Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6929 jäsentä  •  417332 viestiä  •  19951 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi EiSi, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tunnistatteko aina hypot?  (Luettu 4004 kertaa)

Xenia

• Intoilija
Re: Tunnistatteko aina hypot?
« Vastaus #30 : Syyskuu 27, 2004, 13:41:00 ip »

Mielialani kyllä vaihtelevat joskus kauheasta kiukusta lohduttomaan itkuun, kun verensokerit ovat menossa lujaa alas, mutta voiko Lantus tosiaan lisätä itkuherkkyyttä normaaleilla vs:lla. Itselläni on ollut Lantus käytössä kohta 3 kuukautta ja tuntuu myös, että olen "herkistynyt". Välillä tuntuu muös, että olen kärttyinen (mitä en mielestäni aiemmin ole ollut). Tähän asti olen ajatellut, että ilmassa on syysmasennusta ja stressiä. Jos se johtuu Lantuksesta, niin meneekö ajan kuluessa ohi? Onko muilla kokemuksia?
Kirjattu
---------------
Xenia, D1, pumppuilija

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #31 : Syyskuu 27, 2004, 21:24:00 ip »

En tiedä johtuuko Lantuksesta, mutta olen kyllä rasittavan usein ollut itkuinen ja kärttyinen, tuntuu että on sietämätön stressi päällä kokoajan ilman selvää syytä. Ei ennen ole tuntunut näin ylivoimaiselta pienet kiireet ja vastoinkäymiset. Olen siis sairastanut niin vähän aikaa että vielä on tuoreessa muistissa mielialat ennen diabetesta ja Lantusta. Vertailukohtaa insuliineissa ei ole, sama hoito alusta saakka.
Kirjattu

zenonah

• Aktiivinen
« Vastaus #32 : Syyskuu 28, 2004, 15:09:00 ip »

Niin siis olen itkuherkkänä silloin kun heikottaa, en normaaleilla sokereilla. Tosin olen ollut jo pitkään aika kärsimätön ja kiukustun nopeasti, mutta en ole sitä kyllä insuliinin piikkiin (no pun intended   ) laittanut. Olen aina ollut kärsimätön, en taida vain jaksaa enää hymyillä jokaiselle.
Kirjattu
<i>Veni, vidi, visa - tulin, näin, shoppailin.</i>

Sokeritoppa

• Jäsen
« Vastaus #33 : Syyskuu 28, 2004, 16:27:00 ip »

Suvituuli kirjoitti tosi ikävästä jutusta, täydet osanotot läheisille ja muille asianosaisille. Ajattelin vain sellaista, että onko teillä hyvät palstalaiset tietoa, kuinka paljon diabeetikoille tapahtuu tälläisiä, mistä Suvituuli kirjoitti. Eli, että verensokeri pääsee laskemaan niin alas, että henkilö menehtyy, kun ei ole ketään hälyttämässä apua. Onko näistä tehty varsinaisia tilastoja, eli kuinka usein  ja kuinka yleistä tämä on?
Kirjattu

eikku

• Aloittelija
« Vastaus #34 : Lokakuu 12, 2004, 00:18:00 ap »

En todellakaan tunnista. Voi olla korkean sokerin oireita, voimakkaita huimauksia (joita voi olla ilman hypojakin). Välillä kun mittaan sokerit en voi yhtään "ennustaa" mitä mittari näyttää. On tullut tilanteita jolloin olen tarvinnut ulkopuolisen apua selvitäkseni. Olen kuitenkin huomannut, että alkaessani käyttämään Lantusta enne oireet ovat muuttuneet vaikeimmin havaittaviksi.

Aurinkoista syksyä Teille D1
Kirjattu

Linkkejä