Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Victozasta kokemuksia  (Luettu 1826 kertaa)

malle

• Vieras
Victozasta kokemuksia
« : Huhtikuu 21, 2020, 12:22:49 ip »

Heippa! Täällä uusi ryhmäläinen ilmottautuu mukaan! Mulla suhteellisen tuore tauti, mutta lääkkeitä on keritty kokeilemaan jo useampi. Nyt siis aloitettu Victoza, kun metformiini ei sopinut missään muodossa eikä myöskään Jardiance. Korvattavuutta en Victozaan saa, kun HbA1c normaali. Kysymys kuuluu siis Victozasta: helpottaako pahoinvointi ja haittavaikutukset jossain kohtaa? Itsellä ihan järjetöntä yökkimistä ja pahoinvointia. Päätä särkee ja muutenkin ihan kummallisen väsynyt olo ja aivan "pihalla" sekä suu ja nenä kuivuu. Nämä siis 0,6mg annoksella. Helpottaako myöhemmin? Nyt mennyt toi Victoza siis pari päivää. Tietty mulla tää tauti on diabeteslääkärin mukaan hyvin kummallinen, kun esim. Jardiance pienimmällä annoksella kippasi sokerin hypoille päivän mittaan, mutta aamusokeri silti nokkui koholla. Eikä siis metformiinikaan laskenut sitä aamusokeria..
Kirjattu

V. Kuutti

• Veteraani
Vs: Victozasta kokemuksia
« Vastaus #1 : Huhtikuu 21, 2020, 13:52:57 ip »

Metformiini tietty vaikuttaa viiveellä ja vaikutus on pitkä.
Itselle ei Victoza ole aiheuttanut minkäänlaista tuntemusta. Jännä miten eri ihmiset kokee
asioita eri tavoin. Yleensä lääkkeiden sivuvaikutukset keskittyvät aloitukseen ja sitten helpottavat. Muuta en osaa lohduksi sanoi. Tsemppiä!
Kirjattu

Humpy Dumpy

• Vieras
Vs: Victozasta kokemuksia
« Vastaus #2 : Toukokuu 29, 2020, 14:52:15 ip »

Moi malle!

Mulla aloituksen yhteydessä Victoza aiheutti juuri samanlaisia oireita kuin sulla on ilmennyt, hyvä jos pystyin syömään kunnolla. Vettä joutui lisäämään melkoisesti alussa. Jonkin ajan kuluttua helpottavat kyllä, ainakin mulla niin tapahtui. Ja kun annosta nostetaan joskus (mulla itsellä menee nyt 1.8mg) niin siitä saattaa tulla samaa vaivaa. En luovuttaisi muutaman päivän jälkeen. Pitkäsokeri lähti alas tuolla hienosti. Tsemppiä!
Kirjattu
DM2 - 2007

Linkkejä