Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418228 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Korkea sokeri - lihaskivut  (Luettu 7044 kertaa)

maikki69

• Aktiivinen
Korkea sokeri - lihaskivut
« : Kesäkuu 13, 2005, 13:10:00 ip »

Onko teillä muilla sellaista jos teidän sokerit käy korkealla lyhyen aikaa ja sinä aikana teette jotain raskasta esim.kävelee rappuja ylös, niin tulee lihakset esimreisistä kipeeksi ? Minä olen huomannut itselläni tälläisen.
Kirjattu
Kokemus on se minkä saa. kun ei saa sitä mitä haluaa.....

Humalog pumpussa

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: Korkea sokeri - lihaskivut
« Vastaus #1 : Kesäkuu 13, 2005, 14:05:00 ip »

Mulla tulee nykyisin aina jalat kipeiksi esim. portaiden noususta, oli sitten sokerit korkeahkolla/matalahkolla/normaalit.

Pohkeisiin ottaa ja etenkin reisiin heti polvien yläpuolelta. Mutta syynä onkin nää "vanhan dippendaalin" verenkierto- ja hermostohäiriöt. Juuri palasin lounastauolta kävellen kolme kerrosta ylös. Se on nykyisin maksimi minkä pystyn yhtämittaisesti nousemaan ja silloinkin lopuksi jalat tuntuvat ihan setsuurilta ja polte polvien yläpuolella on mahtava  

Nuorempana (esim. parinkymmenen d-vuoden jälkeen) ja todella huonolla sokeritasapainolla ei mitään tälläisiä oireita ollut.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Markus

• Intoilija
« Vastaus #2 : Kesäkuu 13, 2005, 16:47:00 ip »

Noh verensokerihan on korkealla, kun sokeri ei pääse siirtymään soluihin (lihaksiin). Tuolloin ei tietenkään reidetkään oikein jaksa puristaa ilman ravintoa. Lihakset tavallaan menee maitohapoille (vaikka kyse onkin hieman eri myrkystä). Näin ainakin itse järkeilen.
Kirjattu

tv

• Intoilija
« Vastaus #3 : Kesäkuu 13, 2005, 19:50:00 ip »

Omasta kokemuksestani voin kertoa, että jos illalla tekee juoksu-/hölkkälenkin korkealla lähtösokerilla, seuraavana aamuna jalkalihakset ovat ihan tasan samalla lailla kipeät kuin ne ovat pitkän tauon jälkeisen ensimmäisen lenkin vaikutuksesta.

Jalkalihasten vertymiseen takaisin normaaliin, tilaansa voi mennä noin 1-2 vuorokautta.
Kirjattu

Hiiri

• Jäsen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 14, 2005, 00:46:00 ap »

Samaa on huomattu täälläkin. Mutta myös vaikka olisi hyvätkin sokrut, niin paikat tulevat kipeiksi liikunnan jälkeen nopeammin. Ja toinen ärsyttävä asia on jäsenien, erityisesti sormien turpoaminen liikunnan aikana. Ei tapahtunut tätä tässä mittakaavassa terveenä ollessa...
Kirjattu
-Hymy on ikkuna, josta näkee, että sydän on kotona-

fillari

• Veteraani
« Vastaus #5 : Kesäkuu 14, 2005, 00:54:00 ap »

Mullakin saattaa tulla joskus rasituksissa pohkeet ja reidet kipeiksi. Itse yritän venytellä joka päivä ja joskus voi tehdä ns.omahierontaa pohkeisiin tai reisiin verenkierron vilkastuttamiseksi. Sekin auttaa.

Mutta venytyksiä olisi hyvä tehdä vaikka päivittäin.

http://www.vaasan.com/public/vaasan_kunt...tella/index.jsp
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Kesäkuu 14, 2005, 00:58:00 ap »

Minullakin on pohkeet, reidet ja sääret kipeät. Yleensä aina. Aamuisin kävely on vaikeaa, mutta kun pääsee liikkeelle, niin sujuu taas. Kun lähden juoksulenkille, niin tunnin saa juosta ennen kuin jalat on jotenkin vertyneet niin, ettei enää käy kipeää. Mutta sitten alkaa jo muuten väsyä. Venyttelen kyllä paljon ja käyn hierojalla.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Linkkejä