Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6868 jäsentä  •  416557 viestiä  •  19903 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi NikkeL, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kuinka paljon insuliinia kun sokerit käy korkealla  (Luettu 1846 kertaa)

maikki69

• Aktiivinen
Kuinka paljon insuliinia kun sokerit käy korkealla
« : Syyskuu 25, 2005, 22:15:00 ip »

Olen törmännyt nyt muutaman kerran siihen että kun minulla satunaisesti käy korkealla ja mitäisi alkaa paikailemaan insuliinilla, en osaa arvioida oikeaa määrää insuliinia ja sitten ollaan taas matalalla.ja sitten taas syömään. Millaiseilla annoksilla te alatte alentamaan sokereita?
Kirjattu
Kokemus on se minkä saa. kun ei saa sitä mitä haluaa.....

Humalog pumpussa

RAR

• Lentävä kynä
Re: Kuinka paljon insuliinia kun sokerit käy korkealla
« Vastaus #1 : Syyskuu 25, 2005, 22:29:00 ip »

Huomasistko, että siitä oli juuri pitkä viestiketju:
 http://www.vilmamedia.fi/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=2;t=001255;p=1

Keiju
Kirjattu

Ierikka

• Intoilija
« Vastaus #2 : Syyskuu 26, 2005, 11:31:00 ap »

Tuolla Keijun mainitsemassa viestiketjussa on todella monenlaisia vinkkejä. Itse voin vain todeta, että se omalla kohdallani riippuu hyvin monesta eri tekijästä. Esim. vuorokauden ajasta, onko liikuntaa edessä jne. Sitä paitsi jokaisella meillä on omanlaisemme insuliiniherkkyys.
Yleisimmin pistän NovoRapidia 1 yks/yli 10 menevä mmol. Sillä olen saanut kohtalaisia tuloksia.
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Syyskuu 26, 2005, 12:36:00 ip »

Omat kokemukseni ovat sellaiset, että 1...3 tunnin sisällä ateriapistoksesta ei juuri kannata korjailla, ellei ole selvästi arvioinut väärin hiilihydrattimäärää suhteessa pistettyyn insuliiniin.
Minulla vs laskee joskus vasta 4...5 tunnin kuluessa lähtötasolle. Yleensä vielä aamupäivisisin hitaammin kuin iltapäivällä.

Illalla usein korjaan ennen nukkumaan menoa, jos vs on yli 15 mmol/l. Silloin 1 yksikkö NovoRapidia yhdessä illalla pistetyn Levemirin kanssa laskee vs:n aamuksi lukemiin 5...8 mmol/l.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Linkkejä