Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417187 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Harmia Lantuksesta  (Luettu 937 kertaa)

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
Harmia Lantuksesta
« : Kesäkuu 15, 2004, 20:50:00 ip »

Olen menettänyt toivoni Lantuksen kanssa.Vuosi sitten ostin sitä ilo mielin.Aloitin aamu pistoksella aamut korkeita.hba1c 9.4.Sitten siirryin klo 17.00 piikkiin Tarvitsin kaksi iltapalaa ja yöllä hypoja.Hba 1c 8.6.Sitten Lantus klo 12.00.Hetken meni hyvin,nyt kuitenkin aamut korkeita.Hba1c 9.6.Lääkäri ehdotti Lantuksen jakamista kahteen pistokseen.Aamulla ja Illalla.Epäilen kyllä sen toimivuutta.Mieleni tekisi kokeilla pistää lantus klo 22.Sitten se riittäisi aamun koitto ilmiöön.Ja mahdollisesti tulis yö hypoja.Seuraava vaihto ehto on kuulemma pumppu.Kaipaan aikaa jolloin prota oli yhtenä piikkinä klo 21 ja actrapid 4x pv.Silloin lääke vaje esiintyi klo 16-22 välillä.Hypojaki oli tasasen tappavaan tahtiin,niitä en kaipaa.Mutta kyllä niitä nytkin on jos yrittää lääke määrää nostaa.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

**DONOTDELETE**

• Vieras
Re: Harmia Lantuksesta
« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2004, 10:39:00 ap »

no mikset siirry takaisin prota & acrapid lääkkeisiin?

minulla edelleen protat ja acrapidit käytössä enkä vaihda lantuksiin vaikka lääkärit suosittelee.
Jos tasapaino pysyy hyvänä ( edellinen hba 7.1), niin mitä sitä hyvää hoitomuotoa alkaa muutteleen:)
Kirjattu

Marja68

• Intoilija
« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2004, 10:49:00 ap »

Mun mielestä voisit ihan hyvin kokeilla vielä Lantusta illalla, mutta katso että sitä ei ole liikaa (ettei yöllä tule niitä hypoja). Päiväarvojahan voi sitten pikalla säätää, silloinhan tilanne voisi olla sulla sama kuin prota-aikana. Tsemppiä!

Mulla tilanne tasaantui Lantuksen kanssa vasta, kun vähensin annosta (illalla) tarpeeksi ja opin pistämään reilusti pikaa päivällä. Aluksi oli just noita samoja juttuja kuin sulla. Jos pistin Lantuksen aamulla oli aamun paastoarvot korkeita, jos pistin illalla liikaa Lantusta oli yöllä hypoja... kaikkea tuli kokeiltua ennen kuin itsella sopiva annos löytyi (joka oli kaikkea muuta kuin lääkärin ehdotus).
Kirjattu

wumbaaja

• Intoilija
« Vastaus #3 : Kesäkuu 16, 2004, 10:50:00 ap »

mulla on lantus ja muuten on hyvin toiminu mutta se kynä on kyllä  keksimä! monesti on käyny inska merkin vaihto mielessä se pkan kans       kannaisko vaihtaa sitten eri insuliiniin? jossei se sovi sulle ni eikai se  sitten toimi...
Kirjattu

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Kesäkuu 16, 2004, 18:24:00 ip »

Olen siirtämässä Lantusta kovaa vauhtia iltaan.Teen siirron niin että entisen klo 12 piikin 13 yksikköä,pistin eilen klo 11.00.10 yksikköä ja 21.00 4 yksikköä.Ilta sokeri oli ennen 30 hh ilta palaa 12.4. 4 yksikköä Humalogia.Kahden tunnin kuluttua 21.2. 2 YKS.humalogia.Aamulla 6.2.Pysy Lounaalle asti aika hyvin 8 pintaan.Lantusta 7 yks.humalogi 5 yks.Lounas 50 hh.Pari tuntia lounaan jälk.19.7.6yks Humalogi.Koska tarjolla oli caeaccar kakkua ja suklaa konvehteja.söin.Sokeri tuntui laskevan oireita jo 7.2.otin pientä purtavaa.Aion pistää 6 yksikköä Lantusta yöksi klo 21,00.Torstaina Lantusta klo 11.4 yksikköä.JA klo 21 10 yksikköä.Illan humalogi annos onkin sitten arvoitus.Perjantaina lähtö Ahvenanmaalle,Ja lantus ilta piikkinä.Se miks teen tän näin moni mutkasesti.Oon säätänyt sitä jo niin moneen kertaan et en jaksa enään sitä yli 20 arvoilla oloa päivä tolkulla.
Kirjattu
G 640+ Humalogi

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07