Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Humalog vai Novorapid?  (Luettu 1115 kertaa)

juha72

• Vieras
Humalog vai Novorapid?
« : Heinäkuu 06, 2004, 00:18:00 ap »

Mulla on ollut koko D-urani ajan(10 kk) käytössä Humalog pikana ja se todella tuntuukin "raketilta"! Työni on hieman fyysistä ja vs. saattaa suht nopeesti laskea. Lantus on mulla ollut kokoajan 40 yks/vrk! Eikö Novorapid ole hieman "miedompi" ja vaikuttaa hitaammin ja pidemmän aikaa? Onko siis kukaan vaihtanut Humalogin Novorapidiin ja pitänyt sitä parempana? Diabeteslääkärini oli sitä mieltä, että jatketaan vielä Humalogilla, mutta olis kiva kyllä kokeilla Novoa, koska tasapaino on ollut jonkin verran hakusessa pitkän aikaa!
Kertokaapa kokemuksistanne!KIITOS!
Kirjattu

Tiina56

• Vieras
Re: Humalog vai Novorapid?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 06, 2004, 08:54:00 ap »

Minä olen vaihtanut humalodista novorapidiin ja todennut vaihdoksen todella hyväksi. Humalogin aikana en tuntenut edes shokin oireita vaan olin taju taskussa monesti. Novorapidin aikana oireet tulevat kun vs on kolmen paikkeilla.
Novorapidin vaikutus on hieman loivempi, mutta tarpeeksi nopea. Katson mitä lautasella on ja pistän silloin ja hyvin on mennyt kolmisen kuukautta.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #2 : Heinäkuu 06, 2004, 11:40:00 ap »

Vaihdoin Humalogista Novorapidiin juhannuksen aikoihin. Pääsyitä oli kaksi: Humalog vaikutti usein liian nopeasti ja voimakkaasti, ja halusin myös puolen yksikön annostelumahdollisuuden, mikä onnistui Novorapidilla ja Novopen Junior -kynällä. Käyttökokemusta ei vielä kovin paljon ole, mutta kyllä se tästä paranee päivä päivältä, enkä halua vaihtaa takaisin Humalogiin.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #3 : Heinäkuu 06, 2004, 14:07:00 ip »

Vaihdoin Humalogista Novorapidiin toukokuussa ja parin viikon käytön jälkeen takaisin Humalogiin koska Novorapidin häntävaikutus oli mulla tosi huomattava. Novorapidilla oli vaikutusta myös yösokereihin ja vetivät ne liian matalalle.
Kirjattu

tiuku

• Vieras
« Vastaus #4 : Heinäkuu 06, 2004, 16:07:00 ip »

Tässäpä samasta aiheesta myös toinen keskustelu, laiskana kun en jaksa kirjoittaa koko vastausta tähän uudelleen...  
 http://www.diabetes.fi/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=2;t=000669
Kirjattu

Linkkejä