Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418360 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi MAAPPE, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Sopivan basaalin löytäminen itse  (Luettu 634 kertaa)

KatiK

• Jäsen
Sopivan basaalin löytäminen itse
« : Toukokuu 08, 2020, 20:08:20 ip »

En jaksanut lähteä katselemaan viestiketjuista, olisiko joku toinen ollut yhtä pöllö kun itse olin.

Noh, pöllölle tapahtunutta. Mulla oli sairaalaan johtanut ketoasidoosi helmikuun lopulla (korjasin illalla hypon laittamalla pumpun kiinni, unohdin avata yöksi ja aamulla olikin jo myöhäistä plus et luulin et mulla oli vaan okketauti). Sen jälkeen on tasapaino ollut todella hukassa. Noo, menin sitten rukkaamaan basaalia 17.6:sta 14.4:ään kun oli hurjaa vaihtelua ja tein virheen kun samalla menin kiristämään dieettiä Nyt on sitten kaikki ollut varsin kummallista jo pitkään, en tiedä oikean boluksenkaan (/10ghh) määrää enää. Olisiko kellään vinkkiä oikean basaalin/ja sen toimiva profiilin löytämiseen itse, ilman hoitotahoa. Sitten voisin pureutua tuohon bolusasiaan. Eräs virus tuntuu nielaiseen kaikki deehoitajat hoitopaikassani.

Kirjattu
Kiertäjäkalvosimen oireyhtymä 2015
Jäätynyt olkapää vasemmalla ja oikealla puolella samanaikaisesti 2014
Insuliinipumppu 2013
Kilpirauhasen vajaatoiminta 2011
Hypoglykeeminen aivovamma 1991
Diabetes (tyyppi 1) 1978

"Asenne ratkaisee ja se et jaksaa vetää, auttaa "

jester

• Veteraani
Vs: Sopivan basaalin löytäminen itse
« Vastaus #1 : Toukokuu 09, 2020, 22:26:17 ip »

huono juttu, kun  Kissa vei kaikki  muistiin panot  ja  kynankin.     muistiin panoissa oli  kaikki  tarpellinen  tieto.   olisi  vain  jatkanut  vanhalla  mallilla  pari   paivaa
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Toukokuu 10, 2020, 21:52:40 ip »

Sopivan basaaliarvon löytämisessä yksi asia on hyvä pitää mielessä: Liian nopeat muutokset basaaliannostuksessa kostautuvat pahimmillaan aina vain vaikeampana labiliteettina (verensokeritasapainon horjahteluna). Diabeetikon elimistö kun ei välttämättä reagoi heti tehtyihin muutoksiin. Toisin sanoen: Maltti on valttia.

Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

vuodesta_63

• Intoilija
« Vastaus #3 : Toukokuu 22, 2020, 21:31:35 ip »

Minä tuossa tilanteessa koettaisin todennäköisimmin palata entiseen asetukseen ja pysytellä siinä ainakin 2-3 viikkoa.Yleensä minun tapauksessani muutosten vakiintuminen kestää kauan. Komppaan siis EOJ:tä. Miten tilanne sinulla on edennyt?
Kirjattu
-Sick of pricks. Cure type 1 diabetes!-

Linkkejä