Kohtauspaikka



Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Vs.korjailu!?  (Luettu 896 kertaa)

juha72

  • Matkailija
  • Viestejä: 65
Vs.korjailu!?
« : Elokuu 18, 2004, 12:30:00 ip »

Mulla on mennyt aivan ihmeelliseksi tämä jatkuvien korkeiden korjailu! Viime viikkoina on ollut jatkuvasti korkeita lukemia enkä ymmärrä mistä se johtuu! Laitan Lantusta sen 50 yks/vrk ja Humalogia ihan mielestäni oikean määrän suhteessa hiilareihin! Miten on mahdollista, että ateriainska ei tunnu nykyään tehoavan läheskään silleen kuin pitäisi? Olen ollut kyllä 1kk lomalla ja rutiinit ovat olleen hieman erilaiset kuin normaalisti työelämässä! Olen sairastanut noin 1v ja ekaa kertaa on tasapaino ollut näin surkea ja inska ei tehoa jostain syystä?! Mitähän pitäs tehdä!??
Kirjattu

**DONOTDELETE**

  • Vieras
Re: Vs.korjailu!?
« Vastaus #1 : Elokuu 18, 2004, 12:47:00 ip »

Oletko aloittanut uuden paketin Humalogia? Itselläni oli kerran tuollainen ilmiö ja se päättyi samalla, kun kyseinen erä insuliinia loppui. Silloin vasta tajusin, että insuliinin teho ei ollut normaali. D-hoitajan mukaan se ei ole yleistä, mutta ei mahdotontakaan. Kannattaa myös tarkistaa ampullin päiväys. Ja eihän ole muita lääkkeitä tms.? Ihan vasta oli keskustelu insuliinin tehottomuudesta.
Kirjattu

Peten äiti

  • Jäsen
  • Viestejä: 126
Re: Vs.korjailu!?
« Vastaus #2 : Elokuu 20, 2004, 20:59:00 ip »

Vaihdappa Humalog Novorapidiin niin luulis auttavan. Humalog tehoaa liian nopeasti siun syömääsi ruokaan. Ja kun sie syöt himppakin rasvaisempaa ruokaa ,niin kun ruoka alkaa imeytyä niin siun Humalogin vaikutus loppuu jo silloin kun ruoan imeytyminen vasta alkaa. Novorapid alkaa vaikuttaa 10-20 min pistoksen jälkeen ja vaikuttaa 3-5 tuntia tasaisesti madaltavasti. Upea keksintö .
Kirjattu

Vera

  • Matkailija
  • Viestejä: 84
Re: Vs.korjailu!?
« Vastaus #3 : Syyskuu 06, 2004, 19:54:00 ip »

No empäs tiedä tosta novorapidista, ite oon kans alle vuoden sairastanu ja aina ollut novorapid. Tuntuu että vaikka pistän samaan hh-määrään samat yksiköt, joskus sokerit liian ylös ja joskus liian alas. ei mitään logiikkaa, ja testannut kyllä ettei johdu uudesta pakkauksesta. Ihan sama fiilis kun juha72, ei se alussa näin heitelly.
Kirjattu

jäsen 200

  • Vieras
  • Viestejä: 21
Re: Vs.korjailu!?
« Vastaus #4 : Syyskuu 09, 2004, 16:03:00 ip »

Käytätkö esitäytettyä Humalogia.
Minulla meni tasapaino sekaisin kun käytin esitäytettyjä, niissä on varmaankin virheellisiä kyniä josta tulee ulos epämääräinen määrä pistettäessä. Siirryin takaisin ampullikynään ja pääsin takaisin hyvään tasapainoon.
Kirjattu
 

Linkkejä








Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59