Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Kävelykipsi  (Luettu 3378 kertaa)

Tiina56

• Vieras
Kävelykipsi
« : Heinäkuu 09, 2004, 22:39:00 ip »

Olen menossa maanantaina sairaalaan ja oikeaan jalkaan laitetaan ns. kävelykipsi. Luusto on haurastunut ja oikea jalkaterä on alkanut keskikohdasta leviämään, jalan holvi ei ole vielä romahtanut, sanovat. Vasaravarpaitakin alkaa jo olla.
Olen saanut luustoa kovettamaan muistaakseno Zometa-nimistä ainetta suoneen tiputettuna ja syön kallkia. D 1:stä takana 36v.
Kysyn nyt onko kellään muulla ollut tällaista kävelykipsiä ja kuinka kauan sitä on pitänyt käyttää? Sen kulemma saa itse välillä pois jalasta.
Epätietoinen Tiina56
Kirjattu

Nikka

• Vieras
Re: Kävelykipsi
« Vastaus #1 : Heinäkuu 10, 2004, 22:47:00 ip »

Pari vuotta mutta en saanut varata.Jalka säilyi ja menee tavallinen kenkäkin jalkaan.Ota kuitenkin tosissaan kaikki ohjeet niin saat pitää jalkasi mahd.pitkään.

Mullahan oli tämän vaivan lisäksi murtuma ja haavauma,joten yhteensä melkein 4 vuotta varaamatta.
Mutta nyt siis jalka tallella.

Tämän oli tarkoitus olla rohkaisu,ei masennus.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #2 : Heinäkuu 11, 2004, 15:39:00 ip »

Joo kannattaa tosiaan ottaa kaikki ohjeet tosissaan eikä lähteä kävelemään/varaamaan liian aikaisin jne. Se on pieni aika pitää kipsiä verrattuna proteesin pitoaikaan ihan tosissaan. Itselläni kävelykipsin sijasta käytetään ortoosia, sellaista yksilöllisesti tehtyä koska suurin onglema on hermoston muutokset. Ajaa kuitenkin saman asian. Se on kyllä paljon söpömpi  
Kirjattu

Tiina56

• Vieras
« Vastaus #3 : Heinäkuu 12, 2004, 18:13:00 ip »

Kiitoksia teille vastauksista. Nyt minulla on kauniin sininen kipsi oikeassa jalassa ja kyynärsauvat:-))
Ikävä kyllä olin siellä sairaalassa jo lauantaista lähtien. Ystäväni löysi minut lauantaina tajuttomana keittiön lattialta. Mysteeri on miten hypo iski kun aamulla mitatessa oli sokrut 3,8 ja olin juuri laittamassa aamupalaa kun jalat oli menneet alta. Ensimmäinen kerta 36 d-vuoteen ja siksi aika pelottavaa kun asuu yksin.
Mutta nyt on vointi hyvä!
Kirjattu

MR_

• Vieras
« Vastaus #4 : Heinäkuu 12, 2004, 19:03:00 ip »

Onnea JA JAKSAMISTA (sitä tarvitaan) kipsin kanssa kotiin. Onneksi kaikki kävi tajuttomuudenkin kanssa lopulta hyvin!
Kirjattu

Linkkejä