Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Levemirin erityiskorvattavuus  (Luettu 2242 kertaa)

admin

• Vieras
Levemirin erityiskorvattavuus
« : Huhtikuu 12, 2005, 09:39:00 ap »

Lääkkeiden hintalautakunta hylkäsi alkuvuodesta hakemuksen Detemir-insuliinin (kauppanimi Levemir) erityiskorvattavuudesta. Jotta Diabetesliitto voisi vaikuttaa entistä paremmin ja tehokkaammin erityiskorvattavuuden myöntämiseksi, pyydämmekin nyt käyttäjiä kirjoittamaan meille kokemuksistaan.

1) mitä ongelmia sinulla oli NPH-insuliinin käytössä?
2) mitä ongelmia sinulla oli glargin-insuliinin (Lantuksen) käytössä, jos olet sitä käyttänyt
3) miksi halusit kokeilla detemir-insuliinia (Levemir)?
4) mitkä ovat kokemuksesi detemir-insuliinin (Levemirin) käytöstä?

Vastausten olisi hyvä olla ytimekkäitä eli noin yhden liuskan mittaisia ja ne tulisi toimittaa 4.5. mennessä. Kirjoita omalla nimelläsi ja lähetä sähköpostiosoitteeseen tiedotus@diabetes.fi. Laita mukaan myös yhteystietosi.

t. Diabetesliiton tiedotus
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
Re: Levemirin erityiskorvattavuus
« Vastaus #1 : Huhtikuu 12, 2005, 10:41:00 ap »

Hei,

Laitetaanko ne kirjoitukset samaan hakemukseen jo liitolle ja MSK:lle menneiden lisäksi?
Pyydettiin nimittäin tuon hylkäämispäätöksen jälkeen MSK:n kanssa tuossa talvella aika monia kirjoittamaan vasteen ko. päätökselle ja käsittääkseni näin useat tekivätkin.
Kannattaako siis kirjoittaa uudestaan? Vai liitetäänkö jo teille tulleet vasteet hakemukseen?

Keiju
Kirjattu

msk

• Jäsen
« Vastaus #2 : Huhtikuu 12, 2005, 10:59:00 ap »

Hei, aiemmin saadut ovat tallessa ja osa on jo päivittänytkin tiedot. Päivittäkää aiempi versio, jos jotain lisättävää on.

terv  msk
Kirjattu

vivianv

• Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 12, 2005, 11:50:00 ap »

Mun vastaus lähti juuri. Hommatkaahan se erityiskorvattavuus plakkariin, ja onnea matkaan.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Huhtikuu 12, 2005, 13:51:00 ip »

Täällä ruvetaan hommiin heti. Hyvä kun edes yritetään!
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Diabolo menthe

• Aloittelija
« Vastaus #5 : Huhtikuu 18, 2005, 20:49:00 ip »

Nostetaanpas tämä taas ylös.
Tyttärelläni on saatu Levemirin ansiosta HbA1c ensimmäisen kerran tavoitelukemiin, lähes kolme vuotta diagnoosista: tänään mitattu 7,4.
Kirjattu

Miisamari

• Intoilija
« Vastaus #6 : Huhtikuu 18, 2005, 22:15:00 ip »

Lapsella vasta viikko detemirinsuliinin käyttöä takana, mutta laitoin silti kommentit menemään. Ainakin pystyin kertomaan pitkän listan ongelmista, joita aiemman perusinsuliinin kanssa ilmeni...
t.Miisa
Kirjattu

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Huhtikuu 19, 2005, 01:44:00 ap »

Moi!

Viljo vastaili kanssa 12-04-2005 ja toivottavasti Diabetes liiton tiedotus saa riittävästi Detemir-insuliinin eli Levemirin käyttökokemuksia ja saamme erityiskorvattavuuden.

Laittakaa kaikki Levemirin käyttäjät rohkeasti liitolle vastaukset tiedotuksen esittämiin kysymyksiin niin eiköhän se erityiskorvattavuus sitten kesäkuussa heltiä.

