Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417178 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: G: Menetkö puhumaan, jos näet että joku vaikka pistää insuliinia?  (Luettu 2026 kertaa)

Eve -72

• Intoilija

Tällainen hassu kysymys tuli mieleen, kun Nikka "Missä pistät"-gallupissa kertoi että pari muutakin tyyppiä oli ravintolassa pistänyt samaan aikaan. Eli jos huomaat, että vaikka lähellä kahvilassa/ bussissa/ missä vain joku toinenkin on diabeetikko, niin osoitatko mitenkään hänelle olevasi itsekin samaa "kastia"? Tunnetko hengenheimolaisuutta?

Minulla itsellä on suupalttina suuri kiusaus mennä moikkaamaan tyyliin "mitäs me dibsut", mutta usein saan kyllä itseni ruotuun ennen kuin hyökkään viattomien kanssaihmisten kimppuun    Joskus kyllä olen jotain sanonut, mutta kaikki eivät ole olleet huomiostani mitenkään erityisen riemukkaita...Ehkä siksikin koitan nykyisin hillitä itseni.
Kirjattu

Nikka

• Vanha tekijä
Re: G: Menetkö puhumaan, jos näet että joku vaikka pistää insuliinia?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 10, 2004, 22:22:00 ip »

En, koska en välttämättä tunne mitään muuta yhteenkuuluvuutta sen ihmisen kanssa. Ja koska joku voi haluta olla ihan omissa oloissaan.

Meinasin ensin vastata,että menen ottamaan kädestä,jotta voisimme muodostaa hyvyyttä ja rakkautta sykkivän ihmisketjun...

Mutta en panisi pahakseni,jos minulle tultais juttelemaan    Vaikka en siis menis ekaksi ..
Kirjattu

Jossu

• Jäsen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 10, 2004, 22:28:00 ip »

Aika useasti kyllä mieli tekis mennä sanomaan että hei sä lajitoveri!!!    Mutta yleensä se on vaan jäänyt hymyilyyn (saattaa kyllä näyttää vähän tyhmältä...mutta ei se mitään) Aina sitä ajattelee että onko kuitenkin vähän tyhmää mennä yhtäkkiä sanomaan että "hei mullakin on diabetes, että silleen..." Vaikka kyllä jotakin muutakin puhujttavaa keksisin, oon sen verran hölösuu. Joskus kyllä sen vielä teen...  
Kirjattu

Milla B

• Aktiivinen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 10, 2004, 23:29:00 ip »

Luultavasti menisin, mikäli paikka ja tilanne olisivat sopivia...mutta kun en kertaakaan ole nähnyt kenenkään pistävän näiden 34 vuoden aikana!
Kirjattu
Herkkä Ykköstyyppi (Levis & Humalog)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Kesäkuu 11, 2004, 10:22:00 ap »

Kyllä mä varmaan tuntisin "hengenheimolaisuutta", mutta luultavasti vain ajatustasolla: kato vaan, tuokin on dippendaali.

Mutta eipä ole tullut koskaan eteen kuin jossain d-tapaamisissa  
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Miepä vaan

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Kesäkuu 11, 2004, 11:52:00 ap »

En menisi puhumaan. Jotenki tuntuis kiusalliselta, mutta ajatuksissani tunnen hengenheimolaisuutta.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #6 : Kesäkuu 11, 2004, 14:17:00 ip »

Entinen opiskelukaveri törkkäsi neulan mahaan vieressäni kesken luennon. Silloin sanoin, että "sinäkinkö" ja hänestä sain hyvän diabetesjuttukumppanin. Kerran taas ihan vieras ihminen pisti vieressäni, mutta en sanonut mitään. Raja menee siinä, olenko ko. tyypin kanssa tekemissä jatkossa. Silloin haluaa osoittaa toiselle, että minun takia ei esim. tarvii pistää huomaamattomasti.

Muuten diabetes ei minusta riitä ihmisiä yhdistämään.
Kirjattu

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Kesäkuu 11, 2004, 15:01:00 ip »

Eipä riitä yhdistämään, ei.. Surullista. No mutta ensipä kerrallapa taidanpa mennä halaamaan..odotan tietysti,että saa pistettyä ja räväytän sitten kunno lämminhenkisen deerutistuksen .. ehkä isken vielä pusut kuonoon,jos on hyvä päivä          
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Kesäkuu 11, 2004, 15:46:00 ip »

Nikka "haatana"

Huomaa että räkätauti on vihdoinkin hellittänyt.
Hyvä.

Tämmösen rintamaveljen kohdatessaan taytyy myös
muistaa kunnon "me ollaan aina kavereita" läimäytys keskelle selkää ja kunnon märän pusun jälkeen
sanoa "shä oot hyvä tyyppi" (d-tyyppi).

