Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418367 viestiä  •  20017 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Aamun ilmiöitä  (Luettu 26009 kertaa)

tyttö15

• Intoilija
Vs: Aamun ilmiöitä
« Vastaus #60 : Tammikuu 09, 2020, 15:31:22 ip »

Olen huomannut lievää get up -ilmiötä. Vaikka sokeri olisi herätessä alle 4, se nousee kyllä itsekseen 5 ja jatkaa siitä nousuaan.
Esim. Labraan varten piti paastota, aamulla oli vs 6 ja monta tuntia sen jälkeen 10 vaikka en ollut syönyt mitään.
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #61 : Tammikuu 09, 2020, 16:56:45 ip »

Olen huomannut lievää get up -ilmiötä. Vaikka sokeri olisi herätessä alle 4, se nousee kyllä itsekseen 5 ja jatkaa siitä nousuaan.
Esim. Labraan varten piti paastota, aamulla oli vs 6 ja monta tuntia sen jälkeen 10 vaikka en ollut syönyt mitään.
Olisi hyvä jos pystyisit kuitenkin tarkkailemaan koko vs käyrää yöltä koska kyse voi olla myös lievästä reaktiivisesta vs noususta joka lähtee liikkeelle siitä kun vs taso käy yöllä lievän hypon eli 3 .. 3,8 mmol/l alueella. Ongelma tosin on että sensorien ja erityisesti Libren tarkkuus ei tahdo riittää tuon asian vahtimiseen. Korjaustoimenpiteet on kuitenkin eri tyyppiset näissä joten sikäli tärkeä juttu.
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo + Aviva Combo vuodesta 2012. A-C Insight 3/2020.
Humalog vuodesta 1996, vastaava Liprolog 9/2019. PumpCart/Novorapid 3/2020.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Dexcom G6 sensori/G6 appi/xDrip+ 3/2020.
Nightscout ja Android APS 12/2018.

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #62 : Tammikuu 09, 2020, 23:04:01 ip »

Luonnollinen ilmiö, elimistön hormonitoiminnan "herätessä" aamulla. Aamunkoitto, tai ket up.
Niin tai näin, mutta näin elimistö toimii.

Itse tuikkaan vähän pikaa jo mahdollisesti 4-5 maissa,  jos satun heräämään. Pumpulla tämän pystyy kompensoimaan basaaliin, mutta sellaista iloa ei kaikille tarjota, vaikka kuinka haluaisi.

Välinehuolto pitäisi saada maassamme kaikille samaksi. Nyt se on kuntien harteilla, toisissa toimii, toisissa ei. Tämä on huono asia.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 09, 2020, 23:05:45 ip kirjoittanut pitkälinja »
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

Linkkejä