Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: On meillä asiat huonosti korvausten suhteen  (Luettu 1918 kertaa)

Jape

• Lentävä kynä
On meillä asiat huonosti korvausten suhteen
« : Huhtikuu 11, 2005, 18:30:00 ip »

Ihan tuli tämä iänikuinen valitusvirsi mieleen, kun kävin apteekista hakemassa 3 kuukauden mömmöt : lääkkeiden hinta n. 540 euroa, maksoin niistä kokonaiset 5 euroa. Kyllä jotain tarttis tehdä.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Nikka

• Vanha tekijä
Re: On meillä asiat huonosti korvausten suhteen
« Vastaus #1 : Huhtikuu 11, 2005, 22:18:00 ip »

Tee valitus ja vaadi saada maksaa    Myös muutto Piparaguaan voi auttaa,paitsi ettei niitä mömmöjä sieltä saa ollenkaan..
Kirjattu

LauraKin

• Intoilija
« Vastaus #2 : Huhtikuu 12, 2005, 15:02:00 ip »

Juuh ja meidän kunnassa kans on niin surkeeee tilanne kun hoitotarvikejakelusta saa vaan kuus pakettia liuskoja kerralla, ellei erikseen
mainitse että haluaa enemmän.
Aatelkaa nyt, suunsa pitäis vielä jaksaa avata jos tarviikin enemmän liuskoja.
Ja sitten jos eivät itse tajua lukea mun ajatuksia niin siellähän pitää sitten ravata useemmin.
Kyllä hiukan paremmin sais toimia tää homma.
Kotiinkuljetuksena voisivat tuoda lääkkeet ja hoitovälineet niin ei tarvis itse niin kauheesti vaivaa nähdä.
Kirjattu
minä-83>D1, pumppu ja humalog
Tyttö 05/05
Tyttö 06/06
Poika 07/09

vivianv

• Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 12, 2005, 15:08:00 ip »

Mulla meni just apteekkiin 133 euroa, kun hain 3 kk satsin Levemiriä sieltä. Mun mielestä sille tarttis tehdä jotain.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Huhtikuu 12, 2005, 15:31:00 ip »

Totta töriset Jape! Mikään ei ole koskaan niiiin hyvin etteikö suomalainen jonkun valittamisen aiheen siitäkin keksi.    
Tässä itse kullakin omaatuntoa kolkuttaa.

Mutta kun hakee sen 3 kk:n lääkearsenaalin tuolta apteekista ja maksaa siitä yli melkein kuukauden palkan, kyllä sitä pitää kädet kyynerpäitä myöden ristissä ettei joudu maksamaan siihen vielä inskoja. Tai ole syntynyt johonkin toiseen valtioon.

Eniten minua säälittää eläkeläiset. Ne yli 500 euron lääkkeet kun maksaa veteraaniisälleni saman verran. Ei siis 5€, kuten kuuluisi...

Keiju
Kirjattu

Guest

• Vieras
« Vastaus #5 : Huhtikuu 12, 2005, 15:36:00 ip »

Mullakin meni vasta pelkkiin 3 kk:n silmätippoihin 99,30 euroa. Sillekin voisi mun puolesta tehdä jotain...

Tänään pitäisi vielä hakea apteekista ainakin verenpainelääkkeitä ja mun mielestä olisi tosi kiva, jos joku voisi tuoda ne kotiovelle  
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Huhtikuu 12, 2005, 15:58:00 ip »

Kyllä mustakin oli ihan liikaa, kun jouduin 680 euron lääkkeistä maksamaan itse peräti 43 euroa. Sattui olemaan mukana ainoa "ei-mitekään-isoon-D:hen" liittyvä lääke, joten en ihan selvinnyt tuolla 5 eurolla  

Ja kyllä jotain pitäis tehdä, kun lekurini vähensi yhtä lääkettäkin kolmasosalla entisestä. Ja tuo lääke sentään kuului tuohon 5 euron kategoriaan    Mähän alan ihan säästämään yhteiskunnan varoja  

tsemppiä vaan kaikille ja ihan tasapuolisesti  
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

fillari

• Veteraani
« Vastaus #7 : Huhtikuu 12, 2005, 21:27:00 ip »

Lainaus:

"Ihan tuli tämä iänikuinen valitusvirsi mieleen, kun kävin apteekista hakemassa 3 kuukauden mömmöt : lääkkeiden hinta n. 540 euroa, maksoin niistä kokonaiset 5 euroa. Kyllä jotain tarttis tehdä."

