Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Jalkasäryt ja korkeat sokerit??  (Luettu 4570 kertaa)

namipalaD1

• Intoilija
Jalkasäryt ja korkeat sokerit??
« : Toukokuu 05, 2004, 11:01:00 ap »

Öisistä "jalkasäryistä" (lähinnä mulla semmosta levottomuutta enemminkin, kun kovia kipuja) on puhuttu paljonkin ja kysynkin nyt muilta, että oletteko huomanneet yhteyttä ko. hetken sokereihin???

Mulla on semmoinen tunne, että "levottomat jalat" iskee ainakin silloin, kun jostain syystä yöllä on normaalia korkeammat sokerit (10-14 mulla silloin yleisiä - normaalisti alle 10, hba1c alle7).
Kirjattu

Marja68

• Intoilija
Re: Jalkasäryt ja korkeat sokerit??
« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2004, 11:08:00 ap »

Mulla jalkapohjat etenkin kantapäät kihelmöivät omituisesti silloin kun sokerit ovat yli 12 pidempään. Mistäköhän tuo johtuu?

Ja tietenkin huomaan tuon kihelmöinnin parhaiten iltaisin, kun muuten elämä on rauhoittunut ja saan köllötellä sängyssäni.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Toukokuu 05, 2004, 11:09:00 ap »

Mulla oli muutama vuosi sitten todella hankalat jalat ja nimenomaan yöaikaan. Pitkäaikaissokerit oli silloin siinä 10& pinnassa eli siis huono tasapaino. Jalat olivat niin aran tuntuiset, että edes peittoa ei voinut jalkaterien päälle laitta ja muistelen, että välillä yöt kuluivat niin, että jalkaterät olivat vuoteen ulkopuolella "vapaana" (ei päätyä sängyssä).

Vaikka mulla nykyisin onkin monenlaista jalkakremppaa, niin nuo "levottomat jalat" ovat kadonneet    Ja toki myöskin pitkäaikaissokeri on nykyisin hyvä (noin 7%). Hetkittäisiin korkeisin sokereihin (toki niitäkin on) jalkani eivät näytä reagoivan mitenkään.

Eli mun kohdalla olen liittänyt "levottomat jalat" nimenomaan huonoon pitempiaikaiseen sokeritasapainoon.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Toukokuu 05, 2004, 11:54:00 ap »

Myös mulla on lähes kokonaan hermosäryt jaloista loppuneet,kun tasapaino on parantunut.Parhaimmillaan ei voinut samassa sängyssä nukkua kukaan, kun potkin ja vääntelehdin unissani ja valitin koko ajan..

Enpä ole yhtään pahoillani,että tuo rumba loppui (vai katosiko viimeinenkin tunto??) Toisaalta tunnen nykyisin taas esim.jos kengässä pistää joku ylimääräinen,vaikka kivi    
Kirjattu

Linkkejä