Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Vakiintuuko Lantus annos?  (Luettu 3176 kertaa)

**DONOTDELETE**

• Vieras
Re: Vakiintuuko Lantus annos?
« Vastaus #15 : Heinäkuu 18, 2004, 18:40:00 ip »

Luin jo eilen ja kamalalta tuntui, mietin sitä nukkumaan mennessäni. Miten sujui vaihto takaisin protaan?

Tänään olen itse ollut pitkästä aikaa iloisella mielellä diabeteksen suhteen, kun annoin itselleni luvan luopua lantuksesta. Parin viikon päästä on lääkäri ja siellä kyselen mitä tehdään. Omin päin en uskalla lantusta jättää, vaikka protaa onkin vielä jäljellä. Lantus on varmaan hyvä insuliini monelle, mutta en voi olla ajattelematta että sitä mainostettiin aika liioittelevasti. Tasapaino on tämän sähläämisen takia huono ja vasen käsi on alkanut puutua ja pistellä. Olen ollut diabeetikko 25v ilman mitään lisäsairauksia tai oireita niistä, pelästyin melkoisesti oireilevaa kättä. Lueskelin vanhoja keskusteluja ja huomasin, että moni on ollut minua fiksumpi kun ei pelkästään yhden pistoksen vähenemisen takia vaihtanut hyvin toimivaa protaa pois.

Parempaa vointia Petelle ja äidille!
Kirjattu

Piisamirotta

• Veteraani
« Vastaus #16 : Heinäkuu 19, 2004, 09:29:00 ap »

Itselläni en koskaan saanut Protan kanssa mitään hoitotasapainoon viittaavaa (Prota 3xvrk)aikaiseksi.

Lantuksella pitkäaikaisverensokeri on laskenut ja sokerit ovat tulleet kyllä huomattavan paljon matalammalle tasolle.

Lantus ei vaikuta tasaisesti. Sen vaikutushuippu tulee itselläni 4-6 tuntia pistämisestä. Annos ei todellakaan näytä vakiintuvan kuin pariksi viikoksi kerrallaan ja lantusmääräni ovatkin pyörineet 30-40 yks välillä. Marraskuusta 2003 olen käyttänyt lantusta.

Kuukautisten aikana lantuksen tarve vähenee 2-4 yks ja tämän ennakoinnin osaamattomuuteni takia 2 ekaa pilleritöntä päivää olen hypoilla ja 2 ekaa pilleripäivää korkeilla.

Nyt pistän lantuksen klo 17, joka tuntuu sopivalta iltaa ja seuraavaa päivää ajatellen, mutta sokerit laskevat yön aikana n. 5 yksiköllä. Täytyy varmaan yrittää vähentää lantusta ja lisätä rapidia... Aika pelaamista...
Kirjattu
Piisamirotta
DM1 (pumppu, Humalog)
<i>"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo." -Nalle Puh-</i>

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Heinäkuu 20, 2004, 17:56:00 ip »

nullalle.Mihin aikaan pistät Lantuksen.Nyt jaoin sen kahtia ja kokeilussa on 9.00 ja 21.00.Kummallakin kertaa 7 yksikköä.Prota annokseni oli klo 12.8-10 yksikköä ja klo 22.00.5-8 yksikköä.Riippuen vuoden ajasta ja liikunta määrästä.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Ellu

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Heinäkuu 21, 2004, 20:14:00 ip »

Hei Maaria!

Sinähän taisit laittaa Latuksen "kausista" kysymyksen Novonordiskin sivuille. Oletko vielä saanut vastausta?
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #19 : Heinäkuu 21, 2004, 20:51:00 ip »

Ei ole vielä vastausta tullut. Ilmoitan kyllä tänne palstalle, kun se on luettavissa. Jos joku muu keskustelee tästä aiheesta lääkärinsä kanssa, olisi kiva kuulla näkemyksiä!
Kirjattu

nulla

• Vanha tekijä
« Vastaus #20 : Heinäkuu 27, 2004, 22:14:00 ip »

Nyt vasta luen näitä viestejä...Liisa67, pistän lantusta klo 9 seitsemän ja klo 21 kuusi yksikköä. Protaa pistin aikoinaan 9+8. Kyllä minä tällä pysyn suunnilleen tasapainossa - tai sitten vaatimustasoni on alhaisempi kuin muilla. Liikun (jos liikun) iltapäivällä klo 16-20 välillä, eikä ole ollut ongelmia. En välttämättä mittaa ennen liikkumista, jälkeenpäin saa kyllä Humalogia vähentää. Yhdellä Lantuspiikillä ei homma onnistunut.
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Heinäkuu 28, 2004, 19:38:00 ip »

Nyt tuntuu vähän tasasemmalta kahdella Lantus piikillä.Aloitin työt maanantaina ja 9.00.Lantus on nyt tippunut 5 yksikköön ja 50hhlle pistän lounaalla 3 yksikköä humalogia klo 11.00.Hypo iskee kahdelta.Illan Lantus 6 yksikköä.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Linkkejä

Ehdota vuoden 2020 diabetestekoa

Julkaistu 23.09.2020 | 08:54