Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418367 viestiä  •  20017 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Miten eroon varhaisen aamun matalista?  (Luettu 33453 kertaa)

ERKKU

• Aktiivinen
Vs: Miten eroon varhaisen aamun matalista?
« Vastaus #345 : Maaliskuu 22, 2020, 11:27:23 ap »

Tähän viimeiseen sokerin nousuun, oletko mitannut vain Librellä, vai myös sormen päästä? Minulla Libre näyttää enimmäkseen mitä sattuu ja tuon tyyppinen muutos olossa (herääminen) saa Libren "sekaisin". Minulle se on melko huono, kun yritän pitää sokerin vähän alle 5 ja Libre näyttää esim. 5,9 ja sormenpää 4,8. Eroja on jopa 3 yksikön verran 5...8. Luvattu toleranssi on pienempi, mutta en jaksa soittaa Abbottille asiasta, mittaan sormesta kuitenkin.
Kirjattu

tyttö15

• Intoilija
« Vastaus #346 : Maaliskuu 22, 2020, 14:36:34 ip »

Tähän viimeiseen sokerin nousuun, oletko mitannut vain Librellä, vai myös sormen päästä? Minulla Libre näyttää enimmäkseen mitä sattuu ja tuon tyyppinen muutos olossa (herääminen) saa Libren "sekaisin". Minulle se on melko huono, kun yritän pitää sokerin vähän alle 5 ja Libre näyttää esim. 5,9 ja sormenpää 4,8. Eroja on jopa 3 yksikön verran 5...8. Luvattu toleranssi on pienempi, mutta en jaksa soittaa Abbottille asiasta, mittaan sormesta kuitenkin.
En ole aamulla kyllä mitannut sormenpäästä, pitääpä kokeilla. Päivisin olen kyllä mitannut ja eroa on ollut 0-0.5
Kirjattu

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #347 : Maaliskuu 22, 2020, 14:41:16 ip »

Aamuisin nousee todella nopeasti sokerit, esim. Herätessä on 4.9 mutta ihan parin minuutin jälkeen yli 7. Loppuuko levemirin vaikutus siis? Olen tehnyt niin, että illan ja aamun leven väli on 9 tuntia ja päivän ja illan 12 tuntia (samaan aikaan kuin aamu siis)

Get up -ilmiö?

Kolme verensokeri-ilmiöitä, jotka diabeetikon pitää tuntea
https://blogi.sokeriseuranta.fi/2016/01/3-verensokeri-ilmiota-jotka-diabeetikon-pitaa-tuntea/
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

tyttö15

• Intoilija
« Vastaus #348 : Maaliskuu 22, 2020, 15:47:16 ip »

Aamuisin nousee todella nopeasti sokerit, esim. Herätessä on 4.9 mutta ihan parin minuutin jälkeen yli 7. Loppuuko levemirin vaikutus siis? Olen tehnyt niin, että illan ja aamun leven väli on 9 tuntia ja päivän ja illan 12 tuntia (samaan aikaan kuin aamu siis)

Get up -ilmiö?

Kolme verensokeri-ilmiöitä, jotka diabeetikon pitää tuntea
https://blogi.sokeriseuranta.fi/2016/01/3-verensokeri-ilmiota-jotka-diabeetikon-pitaa-tuntea/
Sitä.epäilen. mutta nousee makuullaankin eli askeltakaan ei tarvitse ottaa, vain silmät auki.
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #349 : Maaliskuu 22, 2020, 16:47:13 ip »

Illan syömiset vaikuttaa myös aamuun. Lisäksi minulla pitkäinsuliini ei jaksa vaikuttaa tarpeeksi pitkälle aamuun vaan olen pyytänyt pitkävaikutteiseempaa pitkää insuliinia. Mitähän muuten nykytilanteessa asioihin tapahtuu. Pääsenkö edes puolille?
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #350 : Maaliskuu 23, 2020, 10:35:27 ap »

Tähän kokonaisuuteen liittyen omat kokemukseni ja tulokset oheisessa kuvassa. Somogey, aamunkoitto yms. joita löytyy on ohitettavissa "oikealla" hoidolla, johon liittyy muutamia ratkaisuja, joita en tässä kaikkia käy läpi. Minulla näkyy yön yli menevän tasaisemmin kuin päivällä ja sitä on vielä työstettävä. Tuo yön yli menevä suht. tasainen linja johtuu pääasiassa kahdesta asiasta. Ensimmäinen on, että en syö klo 18.00 jälkeen, eli paastoa tulee n. 12...14 t. Tuo aika ei nosta vielä ketoaineita. Toinen oleellinen on, että pistän Tresibaa illalla ennen nukkumaan menoa (6 yks) ja n. 6 tunnin päästä toiset 6 yksikköä. Vaikka kehotus on pistää milloin tahansa koko annos, tässä kohtaa vain tämä ratkaisu toimii, jotain merkitystä on aamun tuoreella insuliinilla. 
Kirjattu

Linkkejä