Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Hunningolla  (Luettu 1372 kertaa)

Merju

• Vieras
Hunningolla
« : Toukokuu 18, 2020, 19:14:28 ip »

Hei kaikille 🙂
Olen ollut pitkään poissa palstalta ja kuten häveten tunnustan, elänyt kuin pellossa diabeteksen suhteen. Toki tässä on ollut muitakin terveysongelmia matkan varrella.
Mutta nyt tuli pysäytys, koska munuaisarvot ovat alkaneet nousta. Joten kai tässä pitäisi ottaa taas itseä niskasta kiinni.
Jotensakin vain hämmentää asia, että jotkut tk-lääkärit eivät ole useampaan vuoteen reagoineet mitenkään, vaikka paasto on ollut useamman vuoden 7 kieppeillä ja pitkä sokeri raja-arvoilla 🤔 Ja nyt sitten metformin tuplattiin ja syksyllä harkitaan jonkun sokeria poistavan lääkkeen lisäämistä 😳
Kertoisitteko te, kenellä tällainen combo on, miten se on vaikuttanut teillä?
Tunnen olevani hieman pihalla koko sairauden hoidosta???? Pienissä kunnissa kakkosetkin saavat kaikki tarvikkeet ja tapaavat hoitajaa asian tiimoilta. Mutta muutimme takaisin Vantaalle ja pahoin pelkään, että palvelut loppuivat tähän. Terveyskeskuslääkäriäkään ei oikein täällä päin tapaa kuin joskus, jos nyt sellainen sattuu olemaan... Joten onko sairauden asiallinen hoito mahdollista vain yksityisen lääkärin kautta?
Kirjattu

Welmu

• Matkailija
Vs: Hunningolla
« Vastaus #1 : Toukokuu 20, 2020, 18:51:57 ip »

Mulla on vähän samanlainen tarina, tänään labrassa ja munuaisarvot on nousseet.
Oli aika pysäyttävä tilanne, kunhan nyt pääsisi lääkärille tervikseen että saisi jotain opastusta tilanteeseen.
Kirjattu

Merju

• Vieras
« Vastaus #2 : Toukokuu 28, 2020, 15:57:37 ip »

Hei Welmu!
Ja kaikki muut!
Mulla noi munuaisarvot "soudelleet" ylös ja taas alas. Nefrologin mukaan seuraillaan tilannetta ja jos jatkuvasti arvot yli tietyn arvon, niin aletaan tutkimaan, mistä on kysymys. Oiskohan diabetes?😁
Pyritään tk-lääkärin toimesta pitämään sokrut, kolestrolit ja verenpaine mahdollisimman alhaalla.
Toki hieman hirvittää, kun olen aikoinani nähnyt asiakkaita, ketkä käyvät dialyysissä. Se ainakin siihen aikaan sitoi ihmistä tosi paljon.
Mutta eihän tässä vielä siinä tilanteessa olla...olikohan se niin, että pessimisti ei pety 😉😁
Kirjattu

kaskas

• Matkailija
  • Ladalla 6. honeymoon-vuosi
« Vastaus #3 : Heinäkuu 08, 2020, 08:36:13 ap »

Niin, onkohan niin että D2-hoito on yksinkertaisesti hiilariton ruokavalio. Verorahoilla saatavat palvelut keskittyvät vain yksittäisten oireiden hoitoon (kuten ylikorkea verensokeri).

Vaikken ole kelvollinen ketään neuvomaan, sanoisin että kannattaisi kysyä itseltään, että miksi syö hiilihydraatteja, jos keho, solut ja haima ei niitä pysty kunnolla käsittelemään.

Tsemppiä nyt vain. Terveydenhuolto kyllä auttaa akuuteissa diabetesongelmissa, mutta lääkehoito ja lääkkeitä määräävät lääkärit eivät itse sairautta pyri parantamaan. Kuvaavaa on että vuonna 2020 jopa lääkärit hokevat kolesterolin haitallisuudesta, mutta eivät edes mainitse sokerin vaikutusta verenpaineeseen, veren rasva-arvoihin tai sydänterveyteen.

Ota vastuu kehostasi, ja tee hyvin!
Kirjattu
Kaskailla on melko suurikokoiset verkkosilmät ja yleensä kaksi pistesilmää. Laulukaskailla pistesilmiä on kuitenkin kolme. Kaskailla on lyhyet tuntosarvet ja pään alla on taaksepäin suuntautunut imukärsä.

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59