Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418228 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kuinka usein diabeteslääkärillä??  (Luettu 9559 kertaa)

Sefa

• Jäsen
Re: Kuinka usein diabeteslääkärillä??
« Vastaus #30 : Kesäkuu 06, 2005, 21:56:00 ip »

Eipä kyllä ole munuaisia hoideltu kun kerran 1997 koepalan kappale nykästy. Muuten käyn terveyskeskuslääkärillä 4 kertaa vuodessa, reseptin uusinnassa ja painon ja verenpaineen mittuussa ja "hyvää päivää kirvesvartta" tyyliin ilmoittautumassa että vielä henki kulkee, vaikka leikkikaluksi jouduinkin.
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Kesäkuu 19, 2005, 19:03:00 ip »

Se, jos joku haluaa käydä välillä vaikka yksityislääkärillä, ei pitäisi vaikuttaa mitenkään kunnallisen diabeteshoidon saamiseen. Tosin jos palvelu pelaa kunnallisella puolella, en näe tarvetta muuhun. Mutta aina se ei taida pelata.

Itse olen harmitellut sitä, kun lääkäri tahtoo isossa talossa aina vaihtua. Sama tuolla silmälääkärin puolella, ei koskaan samaa kahta kertaa. Eli ei oikein pääse syntymään sellaista luottamuksellista hoitosuhdetta.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #32 : Kesäkuu 21, 2005, 23:35:00 ip »

Noin 2x vuodessa nykyisin. Just vähän aikaa sitten mietin,että joskus nuorena oli hoitoaikoja muutaman kuukauden välein.Sillon piti oikein peruuttaa aikoja,kun oli muka niin terve,ettei mikään vaivannut.

Nyt kun on vanha ja sairas niin ei ole hoitoaikoja. Kyllä mulla ainakin tulee kaikenlaista linjanvetoa inskoissa ym,varsinkin nyt kun ovat muuttuneet, että se pari kertaa vuodessa on lähinnä naurettavaa, Lisäksi,koska hoitopuooi on niin ruuhkautunut,siellä lähinnä koitta suoriutua mahdollisimman nopeasti ulos ja puolet jää kysymättä joka kerta.Niitä sitten pähkää itsekseen sen seuraavat puoli vuotta.

Muttaei tällanen tilanne varmaan henkilökunnallekaan mitenkään palkitseva ole,kamala kiire ja nurkat täys potilaita.Ihme kyllä,koskaan ei täällä ole tullut tilannetta,että olisi lääkäri tai hoitaja naama nurinpäin ollut vastassa..
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Kesäkuu 22, 2005, 11:47:00 ap »

Mulla on sellanen tapa lääkäriin mennessä, että kirjotan jo kotona kylmän viileesti kaikki kysyttävät asiat paperille. Sitten lääkärissä sanon, että aion nyt kysyä nämä kaikki kysymykset ennenkuin lähden pois, ei tarvitse sitten jälkikäteen pähkäillä ja soitella lääkärille. Ekalla kerralla lääkärini katsoi vähän hitaasti, nyt hän jo nauraa hyväntahtoisesti touhuilleni ja jopa pitää tyylistäni, kiireestä huolimatta.  
Toisinaan kyllä tulee ikävän liukuhihnamainen olo, mutta meilläkin on hoitopaikassa toistaiseksi näkynyt vain ystävällisiä kasvoja   , tosin asiakkailla on ollut muutaman kerran hymy kadoksissa...
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

fillari

• Veteraani
« Vastaus #34 : Kesäkuu 22, 2005, 12:08:00 ip »

Itse käyn kerran tai pari kertaa vuodessa lääkärillä ja diabeteshoitajalla 3-4 kertaa vuodessa. Riippuu tietysti myös verikokeitten tuloksista, onko jotain erikoista muutosta niissä. mm. rauta,- kolesteroli,- natrium ym. arvot.

Tarvittaessa sitten saa reseptit mahdollisiin lääkkeisiin.

Muut vakioreseptit lääkkeisiin, niissä mulla on vuodeksi lääkemäärät, jotka haen n. kolmen kuukauden välein.

Reseptien uusiminen käy vaivattomasti, kun vien terv.aseman laatikkoon uusittavat repeptit ja ne on noudettavissa viikon kuluttua. (koskee vakiolääkkeitä)

Minäkin kyllä laitan paperille muistiksi asioita, jos on jotain kysyttävää lääkäriltä tai diabeteshoitajalta.
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

Riksu

• Vanha tekijä
« Vastaus #35 : Kesäkuu 22, 2005, 12:11:00 ip »

Käyn noin 3-4 x vuodessa keskussairaalan sisätautipolilla. Käynti on lähinnä kliinistä tarkastelua: kirjataan labrat ja insuliiniannokset, vilkaistaan kotikoevihkoa,  mitataan verenpaine ja punnitaan paino, uudet reseptit tarvittaessa ja näkemiin. Maksan tästä lystistä 22 euroa ja mitään muuta kuin resepti ei jää käteen. Lääkärillä ja hoitajalla on aina järkyttävä kiire, ajat ovat usein myöhässä, mitään ei ehdi syvällisemmin pohtia ja keskustella. Todellista tukea ei saa. Tästä syystä menin työterveyden kauttaa yksityiselle diabetespolille ja heti tuli paremmat ohjeet ja kannustus peliin. Ja aion kylmän viileästi käydä kummassakin rinnakkain jonkin aikaa. Jos saisin tämän taudin parempaan kuosiin tällä keinoin.
Kirjattu
Riksu
D1 v:sta 1978, Accu-Chek Spirit Combo + humalog. Pumpulla vuodesta 1994

viisyks

• Matkailija
« Vastaus #36 : Kesäkuu 22, 2005, 21:13:00 ip »

Sairastelen tätä tautia siis jo kolmatta vuotta. Lääkäri määrää verikokeet vieläkin joka neljäs kuukausi ja silloin on myös vastaanotto-aika. D-hoitajalla kävin välillä harvemmin, koska terv.keskus oli remontissa ja olisi tullut liikaa matkaa toiseen. Nyt olen käynyt kerran kuussa. Tämä on kaikki terv.keskuksessa. Meillä on omalääkäri systeemi ja aina on sama lääkäri. Nyt hän määräsi jopa nopeammin verikokeet koska hemoglobiini oli pudonnut 119:ään. Hän on tosi tarkka ja tietää hyvin. Silmätutkimuksiin hän määrännyt jo kahdesti. Tässä hehkuttelen, että täällä Jyväskylän maalaiskunnassa Palokan terv.keskuksessa homma toimii ainakin minulla.
Kirjattu

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #37 : Kesäkuu 23, 2005, 20:42:00 ip »

Toukokuu1965: Niin, kyllä mullakin se lappu joka kerralla on mukana mutta valkkaan ajan vähetessä tärkeimmät jutut ja jos on paljon muuta niin ei ehdi niitäkään. Sanon yleensä mennessäni,että mulla on pari juttua kysyttävänä mutta sitten kysyn tai en, riippuen ajasta..plääh..   : (
Kirjattu

Linkkejä