Terveisin Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Kesäkuu 14, 2005, 20:34:00 ip »

Nostin tämän keskustelun taas esiin. Eikös tänään pitänyt olla se päivä, jolloin Levemirin erityiskorvattavuudesta päätetään?
Milloinkahan saamme asiasta tietoa?
Itse olen käyttänyt Levemiriä kohta kolme kuukautta ja oikein hyvin menee. HbA1c on tänä aikana pudonnut 8.9:stä 7.6.  
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Kesäkuu 14, 2005, 20:44:00 ip »

Mullakin tasapaino on parantunut huimasti 7,8 --> 7,1 % puolessa vuodessa.    Toivottavasti uutiset korvattavuudesta ovat hyviä!

Itse olen tutkimuksessa mukana, ja saan siinä insuliinit ilmaiseksi vielä vuoden loppuun. Mutta sen jälkeen onkin sitten tyhjän päällä, jos korvattavuutta ei tule.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Kesäkuu 14, 2005, 21:13:00 ip »

Minä olisin aikoinaan halunnut tähän tutkimusryhmään, mutta jostakin syystä sitä ei hoitopaikkaani sitten perustettukaan. Olen itse maksanut Levikset, mun annoksilla n. 50 euron satsi riittää kolmisen kuukautta. Tietysti sitä on myös tosi tarkka ettei turhaan hölvää kallista inskaa hukkaan.  
Maksan Leviksen jatkossakin jos on pakko, niin hyvin se mulle sopii, mutta ainahan sitä tietysti toivoisi pääsevänsä vähän halvemmalla...
Kirjattu

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Kesäkuu 15, 2005, 00:12:00 ap »

Morjens!

Lääkkeiden hintalautakunnan sivuilta löytyi tieto että olivat siirtäneet 14.6 pidettävän kokouksen.

MSK muistaakseni kirjoitti että detemir-insuliinin erityiskorvattavuus asia käsitellään juuri tässä kokouksessa joka on siirretty huomiseksi. Toivottavasti hyväksyvät detemir-insuliinin erityiskorvattavaksi sillä todellakin lähes kaikki detemir-insuliinin käyttäjät ovat saaneet hyviä hoitotuloksia ja täten diabeteskomplikaatiot hidastuvat tai parhaimmissa tapauksissa niitä ei tule ollenkaan.

Lääkkeiden hintalautakunnan kokoukset 2005.
Kesäkuu Ti, 14.6. #9.00
Kesäkuu Ti, 21.6.  9.00
Heinäkuu ei kokouksia
Elokuu To, 18.8. 9.00
Syyskuu Ti, 20.9. 9.00
Lokakuu Ti, 11.10. 9.00
Lokakuu Ma, 31.10. 9.00
Marraskuu To, 17.11. 9.00
Joulukuu To, 15.12. 9.00

#Kokous siirretty 15.6. klo 13.00

Terveisin Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Kesäkuu 15, 2005, 00:28:00 ap »

Kiitos tiedosta, Viljo.
Toivottavasti eivät odottaneet paperimiesten työriidan ratkaisua ja toimi sen mukaan...
Kirjattu

Guest

• Vieras
« Vastaus #13 : Kesäkuu 15, 2005, 18:07:00 ip »

Onko kellään vielä tietoa hintalautakunnan kokouksen tuloksesta??
Kirjattu

msk

• Jäsen
« Vastaus #14 : Kesäkuu 15, 2005, 23:28:00 ip »

Hei kaikki, kokous oli tänään iltapäivällä ja asian käsittely siirrettiin todennäköisesti syyskuun kokoukseen, koska hintalautakunta haluaa pyytää Kelan lausunnon Novonordiskin toukokuun lopulla toimittamasta uudesta terveystaloudellisesta selvityksestä!

Heinäkuussa Suomi on tunnetusti suljettu.

Toivon, että saamme mahdollisimman paljon lisää Levemirin käyttäjien kokemuksia. Aiemmin esitettyjen kysymysten lisäksi olisi hyvä myös kertoa, miten HbA1c on muuttunut. Hyvä olisi myös tietää, onko pitkävaikutteisen insuliinin vuorokausiannoksessa tapahtunut muutoksia. Entä pikainsuliinin keskimääräisessä vuorokausiannoksessa.

Kiitos niistä 25 henkilökohtaisesta käyttökokemuksesta, jotka veimme ensin ministerille ja sitten pääsimme vielä ensimmäistä kertaa hintalautakunnan puheenjohtajalle ja virkamiehille kertomaan diabeetikoiden kokemuksista.

Valitettavasti ratkaisu vain venyy.

Marjatta Stenius-Kaukonen
Diabetesliiton 1 vpj
Kirjattu

Linkkejä