Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418360 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi MAAPPE, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: INFLUENSSAROKOTE???  (Luettu 5647 kertaa)

Lalli

• Aktiivinen
INFLUENSSAROKOTE???
« : Syyskuu 14, 2005, 23:22:00 ip »

Taas tyrkyttävät sitä riskiryhmille, meille myös. Moniko on ottanut tai aikoo ottaa? Miksi otat, miksi et? En ole tähän asti ottanut kun en ole katsonut tarpeelliseksi. Pitäisikö?
Kirjattu

Sirkku62

• Intoilija
Re: INFLUENSSAROKOTE???
« Vastaus #1 : Syyskuu 14, 2005, 23:33:00 ip »

Influenssarokotteita ei ehkä saa, kuin vasta loka-marraskuussa. Itse aion ottaa rokotteen koska saan sen maksutta.

t. Sirkku
Kirjattu
(o)(o)
 ( -- )
(,)  (,)

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Syyskuu 14, 2005, 23:38:00 ip »

Eikös kaikki diabeetikot saa sen maksutta? Yhteen aikaan otin sen, viime vuosina en ole jaksanut. Minulla ei ole ollut influenssaa varmaan koskaan ellei sitten joskus lapsena, kun diabetesta ei vielä ollut.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Sirkku62

• Intoilija
« Vastaus #3 : Syyskuu 14, 2005, 23:48:00 ip »

Lisäksi sen saavat kaikki sydäntautia, diabetesta sairastavat ja vanhukset. Muita ei tällä hetkellä muistu mieleeni.

t. Sirkku
Kirjattu
(o)(o)
 ( -- )
(,)  (,)

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #4 : Syyskuu 15, 2005, 08:21:00 ap »

Olen ottanut rokotteen joka vuosi ainakin 1980 luvun alusta jos ei jo aikaisemminkin, en muista tarkkaan. Koskaan en ole myöskään sairastunut. Mutta eihän se tavalliseen "räkätautiin" auta.
Yli 10 vuotta sitten eräs työtoverini tuhahteli vain koko rokotukselle ja kuinka ollakkaan hän sitten sairastui. Sairasteli muutaman viikon. Kyllä hän seuraavan kerran "nenu nyrpyllään" otti rokotteen. ELI SUOSITTELEN
Kirjattu

namipalaD1

• Intoilija
« Vastaus #5 : Syyskuu 15, 2005, 09:31:00 ap »

Olen ottanut aika usein rokotteen.  Vaikea sitten sanoa sitä, että oisko sairastunut ilman vai ei.  Sänkyyn kaatavia flunssia en muista sairastaneeni ainakaan vuosiin tai vuosikymmeniinkään.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Syyskuu 15, 2005, 09:38:00 ap »

Tässä vastaava keskustelu viime vuoden lokakuulta  

http://www.diabetes.fi/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=000912;p=1

Niin ja aion tänäkin vuonna ottaa  
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Xenia

• Intoilija
« Vastaus #7 : Syyskuu 15, 2005, 09:54:00 ap »

Mukulana tuli otettua niin kauan kuin vanhemmat siitä päättivät. Sitten oli muutaman vuoden tauko rokotteen ottamisessa   . Kahden peräkkäisen, täysin lamaannuttavan ja sokerit sekoittavan flunssan (jälkitauteineen) jälkeen olen taas sen käynyt kiltisti ottamassa. Tänäkin vuonna käyn kyllä ottamassa.
Kirjattu
---------------
Xenia, D1, pumppuilija

KatriM

• Intoilija
« Vastaus #8 : Syyskuu 15, 2005, 09:54:00 ap »

Ilman muuta oatn rokotteen, työpaikallani se annetaan kaikille halukkaille, työnantajakin pitää sitä tehokkaana sairaslomien vähentäjänä..
Kirjattu

Riksu

• Vanha tekijä
« Vastaus #9 : Syyskuu 15, 2005, 09:55:00 ap »

Olen ottanut joka vuosi kun olen saanut maksutta ja aion ottaa jatkossakin. Ongelmia ei ole ollut ja influenssalta olen välttynyt.
Kirjattu
Riksu
D1 v:sta 1978, Accu-Chek Spirit Combo + humalog. Pumpulla vuodesta 1994

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Syyskuu 15, 2005, 10:11:00 ap »

Olen sen ottunut niin kauan, kun se on on ollut diabeetikoille ilmainen. Ja kun en erota influenssaa ja flunssaa toisistaan (voisko joku valistaa..?), voin vain todeta, että välillä on ollut näitä "räkätauteja" ja välillä ei.

Keiju
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #11 : Syyskuu 15, 2005, 10:21:00 ap »

Influenssa on paöjon ankarampi tauti kuin flunssa ja kestää yleensä ainakin 5 päivää. Flunssaa eli epämääräistä räkätautia on monenasteista. Flunssa voi mennä päivässä ohieikä aina nouse edes lämpö.

Itselläni ei nähtävästi influenssaa ole ollut. Flunssaakaan ei joka vuosi. Aina syksyllä kun influenssarokotukset ovat olleet ajankohtaisia, olen asiaa pähkäillyt, mutta siihen homma on jäänyt. Olisi tietysti enemmän ollut motivaatiota rokotukseen, jos olisi ollut joskus itsellä kunnollinen influenssa. Nyt olen kuitenkin päättänyt tänä syksynä käydä rokotettavana.    Täytyykin kysellä terveysasemalta asiasta...
Kirjattu

Josse

• Matkailija
« Vastaus #12 : Syyskuu 15, 2005, 10:32:00 ap »

Minä en aio rokotusta ottaa. Todennäköisesti kysymys on sattumasta, mutta vuosina jolloin olen rokotuksen ottanut olen sairastanut 5 flunssaa ja vuosina jolloin en sitä ole ottanut flunssia on ollut 2 tai ei ollenkaan. Ja kun tämän sanon korostan sitä, että olen hyvinkin tietoinen siitä, että rokote ei suojaa tavan flunssa/nuha pöpöiltä. Ja koskaan en ole myöskään influenssaa sairastanut, oli rokotusta tai ei.
Kirjattu

RK

• Vanha tekijä
« Vastaus #13 : Syyskuu 15, 2005, 10:48:00 ap »

Otan rokoteen, kuten aiemminkin. Varmaan jo 10 vuoden ajan  
Kirjattu
"Hyvä on ymmärtää elämää, parempaa on elää ymmärtäen" -RK

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Syyskuu 15, 2005, 10:59:00 ap »

Tottakai otan. Ottaisin, vaikka maksaisi.
Yhden kovan jälkitaudin (keuhkokuume) jälkeen rokotus on pieni harmi.  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Linkkejä