Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: liuskat lopuu !  (Luettu 3919 kertaa)

2004 d1

• Vieras
liuskat lopuu !
« : Heinäkuu 09, 2004, 08:48:00 ap »

mitenkäs pitäis menetellä kun kohta vuoden kiintiö liuskoissa on käytetty.olen sairastanut d1 vasta 5kk ja tuntuu ett sais mittailla tämän tästä.täällä lahdessa on laskettu että 3 liuskaa päiväs sais käyttää ,loput pitää kuulemma kustantaa ite ???. aika tylyä !!valittelin kontrollissa lääkärille aiheesta ja kommentti oli et mittaa vaan kerran viikossa.
Kirjattu

Riksu

• Vanha tekijä
Re: liuskat lopuu !
« Vastaus #1 : Heinäkuu 09, 2004, 12:01:00 ip »

Pyydä lääkäriltä todistus siitä paljonko tarvitset liuskoja/vrk (PHKS:ssä on ainakin valmis lomake tälle). Tee kirjallinen, vapaamuotoinen anomus liuskatarpeesta Lahden johtavalle ylilääkärille Risto Savilahdelle. Liitä anomukseen lääkärin lausunto/todistus ja oma perustelu liuskatarpeesta. Käsittely kestää helposti yli kuukauden, mutta vastauksen pitäisi olla myönteinen.

Itse tein Lahdessa näin ja sain sen määrän liuskoja, jonka lääkäri oli arvioinut minun tarvitsevan eli 100 kpl/kk. Tosin ostan myös itse tämän määrän päälle lisää liuskoja useita kertoja vuoden aikana.
Kirjattu
Riksu
D1 v:sta 1978, Accu-Chek Spirit Combo + humalog. Pumpulla vuodesta 1994

2004 d1

• Vieras
« Vastaus #2 : Heinäkuu 09, 2004, 12:17:00 ip »

KIITOS NEUVOISTA.
Kirjattu

Nikka

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Heinäkuu 09, 2004, 18:39:00 ip »

Muista laittaa kuitit talteen,jos joudut ostamaan itse.Voi olla ettet saa niistä mitään takaisin mutta kun ovat aika hintavia,voi koittaa tapella kustannuksista myöhemmin. Ei kenenkän silti pitäisi joutua niitä itse hankkimaan. Mikä tommonen neuvo lääkäriltä tai keltään voi olla, että mittaa kerran viikossa ??  

*itsekin on pakko ostaa kun ei muuten meinaa riittää*
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #4 : Heinäkuu 10, 2004, 03:31:00 ap »

Laitontahan se taitaa olla pihtailla liuskajakelussa, mutta niistä kuiteista:
Säästäkää KAIKKI terveydenhuoltoon liittyvät kuitit vuosittain, hammaslääkäristä, apteekista, ym.
Mikäli muualta ei korvata ja jostain syystä terveysmenot vuoden aikana nousevat, voi ne laittaa verotukseen kohtaan veronmaksukyvyn alentumisvähennys.
Se on ns harkinnanvarainen ja hiukka hankala ymmärtää, mutta etenkin jos on työttömänä tai eläkkeellä kannattaa yrittää.
Ja koskaan ei tiedä, mitä sitä sattuu. Yllättävä leikkaus tai jotain niin veronmaksukyvyn alentumisvähennyksen ehdot täyttyy helposti vaikka työssä olisikin.

Aikanaan työttömänä piti liuskoja ostella, niin selkeällä vapaamuotoisella anomuksella jossa kaikki kuitit oli listattu ja valmiiksi ynnätty hyväksyivät.

Olipahan edes jotain sekin.. eikä montaa vuotta enää, niin on työttömyysajalla elämiseen otetut velat maksettu.

Iloista tasavertaista hyvinvointiyhteiskuntaelämää.
Kirjattu

hansmor

• Matkailija
« Vastaus #5 : Heinäkuu 11, 2004, 01:46:00 ap »

Mulla ei luultavasti tuu mitään ongelmnia täällä noiden kans...mut...uteliaisuutta...satuuko joku esim tietää paljon maksaa liuskat onetouch ultraan?
Kirjattu

Jossu

• Jäsen
« Vastaus #6 : Heinäkuu 11, 2004, 13:34:00 ip »

kolme liuskaa päivässä?!?!? Pumpun kans oltais tolla määrällä oltu ojassa jo kauan aikaa sitte. Ei olis mitään tietoo että onko basaali kohdallaan yms. Laskin että mittaan ainakin 5 kertaa päivässä, en kyllä aina ihan vapaaehtosesti, mutta mittaan kuitenkin    Täällä oon aina saanu välinejakelusta luiskoja niin paljo kun oon tarvinnu, eikä kukaan oo alkanu mitenkään säännösteleen, sitten varmaan rupeis jos niitä hakis ihan yli tarpeen. Kummmalliselta kuullostaa että osan liuskoista saa ostaa ite, jos ei kolme liuskaa päivässä riitä ,no ei todellakaan ainakaan mulla riitä!!!!
Kirjattu