Tee anomus ja pyydä että haluat maksaa koko summan.

Jos se ei onnistu, lahjoita ne ylimääräiset rahat, vaikka Lasten sairaalan, tai sellaiseen, mikä parhaimmakseen katsoo.

Yhtä hyvin sen voisi myös lahjoittaa kaupungille/kunnalle missä asustelee, että voisivat hankkia vaikka mittaliuskoja lisää.

Ei luulisi sen niin vaikeata olevan, jos asia painaa mielessä, että tarttis tehdä jotain.
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Huhtikuu 13, 2005, 08:00:00 ap »

Ottakaa iisisti...
Kyllä ne lääkkeiden hinnat meiltä peritään/ on peritty, silloinkin vaikka ei ostettais mitään lääkkeitä.
Olis muuten kiva nähdä kelan nettohinta lista korvattavista lääkkeistä, ettei tarvitsis noihin apteekkien bruttohinta listoihin verrata.
kyllä se siitä.

Tonni
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Huhtikuu 13, 2005, 21:45:00 ip »

Ihan vaan halusin herättää keskustelua siitä, että joskus voisi kehuakin jotain eikä aina valittaa.

Muuten, TK:sta täti antoi liuskojakin 8 pakettia, että riittää kesän yli. Eli ei valittamista silläkään suunnalla.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Viljo

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Huhtikuu 13, 2005, 22:21:00 ip »

Moi Jape!

Viljo on erittäin tyytyväinen hoitavaan lääkäriin joka määräsi minulle hyväksi osoittautuneen perusinsuliinin ja saanpa sen ilmaiseksikin mutta olen "vähän" kateellinen kun diabeteskolleega saa riittävästi verensokeri mittausliuskoja ja Viljo ei saa eikä pienestä eläkkeestä riitä rahalla niitä ostaa.

Tuli tässä mieleen jospa lainaisi jostakin "taksimiehen" virkapuvun ja laittaisi sen päälle kun menee liuskoja hakee niin jokohan saisi riittävästi.

On se hyvä että Jape saa riittävät määrät liuskoja ja pystyy niitten avulla ajelee turvallisesti taksikyytejä ja tästäkin Viljo on tyytyväinen.

Kyllä niitä hyviäkin asioita on mutta vähempi me niistä taidamme täällä kirjoitella kun silloin on riski että niihin iskevät "säästölekalla" ja sitten meitä taas keljuttaa.

Terveisin Viljo
Kirjattu
D1 vuodesta 1965 ja monia liitännäis sairauksia.

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Huhtikuu 15, 2005, 13:59:00 ip »

Toki tiedän sen, että mm. liuskojen kohdalla on suuria eroja, ja kaikki eivät niitä riittävästi saa. Mutta kuten sanoin, kun on jotain kehumista, niin kehutaan sitten. Tasapuolisuuden saavuttamiseksi kaikkien kohdalle riittää varmasti töitä niin kauan kuin meissä henki pihisee.

Ja Viljo, ei taida sillä taksimiehen virkapuvulla olla suurta merkitystä, kas kun vapaa-ajalla ne liuskat tulee useimmin haettua...virkapukupakkoakaan ei enää ole.

Täälläkin on tarvikejakelu kesällä kiinni, siksi se täti antoi niitä tavallista enemmän.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Guest

• Vieras
« Vastaus #12 : Huhtikuu 15, 2005, 14:10:00 ip »

Täytyy kyllä myöntää, että tänä päivänä moni asia on kuitenkin todella hyvin diabeetikoiden kohdalla, mutta me ihmiset kai olemme sellaisia, että haluamme aina vaan parempaa ja parempaa ja aina vaan enemmän.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #13 : Huhtikuu 15, 2005, 14:13:00 ip »

huh en ikinä selviäisi kesän yli 8 paketilla, mutta onneksi olen aina saanut tarpeeni mukaan kiitos nyt vaikkapa siitä! ja mahdollisuudesta pumppuhoitoon!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Huhtikuu 15, 2005, 14:30:00 ip »

Meillä on asiat vielä huonommin: lääkäri just tänään lähetti kirjeellä määräyksen, jolla pitää taas hakea lisää liuskoja hoitovälinejakelusta.
Muutenkin hänellä tuntuu olevan kummallisia käsityksiä potilaan velvollisuuksista: käski soittamaan, jos on jotakin ongelmia Levemirin säätelyn kanssa. Pah - soittais itte!

P.S. dadda, tervetuloa taas rinkiin! Oletkos herännyt talviunesta?  
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Linkkejä