Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416933 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Ollako vaiko eikö olla diabetes?  (Luettu 2012 kertaa)

**DONOTDELETE**

• Vieras
Ollako vaiko eikö olla diabetes?
« : Heinäkuu 05, 2005, 15:33:00 ip »

Hei!

Minulta on otettu aiemmin sokerikokeita verestä,sitten tehtiin sokerirasitus (9,2) ja nyt viimeksi B-GHb-A1C, joka oli 6,6 %.

Toisen lääkärin mielestä minulla on diabetes, toisen mielestä piilevä diabetes ja yhden mielestä ei mitään.

Te, jotka olette näiden asioiden kanssa jo tulleet tutuiksi, ja monesti tiedätte taatusti enenmmän kuin yksittäinen lääkäri, niin kertokaa mitä mieltä olette tilanteestani.

Minulla on ollut jo -97 infarkti ja kolesterolit korkealla (nyt laskenut hyvin lääkityksellä), korkea verenpaine jne. jne monia muita sairauksia.
Kirjattu

neljäviis

• Matkailija
Re: Ollako vaiko eikö olla diabetes?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 05, 2005, 17:01:00 ip »

Hei !

Jos mahdollista mene käymää yksityisellä sisätautilääkärillä, joka hoitaa diabetes potilaita.  Tekstistä ei käy ilmi oletko ollut TK:ssa vai sairaalalla, mutta asiaa ei mielestäni kannata sivuuttaa sen verran vakava juttu tämä d on.  Varsinkin nämä d:n aiheuttamat muut sairaudet ja niiden paheneminen on mielestäni syy miksi kannattaa ehdottomasti käyttää asiantuntijaa tilanteessasi.
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #2 : Heinäkuu 05, 2005, 20:56:00 ip »

Kyllä sinulla on diabetes, A1c 6,6 kertoo sen, diabeteksesta terveen arvo on 4.0-6,0. Jos tuo sokerirasitusarvo on 2h tunnin arvo, niin vielä varmempi diagnoosi.

Arvosi ovat kuitenkin vain vähän koholla normaaleista. Sinuun tehoaa todennäköisesti mahdollisen ylipainon pudotus, ruokavalion muutos ja liikunnan lisäys. Jos eivät auta, niin sitten tabletteihin.

Neuvoja toivottavasti saat terveyskeskuksesta lääkäriltäsi/terveyeydenhoitajalta(diabetehoitajalta)/ravitsemusterapeutilta. Jos ei, niin täältä.  
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #3 : Heinäkuu 06, 2005, 12:25:00 ip »

Kiitos vastauksistanne.

Olen itsekovasti huolissani vielä tästä yhdestä sairaudesta, kun olen jo keräillyt niitä paljon.

Olen lukenut viestejä ja muuta materiaalia näiltä sivuilta. Nyt tiedän paljon enemmän. Käyntini oli TK:ssa. Nyt ainakin on tilattava aika sinne diabeteshoitajalle. Lisätiedontarve on suuri.

GI eli glykeemisen indeksin ruokia en tiedä kuin kauran. Mitähän muita pitäisi tietää?

En ainakaan selailussani huomannut tästä GI:stä puhuttavan.

Olen Keravalta ja kysyn siis, josko joku muukin olisi täältä ja tietäisi Keravan yhdistyksestä jotain?
Kirjattu

Linkkejä