Kati N

• Aloittelija
« Vastaus #7 : Heinäkuu 11, 2004, 13:50:00 ip »

Itse olen juuri miettiny et mitenkä kauan saan liuskoja ilman ongelmia niitä kun kuluu nyt tosi paljon. Minulla on diabetestä takana n. 3 kk ja nyt ollaan siinä vaiheessa että Lantus-annosta on jouduttu vaihtelemaan ja pikainsuliini määrää ei tiedä erkkikään (oma insuliinin tuotanto ilm. hetkeksi elpynyt jonkin verran), hypoille voin mennä milloin vain ja mitään ennakko oireita ei nyt tule. Työmatkani on 100 km päivässä joten olen pieni uhka maailmalle jos en saa mittailla reilusti. Nolottaa jatkuvasti hakea liuskoja, mutta työpäivinä mittauksia tulee n. 5 kertaa päivässä. Kiitoksia Riksulle vinkistä, helpotti ainakin minun mieltäni huomattavasti.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #8 : Heinäkuu 11, 2004, 14:33:00 ip »

Voi Kati N, ei tarvitse olla nolo siitä, että hoitaa itseään hyvin! Paljon kalliimmaksi tulet yhteiskunnalle, jos et hoida!

Minä vauvakuumeinen mittaan ihan pirusti, jotta saisin luvan kutsua haikaraa!
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #9 : Heinäkuu 11, 2004, 16:32:00 ip »

Mittarinvalmistajat tahkoaa rahaa juuri liuskoilla, joten onhan noilla hintaa.
En tiedä OTUsta mutta Ascensia Eliteen maksaaa paketti/50 liuskaa päälle 40 eskoa. Suunnilleen samoilla hinnoilla taitavat myydä.

Liuskoista oli täällä pitkä keskustelu aikaisemmin.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #10 : Heinäkuu 12, 2004, 00:02:00 ap »

Moi! One Touch Ultran liuskat (50 kpl) maksavat lultavasti noin 31,70 €. Kun olen hakenut liuskapurkit välinejakelusta, niin jokaisen paketin päälle on aina kynällä merkitty 31,70 eli luuisin että se on ainakin joku hinta.
Kirjattu

Riksu

• Vanha tekijä
« Vastaus #11 : Heinäkuu 12, 2004, 10:52:00 ap »

Kuntien pihtailu välinejakelussa ei ole millään muotoa laitonta. Välinejakelu on kuntien homma ja missään laissa ei pakoteta kuntia jakamaan tiettyä määrää välineitä potilaille. Jokainen kunta päättää asiasta itse.

Minulla on pumppu ja sain vuosikausia Lahdesta 150 liuskaa /4 kk eli 1.25 päivässä. Kun kunta oli näin budjetoinut niin sille ei mitään voinut. Voitte uskoa, että kaikkia mahdollisia konsteja yritin. Lopulta yllä kertomani yksilöllinen anomus tuotti tulosta. Jos olisi mahdollista, muuttaisin sellaiseen kuntaan jossa välinejakelusta saisi reilummin liuskoja. Olkaa onnellisia te, joilla ei suurenpia ongelmia liuskamäärien kanssa ole!  
Kirjattu
Riksu
D1 v:sta 1978, Accu-Chek Spirit Combo + humalog. Pumpulla vuodesta 1994

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Heinäkuu 12, 2004, 11:12:00 ap »

Itse asiassa olen sitä mieltä että kuntien pihtailu hoitovälineissä on laitonta! Laitonta nimenomaan on se, että diabeétikon hyvinvointi riippuu asuinkunnasta!

Tämä onkin yksi syy miksi en kuulu diabetesliittoon -> liitto ei ole toiminut kaikilla aluiella tarpeeksi aktiivisesti (on ts. ollut liian kiltti) että diabeedikoiden oikeudet saataisiin tasapuolisiksi asuinpaikasta riippumatta.
Kirjattu

**DONOTDELETE**

• Vieras
« Vastaus #13 : Heinäkuu 12, 2004, 11:44:00 ap »

Hei Misty! Miksi D-liitto ei toimi mielestäsi tarpeeksi aktiivisesti? Onhan se vienyt liuska-asiaakin aina korkeimpiin oikeusasteihin. Päätökset näistä jutuista löytyy varmasti liiton joiltakin sivuilta... Hyvää runsasliuskallista kesää kaikille!
Kirjattu

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Heinäkuu 12, 2004, 12:14:00 ip »

Totta Juha, liitto on vienyt joitakin yksittäistapauksia oikeuteen. Mutta ikävä kyllä ne eivät riitä takaamaan kaikille samanlaisia oikeuksia asuinpaikasta riippumatta. Mielestäni liiton tulisi harrastaa paljon aktiivisempaa ja erityisesti napakampaa linjaa vaatimuksille saada kaikille samat oikeudet asuinpaikasta riippumatta. Toistaiseksi liitto ei mielestäni tee kaikkea asian eteen.
Kirjattu

Linkkejä