Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Punppu  (Luettu 1103 kertaa)

a cat

• Vieras
Punppu
« : Maaliskuu 26, 2005, 09:55:00 ap »

Moi vaan kaikille!    
Mä olen päättänyt ottaa punpun ja olis kiva jos pumpun käyttäjät ketoisivat jotis siitä- (esim missä pitää sitä, minne ehdottaisit rttä panisin sen) Kaikki tieto pumpusta käy! Olisin hirveen kiitollinen jos jutkut viitis kertoo!  
Kirjattu

a cat

• Vieras
Re: Punppu
« Vastaus #1 : Maaliskuu 26, 2005, 10:02:00 ap »

Ja älkää välittäkä noista mun kirjoitus virheistä! Eli tässä se ilman kirjoitus virheitä!

Moi vaaan kaikille!
Mä olen päättänyt ottaa punpun ja olis kivs jos punpun käyttäjät kertoisivat jotain siitä.(sim. missä pitää sitä, minnne ehdottaisit että panisin sen)Kaikki tieto pumpusta käy! Olisin hirveen kiitollinen jos jotkut viiittis kertoo!  
Kirjattu

Piia

• Matkailija
« Vastaus #2 : Maaliskuu 26, 2005, 10:34:00 ap »

Ensinnäkin se on pumppu... No joo, mulla on disetronicin d-tron +. Mä pidän sitä yleensä vyötäröllä sille varatulla vyöllä tai taskussa tai "housuissa" klipsillä. Luulen kylläkin, että oma hoitopaikkasi määrää saatko pumpun, ne kun ovat niin kalliita. Yöllä se on ainakin minulla myös vyössä. Herään kyllä monesti yöllä kun liikun. Tarkistan samalla, että katetri on kiinni. (pari kertaa se on yöllä irronnut, ja aamulla ollaan oksennettu Hi sokereilla) No, toivottavasti tästä on jotain apua.
Kirjattu

Tatta

• Jäsen
« Vastaus #3 : Maaliskuu 26, 2005, 12:09:00 ip »

Hei!

Olen itse saanut vajaa viikko sitten minimedin pumpun. Pidän sitä hihnalla kiinni tuolla kainalon alapuolella. Ei ole lainkaan haitannut yöuntani eikä päivisinkään juuri huomaa.  

Mukava se on kun ei tarvitse huolehtia pistämisestä, muistaa vaan ottaa syönnin yhteydessä boluksia.

Verensokerin mittausta on kyllä hyvä huolehtia ainakin näin alkuun entistä aktiivisemmin. Itselläni olen huomannut esim. että reipas kävely pudotta vs:a reilut 1 mmol /  10 minuuttia. siis aika reilusti. Yritän huomioida tämän pumpulla, siten että vähennän perusannosta (basaalia) liikuntani ajaksi n. 10-15 %:lla ja lisäksi syön siivun leipää, ennen ulos menoa.

Yöt ovat rauhoittuneet, nukuin hyvinkin levottomasti, johtuen vs:n "hyppelystä" matala-korkea. Ihanaa nukkua kunnolla ja aamulla saa nukkua pitkäääään!!

T: Tatta  
Kirjattu
*** Tatta ***

"Mielipuolisuus on perinnöllistä. Saat sen lapsiltasi. "

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Maaliskuu 26, 2005, 12:38:00 ip »

Käyttäkää hakua! Tämä aihe on keskusteltu niin moneen kertaan, että voisi hieman käyttää omatoimisuutta ennen kuin avaa uuden aiheen asiasta jota on täällä käsitelty miljoona kertaa!
Kirjattu

Tatta

• Jäsen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 26, 2005, 12:45:00 ip »

Misty! Aiheesta on mukava puhua. Tottakai olen(mme) myös hakeneetkin tietoa myös tältä palstalta. Eikös keskustelupalstat ole sitä keskustelua varten.

T: Tatta
Kirjattu
*** Tatta ***

"Mielipuolisuus on perinnöllistä. Saat sen lapsiltasi. "

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Maaliskuu 27, 2005, 21:16:00 ip »

Tatta lueppa nyt oikein! Totta kai aiheesta voi ja pitää(kin) puhua! Mutta tämä aihe on jo niin loppuun kulutettu jo niissä useassa keskustelussa joita tästä on käyty. Kysyjä itsekin saisi nopeammin tietoa vanhemmista keskusteluista, kuin avaamalla uuden aiheen...
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Maaliskuu 27, 2005, 21:46:00 ip »

Olen Mistyn kanssa samaa mieltä ja toisaalta kun kirjoittaa vanhaankin ketjuun uuden viestin, kohoaa ketju osion keulaan. Siis helposti voi vanhoja keskusteluja "herätellä uudelleen henkiin"    jos niistä ei jo valmiiksi löydä vastauksia kysymyksiinsä tai ne aiheuttavat uusia kysymyksiä.

Toki jos vanha ketju on jo tuhottoman pitkä (siis nyt puhun todella monisivuisista ketjuista), kannattaa ehkä avata uusi...
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Debu

• Vieras
« Vastaus #8 : Huhtikuu 04, 2005, 14:11:00 ip »

Mä pidän pumppua ihan vaan taskussa ilman mitään. Yöllä taasen annan sen vaan olla siin mun vieres. Kolmen vuoden kokemuksella oon todennut sen kätevimmäksi vaihtoehdoksi. Ja toinen juttu, VERENSOKERI. Jos pumppupotilas ei sitä seuraa edes paria kertaa päivässä, saattaa pumppu lähteä ja nopeesti.
Kirjattu

Linkkejä