Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418482 viestiä  •  20021 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Korkeiden sietokyky inskan vaihdon jälkeen  (Luettu 1185 kertaa)

Guest

• Vieras
Korkeiden sietokyky inskan vaihdon jälkeen
« : Toukokuu 08, 2004, 23:56:00 ip »

Moikka kaikille!  
Olen siirtynyt protasta lantukseen ja voin ajoittain huonosti, sokerit kuitenkin pysyvät suhtkoht samoissa rajoissa kuin ennenkin (7-15).
hoitaja (puh.) arveli että jos minä huonosti kestän "korkeita"...mutta olenhan mitä kestänyt ne ihan hyvia protan kanssa!!
Ja pikan määrä on noussut.
Vai mistä toi paha olo voi johtua? (liityen D)?
Yöhypot eivät ole häipyneet.
Tämä on vasta 3 viikko Lantuksen kanssa, minkälaiset tuntumukse teillä oli ensinnäisinä viikoina?
Kirjattu

tapsa

• Vieras
Re: Korkeiden sietokyky inskan vaihdon jälkeen
« Vastaus #1 : Toukokuu 09, 2004, 14:54:00 ip »

Vähän samanlaisia tuntoja olen havainnut. Nyt 8 kk Lantuksella, ja viime viikkoina on korkeilla (yli 13 ) tuntunut hieman tahkealta. Aikaisemmin ei korkeammillakaan ole moista ollut.
Kirjattu

Antsu1

• Vieras
« Vastaus #2 : Toukokuu 10, 2004, 10:40:00 ap »

No mulla on nyt reilut kaksi kuukautta lantus-uraa takana. Alkuajoista voisin sanoa sen, että kohdallani ainoa selvä muutos protan aikoihin oli se, että yllättäen hypo-oireet lievenivät.

Mulla ei pitkäaikaissokereissa ole tapahtunut mitään isompia muutoksia enkä ole huomannut, että korkeat sokerit tuntuisivat mitenkään erilailla kuin aiemmin. Siinä 15 arvoissa alkaa tuntua "outoa oloa", mutta niin alkoi aiemminkin.

Se minkä olen huomannut pitemmällä aikavälillä on, että kun sain tasapainon paremmaksi (kolmisen vuotta sitten Hba1c 9-10% => <7,5%), niin myös korkeat sokerit alkoivat aiheuttaa omia tuntemuksia. Mutta tämä oli niin protaphanen kuin lantuksenkin aikana.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #3 : Toukokuu 14, 2004, 23:23:00 ip »

Pahoinvointia ei enää ollut, kun on "korkea", n.15 niin on vähän paha olo. Luulen että se oli kuitenkin jonkinlainen vatsatauti ja vain osui samaan aikaan... en syytä enää lantusta , tasapaino alkaa löytyä, matalan tuntemukset ovat vähän myöhässä, aikaisemmin n.4 paikkeella, nyt oli 2,9 kun oli laskussa - yllättyin ettei isompia tuntemuksia ollut...  
Jännää että menen nukkumaan 7,7 ja nousen 7,6 jo kolmatta päivää, mielenkiintoinen toi lantus on!
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 02, 2004, 15:06:00 ip »

Mörö

Laitoin ite ennen Lantuksen aina illalla yhdeksältä.
yöhypojen takia se siirrettiin sitten aamuun, eli laitan Lantuksen nykyään seitsemältä kouluaamuisin ja vapaapäivinä parisen tuntia myöhemmin, riippuu vähän et kuinka pitkään nukun.

Oon huomannut että korkeilla arvoilla mua huimaa ja on paha olo.
Kirjattu

45beni

• Vieras
« Vastaus #5 : Kesäkuu 05, 2004, 17:15:00 ip »

Jännä lukea miten suuria vaihteluta lantuksen suhteen on, itsellän oli alku tosi nihkee, ilalla otettuna tärisin ja hikoilin noin 00.00-06.00, join tuoremehua ja odotin 15-20 min, ei mitään vaikutusta sama tahti vaan jatkui, sen jälkeen sokeri hitaasti lähti nousuun ja puolen päivän aikaan oli 22-28, ja olo sekä yöllä että päivällä aivan karmea! Tätä kesti 3 vuorokautta, sitten soitin lääkärilleni kotiin ja vaihdettiin piikki aamuun ja parissa päivässä tilanne oli ihna ok.
Kirjattu

Linkkejä