Haatanan haatana.
Terkkuja "Tonni"
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #9 : Kesäkuu 11, 2004, 15:53:00 ip »

OT OT OT OT    

Kaikki deetyypit on yhtä hyviä ( tai huonoja)  
(Vanha sotavamma,jota kolottaa sateella..)
Kirjattu

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Kesäkuu 11, 2004, 17:08:00 ip »

Nikka.

Da,da. (diabetes asiaa)
(Vanha sotavamma,jota kolottaa sateella..)

Minäkin olen huomannut tommosia astrologis-mystillisiä yhteyksiä omahoitoisessa tasapainossa.
Esim. Ulko-oven lukko ei koskaan märän vertaistuki-illan jälkeen ole samassa paikassa kuin kotoa lähtiessä.
Olenkin varautunut siihen niin että vara-prota-ruisku on rapun alla jemmassa.
Siinä sitä sitten voi vaikka filosofeerata naapurien kanssa elämän tarkoituksesta
ja tehdä ajatustyötä korkealla tasolla.

TonninStiflat
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

namipalaD1

• Intoilija
« Vastaus #11 : Kesäkuu 12, 2004, 11:03:00 ap »

Miepä vaan kanssa täysin samat fiilikset.  Ei tulisi mieleenikään tuppautua kenenkään piikittäjän seuraan, mutta sisällä tuntuisi kuitenkin liikahdus ja ymmärrys.
Kirjattu

Ierikka

• Intoilija
« Vastaus #12 : Kesäkuu 12, 2004, 20:02:00 ip »

Saattaisinpa hyvinnii männä. Nykyisin tulee lähes kaikissa muissakin yhteyksissä "diabetestuttuja", jos itse omasta d:staan mainitsee.

Juhannuksena tiedän seuraavan kerran tapaavani noissa karavaanaripiireissä vähintään yhden d-tuttavan.
Kirjattu

Eve -72

• Intoilija
« Vastaus #13 : Kesäkuu 13, 2004, 21:37:00 ip »

Tuli tässä yksi hassu juttu mieleen vuodelta -91. Oli ensimmäinen opiskelupäivä, ja koko päivä oli tiedossa laitokseen ja muihin tutustumista. Ikäväkseni huomasin ratikassa, että lyhytvaikutteiseni oli jäänyt kotiin. Siinä sitten pohdin vaihtoehtoja: a) käyn hakemassa inskat kotoa, johon tärvääntyisi ainakin 2h kallisarvoista aikaa b) söisin todella vähän jolloin kuolisin nälkään iltaan mennessä c) söisin suht normaalisti jolloin sokerit olisivat superkorkeat. No, olin jo päätymässä johonkin b- ja c- vaihtoehtojen välimaastoon, kun näin yhden pojan ratikassa jolla tiesin olevan d ja jonka tiesin myös päässeen samaan opinahjoon kanssani. Hän oli ollut parhaan kaverini luokalla, ja ystäväni oli kertonut minulle pojan diabeteksesta. Minua poika ei kuitenkaan tuntenut... Siinä sitten pyörittelin huonoa ideaa mielessäni, ja kun pääsimme ajoneuvosta ulos tartuin härkää sarvista. Menin pojan luokse, ja aloitin jotenkin näin: "Hei! Olen se ja se ja tiedän että sinulla on d. Kävi niin hassusti että insuliinini jäi kotiin. Mitä pikainsuliinia käytät? (Sain vastaukseksi saman merkin kuin itsellänikin) Voisitkohan mitenkään ystävällisesti lainata kynää ennen lounasta?"  Tuo ihana enkeli hymyili herttaisesti joskin hieman ihmeissään, mutta vastasi myöntävästi. Niin sitten lounaan tultua hän antoi välineet uusien kynänterien kera, ja loppupäiväni sujui mitä normaaleimmissa merkeissä ja oloissa.

Oli onneni, että kehtasin avata suuni, mutta olipas tökerön noloa, nyt kun tarkemmin jälkikäteen ajattelee...Siis TODELLA noloa! Mutta, jos J satut lukemaan tämän, niin kiitos sinulle vielä kerran, kun olit niin ennakkoluuloton ja avulias huonomuistista kollegaa kohtaan    !
Kirjattu

Vilijonkka

• Vieras
« Vastaus #14 : Kesäkuu 13, 2004, 23:53:00 ip »

En ole vielä kertaakaan toista tökkijää nähnyt, mutta tänään tuli asiakkaakseni erääseen pikaruokaravintolaan nainen, jolla oli D-koru kaulassa. Sanoinpahan sihen sitten, että "Mä voisinkin antaa sulle tän meidän tuoteoppaan kun täällä on kaikki hiilariarvot. Aattelin vaan kun mullakin on (tässä vaiheessa osoitin korua)".

Eipä pahastunut lajitoveri, vaikutti aivan päinvastaiselta reaktiolta, koskapa lähti hymyillen.

Joten, hymyilevä d-nainen stadista, oli kiva jutskata hetki  
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07