Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Lantuksesta Protaan  (Luettu 959 kertaa)

Guest

• Vieras
Lantuksesta Protaan
« : Heinäkuu 04, 2004, 15:52:00 ip »

Onko kukaan vaihtanut Lantuksesta takasin Protaphaneen? Mulla Lantuksen vaikutus ei yhellä pistoksella/vrk riitä, joten siirryn takas Protaan. Lantuksesta kun ei muuton ollu mitää hyätyä, ku jos ois saanu pistoksen pois päivässä. Kallistakin Lantus on, yhteiskunnalle meinaan, eli mullekkin.
Kirjattu

Peten äiti

• Vieras
Re: Lantuksesta Protaan
« Vastaus #1 : Heinäkuu 17, 2004, 10:00:00 ap »

Niin me siirryttiin jo kolmatta kertaa takaisin Protaan. Ei Lantuksen käyttö ole ihan yksinkertaista . Eikä se Todellakaan näytä sopivan kaikille.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #2 : Heinäkuu 17, 2004, 12:15:00 ip »

Minua kummastuttaa se, että Lantus markkinoitiin täysin tasaisesti vaikuttavana insuliinina. Eihän se sitä ole, vaan on hiipumisvaihe ja huippuvaikutus. Itse halusin Lantuksen vain pistoksien vähenemisen takia. Nyt sitten yli puoli vuotta olen saanut mitata sokereita niin paljon, ettei yksi pistos vähemmän paljon lohduta. Taas tuntuu, ettei mikään Lantus riitä. Vakavasti harkitsen protaan paluuta. Sen kanssa ei ollut isompia ongelmia.

Lääkäri puhui myös uudesta Detemir-insuliinista. Tietääkö joku siitä?
Kirjattu

Ellu

• Vieras
« Vastaus #3 : Heinäkuu 17, 2004, 21:02:00 ip »

Lääkärini sanoi että Lantusta kokeilleita ja siitä luopuneita on.

Itse olen palannut yhden kerran takaisin Protaan ja nyt aloitin Lantuksen uudelleen pari kuukautta sitten. Pelkäsin korkeita sokereita niin paljon, että kun Lantuksen kanssa oli aluksi korkeita sokereita, niin päätin palata vanhaan. Happoja ja muita ei kyllä syntynyt, mutta olen vähän hermona jo noiden omasta mielestäni korkeiden (>10) olevien sokereiden kanssa.

Päätin kuitenkin uskaltaa, sillä Protassakin oli omat ongelmansa (aiemmin hyvät aamuarvot alkoivat selittämättömästi kohota joinakin aamuina). Nyt olen siis käyttänyt Lantusta ja alun vaihtelevat korkeat ja matalat sokerit ovat vaihtuneet lähes pelkkiin mataliin ja normaaleihi arvoihin. Insuliinituntemukseni ovat kuitenkin tulleet hyvin heikoiksi ja sokin mahdollisuus on alkanut huolestuttaa. Protalla tuntemukset olivat minulla paremmat vaikka silloinkin tasapaino oli aika tiukka.
Kirjattu

Linkkejä