Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Pitkävaikutteisen ja lyhyt-/pikavaikutteisen suhde  (Luettu 1185 kertaa)

Diabolo menthe

• Vieras
Pitkävaikutteisen ja lyhyt-/pikavaikutteisen suhde
« : Heinäkuu 15, 2004, 17:51:00 ip »

Hei! Millaisia määriä käytätte perus- ja ruokainsuliinia? Onko teillä - erityisesti Lantuksen käyttäjät - suhde se suositeltu: puolet perusinsuliinia, puolet ruokainsuliinia vuorokaudessa? Eli esimerkiksi perusinsuliinia 10 ja kaikkien aterioiden sekä välipalojen pika-/lyhytvaikutteiset insuliinit vuorokaudessa yhteensä 10?
Olen vähän hämilläni, sillä täällä on Lantusta 9 yksikköä ja Humalogia 20 yksikköä ja jopa yli vuorokaudessa. Onko jotain pielessä?
Kirjattu

Miepä vaan

• Vieras
Re: Pitkävaikutteisen ja lyhyt-/pikavaikutteisen suhde
« Vastaus #1 : Heinäkuu 15, 2004, 18:30:00 ip »

Protaa 30 yksikköä, novo rapidia 25 paikkeilla
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #2 : Heinäkuu 15, 2004, 19:24:00 ip »

En tajua mihin tuo suositus perustuu? Kertoisiko joku? Minulla lantusta 12 yks ja humalogia n.22 yks
Kirjattu

Milla B

• Vieras
« Vastaus #3 : Heinäkuu 15, 2004, 22:11:00 ip »

Minulle lääkärini sanoi että ei ole olemassa mitään sääntöjä vaan kannattaa käyttää inskoja niin kuin itselle sopii. Minulla Lantusta 14 yks ja Humalogia 7-10 yks.
Kirjattu

Sailor

• Vieras
« Vastaus #4 : Heinäkuu 16, 2004, 15:24:00 ip »

Ihmettelen myöskin, mihin tuo suositus perustuu. Itse pistän Lantusta 30 yksikköä ja Humalogia 4-8 yksikköä/ruokailu eli 12-24 yksikköä.
Kirjattu

Diabolo menthe

• Vieras
« Vastaus #5 : Heinäkuu 16, 2004, 15:36:00 ip »

Kiitos vastauksistanne! Diabeteshoitaja totesi juuri eilen, että tuo 1:1 on jonkunlainen nyrkkisääntö. Tosin tässä etsitään ratkaisua huonoon hoitotasapainoon. Lantusannosta on pienennetty toistuvien hypojen vuoksi, pistosajankohtaa on jo useaan kertaa siirretty, ja Humalogia pistetty aina vain reilummin.
Kirjattu

Antsu1

• Vieras
« Vastaus #6 : Heinäkuu 16, 2004, 20:43:00 ip »

Ei nyt ihan 1:1, mutta melkein. Lantusta 10 yksikköä ja novorapidia 10-13 yksikköä  
Kirjattu

Linkkejä