjattu

Vera

• Matkailija
« Vastaus #5 : Syyskuu 06, 2004, 19:40:00 ip »

Olen jakanu lantuksen 12 aamulla ja 7 illalla. Muutan annoksia sen mukaan, miten päivä- ja aamusokerit käyttäytyy. jos aamusokeri liian korkea, nostan iltalantusta. Jos päivällä sokeritasapaino korkea vielä illallakin, nostan aamulantusta. Kysy kuitenkin terveydenhoitajalta tai lääkäriltä ennen kuin alat sitä jakamaan.
Kirjattu

Placebo

• Intoilija
« Vastaus #6 : Syyskuu 07, 2004, 09:11:00 ap »

Minulla aamunkoittoilmiö tuntui vaativan sen verran suuren osan päivän lantuskiintiöstä, että asteittaisen testailun jälkeen lopulta olin menossa tyyliin 16 yksikköä yöksi, 2 yksikköä aamulla, joten oli ihan sama palata yhteen pistokseen.    Kaksi piikkiä varmasti toimii hyvin sellaisille, joilla perusinsuliinin tarve on tasainen läpi vuorokauden. Minulla ei ole.
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59