Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418482 viestiä  •  20021 aihetta

Kirjoittaja Aihe: inska ei tehonnut?  (Luettu 1410 kertaa)

juha72

• Vieras
inska ei tehonnut?
« : Toukokuu 09, 2004, 20:22:00 ip »

Eilen nousi sokrut lähes 20 ja korjasin sitä ensin 5 yks, ei tehonnut! Otin uudestaan 5 yks,tippui 17! Otin taas 5 yks ja tippui 14!
Normaalisti olis kuka tahansa ollut pahoilla hypoilla, mutta mulla ei laskenut kuin vasta 3 tunnin päästä 8 mmol/l!!??
Soitin sairaalaan ja lääkärikin oli aika ymmällä ja sanoi, että tuu sairaalaan jos toi jatkuu!
Siis todella ihmeellistä!
Astmaan käyttämäni kotrisoni-lääke kyllä vähän on nostanut sokruja, muttei tollai!
Humalog kyllä toimi ihan varmasti ja inskaa tuli kynästä normaalisti!
Kirjattu

Viljo

• Vieras
Re: inska ei tehonnut?
« Vastaus #1 : Toukokuu 09, 2004, 21:00:00 ip »

Moi juha72!

Olisko mahdollisesti muutamalla hellepäivällä tai mahdollisesti jokin tulehdus saanut aikaan kuvaamasi tapahtuman aikaan.

Minulla pomppasi kans sokrut ylös ja syykin löytyi.

Syynä oli tulehdus hampaassa.

Ja nyt keljuttaa kun meillä täällä Lahdessa hammaslääkäri pula on tuonut ongelmia ja noi "politikot" ei "perskules" ymmärrä noista säästö jutuista mitään.

Minä taas menetin hampaan tulehduksen seurauksena kun "elämää" ylläpitävään hoitoon ei hammashoito kuulu.

juha72, muistaakseni olit Lahdesta ja jos et ole vielä löytänyt syytä sokrujen äkilliseen hurjaan nousuun niin soittele ja mahdollisesti voisin joitakin muita kokemusperäisiä vihjeitä kertoa.

Viljo Lahdesta
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #2 : Toukokuu 09, 2004, 22:50:00 ip »

Ethän ottanut insuliinia "uudesta erästä"? Itsellä oli kerran protan aikana niin, että olin hakenut uuden satsin apteekista ja prota ei tuntunut tehoavan yhtään. Iltamäärää sain lisätä parissa päivässä 16 yksiköstä 26:een. Kun insuliini loppui 3 kk kuluttua, tuli heti hypoja ja sain heti palata 16 yksikköön. Silloin vasta tajusin, ettei kyse ollut minusta vaan huonosta insuliinierästä. Hoitajalta kuulin, että tämä on harvinaista, mutta ainoa en ole hänen urallaan.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #3 : Toukokuu 10, 2004, 08:29:00 ap »

mulla lantuksen kans tullu samoja ongelmia eli vs ei meinaa millään laskea ja n. 2tunnin kuluttua novorapidin pistämisestä vs laskee vauhdilla eli 10 pykälääkin n. 20 minuutissa 2 tunnin jälkeen(stana,,lääkäri ei edes uskonut tuota laskunopeutta, niin kysy siinä sitten ohjeita ja huom. Lahdessa ),,,olen ajatellut josko toi lyhytvaikutteinen pitäis vaihtaa humalogiin, jos se laskis tasaisesti...
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #4 : Toukokuu 10, 2004, 17:53:00 ip »

Mitä olit syönyt ennen korkeaa arvoa? Mulla pizzat, pastat yms. hiilaripommit ylläpitää välillä tosi pitkään korkeaa sokeria eikä lisäinska tunnu tehoavan.
Kirjattu

Keiju

• Vieras
« Vastaus #5 : Toukokuu 11, 2004, 11:15:00 ap »

Minulla on pari kertaa käynyt samalla tavalla sekä lyhytvaikutteisen- että pikainskan kanssa. Ja kummallakin kerralla laitoin ampullin surutta menemään. Eli jos ei ole mitään järjellistä syytä siihen, miksi inska ei imeydy, kuten kuuluu, epäilen inskan tehoa. Näin on tapahtunut siis vain pari kertaa. Yleensä sen huomaa melko nopeasti.

Tuosta kortisonista sen verran, että itselläni elimistö "lamautuu" täydellisesti sen vaikutuksesta. Määrättiin jokunen vuosi sitten pahaan ihottumaan tabletteina ja silloin ei riittäneet kyllä mitkään insuliinit, joten lopetettiin kortisonin käyttö yhteistuumin lääkärin kanssa ja yritettiin muita konsteja.

Yleensä tulehdussairaudet, kuten ientulehdus ei minulla kyllä aiheuta hirvittävän suuria inskan lisäyksiä, mutta sekin on tietysti yksilöllistä.

Olen sitä mieltä, että vaikka olisikin vetänyt sen perhepizzan (n.90 HH), niin kyllä noilla inska-annoksilla sen olisi pitänyt laskea normaaliksi nopeammin. Mutta ota näistä aina selvää...  

Keiju
Kirjattu

Linkkejä