Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417089 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Munuaisia säästävästä ruokavaliosta  (Luettu 2343 kertaa)

Marja68

• Intoilija
Munuaisia säästävästä ruokavaliosta
« : Syyskuu 18, 2004, 14:44:00 ip »

Heippa,

millaisilla mikroalb. arvoilla olette saaneet kehotuksen noudattaa vähäproteiinista diettiä? Miten dieetin toteuttaminen onnistuu käytännössä eli millaisia muutoksia olette tehneet ruokavalioonne? Oletteko saaneet ravitsemusterapeutilta neuvoja ja ohjausta?

Minä luin jostakin tiedotteesta, että proteiinin saantia pitäisi laskea heti suositusten mukaiselle tasolle, kun munuaiset päästävät vähänkin liikaa valkuaista läpi. Olikohan se proteiinin saannin suositusarvo 0,8 g / painokilo.

Onko muuten kasviperäiset proteiinit vähemmän haitallisia kuin eläinkunnan proteiinit? Olen harkinnut nimittäin soijamaitoa korvaamaan ainakin osittain tavallista maitoa, jota käytän mielelläni ja paljon mm. murojen ja myslin kanssa.

Itse olen muuten vähentänyt leikkeleiden, juustojen ja lihan syöntiä. Samoin syön nykyään harvemmin jugurttia ja muita maitotaloustuotteita.

Onko dieetistä ollut teille hyötyä munuaisarvojen kannalta? Minulla itselläni arvot lähtivät heti laskuun, tosin sain kyllä ACE-estäjänkin silloin pari vuotta sitten käyttöön, kun ensi kertaa virtsassa oli valkuaista.
Kirjattu

Linkkejä