Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417178 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Dexcom G6  (Luettu 357 kertaa)

Kaisa81

• Lentävä kynä
Dexcom G6
« : Lokakuu 08, 2019, 13:18:18 ip »

Mun olisi tarkoitus aloittaa ensi viikolla Dexcom G6 -sensorointi. Tosi vähän mitään kokemuksia kyseisestä sensorista löysin ja ehkä pikkuisen epäilyttää koko homma. Nythän mulla on MiniMed 640G -pumppu ja siinä sensori, johon olen tosi tyytyväinen mutta lääkärin mielestä se ei riitä. Dexcomissa tiedot voi jakaa muille ja sen takia se kuulemma olisi hyvä mulle. Toisaalta Dexcom ei sovi yhteen mun pumpun kanssa ja olen aivan riippuvainen pumpun pysäytysominaisuudesta, joten en mssään nimessä voi luopua myöskään Enlite-sensoreista. Diabeteshoitaja meinaa nyt kokeilla mulla sitten kahta sensoria samaan aikaan, mikä on mun mielestä kyllä kamalaa tuhlausta. Joskus vuodenvaihteessa olisi kai tulossa uusi sensoroiva pumppu, joka sopii yhteen Dexcomin kanssa ja voisin ehkä vaihtaa siihen. Mutta sitä ennen käyttäisin kahta sensoria samaan aikaan. Ei mun mielestä mitään järkeä.
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
Vs: Dexcom G6
« Vastaus #1 : Lokakuu 08, 2019, 13:28:00 ip »

Joskus vuodenvaihteessa olisi kai tulossa uusi sensoroiva pumppu, joka sopii yhteen Dexcomin kanssa ja voisin ehkä vaihtaa siihen. Mutta sitä ennen käyttäisin kahta sensoria samaan aikaan. Ei mun mielestä mitään järkeä.
Samaa mieltä, ei mitään järkeä jos 640G:n sensori tosiaan sinulla toimii eikä iho yms. ongelmia.
Mihin muualle se tieto pitäisi jakaa kuin lääkärille. Hoitopaikka ilmeisesti saa sinun tiedot 640G.stä helposti ?
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Lokakuu 08, 2019, 13:43:07 ip »

Ajatuksena olisi siis jakaa tiedot lähiomaiselle, käytännössä siis mun lasten isälle, joka ei asu yhdessä meidän kanssa ja nykyisin sitten tekee sännöllisiä tarkistussoittoja, että kaikki on kunnossa. Lähinnä uusi sensori siis vain poistaisi nuo tarkistussoitot ja mahdolliset turhat käynnit meillä kotona (kun puhelin onkin jäänyt äänettömälle enkä tajua vastata) ja huolen mun verensokereista). Hätätilanteessa saisin ehkä apua vähän aikaisemmin, mutta vaikka tiedot tulisikin lähiomaiselle, niin eihän se tarkoita sitä, että lähiomainen niitä koko ajan valvoisi. Mun mielestä tuo tietojen jakaminen vain lähinnä vähentää lähiomaisen huolta mun verensokereista.
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Lokakuu 08, 2019, 14:28:20 ip »

Diabeteshoitaja meinaa nyt kokeilla mulla sitten kahta sensoria samaan aikaan, mikä on mun mielestä kyllä kamalaa tuhlausta. Joskus vuodenvaihteessa olisi kai tulossa uusi sensoroiva pumppu, joka sopii yhteen Dexcomin kanssa ja voisin ehkä vaihtaa siihen. Mutta sitä ennen käyttäisin kahta sensoria samaan aikaan. Ei mun mielestä mitään järkeä.
No ehkä tuota voisi sitten perustella sillä että siirtyisit sen uuden pumpun myötä Dexcom G6:n käyttäjäksi ja tämä olisi siirtymäkautta ja totuttelua siihen uuteen sensoriin. Minkä pumpun kanssa se G6 sitten toimisi yhteen ?
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Lokakuu 08, 2019, 14:44:12 ip »

Diabeteshoitaja puhui jostain Tandem-insuliinipumpusta. Itse sain kyllä sen käsityksen, mitä netistä lueskelin, että se toimii Dexcom G5 -sensoreiden kanssa, mutta voihan se olla, että toimii myöhemmin sitten myös tuon uudemman sensorin kanssa. Mutta en kyllä löytänyt mitään tietoa, että koska tuo pumppu olisi Suomessa tarjolla. 

Mutta elämä kahden sensorin kanssa menisi kyllä aika hankalaksi. Tykkään käydä lasten kanssa uimassa ja just ostin meille 10 kerran rannekkeet kylpyläänkin, mutta sensorin kanssa on vähän hankala käydä uimassa. Käytännössä olen käynyt uimassa sensorin vaihtopäivinä, jolloin on päässyt vaikka kerran viikossa uimaan. Mutta nyt sitten Dexcom G6 kestä 10 päivää ja Enlite 6 päivää, niin eipä taida usein osua molempien sensoreiden vaihto samalle päivälle.
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07