Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6929 jäsentä  •  417333 viestiä  •  19951 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi EiSi, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kolesterolilääkitys  (Luettu 1340 kertaa)

Onnimanni

• Vieras
Kolesterolilääkitys
« : Syyskuu 29, 2019, 14:30:36 ip »

D2 diagnosoitu keväällä 2018. Lääkkeeksi Metforem 500mg ja Rosuvastatin 10 mg, lisäksi jo reilut kymmenisen vuotta sitten aloitettu verenpainelääkitys. Omituisia lihassärkyjä on ollut viime kesästä asti eli vuoden kolesterolilääkkeen käytön jälkeen. Selailin vanhoja viestejä tällä palstalla ja joku/t olivat uskaltaneet jättää statiinit ottamatta. Löytyykö heitä vielä nytkin joukostanne, jos niitä on teille määrätty? Ubikinolia suositellaan poistamaan statiinien sivuvaikutuksia, käytättekö niitä ja helpottavatko ne lihasoireita?
Kirjattu

röllipetteri

• Aloittelija
Vs: Kolesterolilääkitys
« Vastaus #1 : Lokakuu 14, 2019, 22:07:19 ip »

Katoppa youtubesta esityksiä vaikka ben bikman ja Paul Mason.

esim.
https://www.youtube.com/watch?v=TRB0jOfymLk

Jos oikein muistan niin tutkitusti statiineilla voi pidentää elinikää noin 5päivää, mutta samalla monet saa noita lihassärkujä ja ubiquinol ongelmia.

Jos kolesterolit kiinnostaa niin katoppa huvikses dave feldman. kaveri on kävelevä testipenkki ja kolesterolihakkeri. Jos haluut alhasen ldl tuloksen syö kolme päivää ennen verenottoa reilusti rasvaa. Jos korkeen ldl:n niin paastoa kolme päivää.

https://www.youtube.com/channel/UComIr_SYmKrR6PbX2AezIJg/videos
Kirjattu

Onnimanni

• Vieras
« Vastaus #2 : Lokakuu 28, 2019, 15:57:50 ip »

Kiitti viestistäsi röllipetteri. Luin sen kyllä hetikohta sen tultua ja vilkaisin noita linkkejä. Valitettavasti kuunteleminen ei onnistu, kun ovat englanniksi :(. Mielenkiintoinen tuo ohjeesi syödä rasvaa, miten edes uskaltaisi sitä kokeilla. Oon hommannut ubikinonia lihassärkyyn ja on mulle auttanut :).
Kirjattu

röllipetteri

• Aloittelija
« Vastaus #3 : Marraskuu 03, 2019, 18:17:36 ip »

Ubiquinonista on parempi aktiiviversio ubiquinol mutta se on paljon kalliimpaa. Noitahan suositellaan varsinkin statiinien kanssa koska se estää luonnollisen ubiquinonin imeytymisen.
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #4 : Marraskuu 06, 2019, 14:07:04 ip »

D2 diagnosoitu keväällä 2018. Lääkkeeksi Metforem 500mg ja Rosuvastatin 10 mg, lisäksi jo reilut kymmenisen vuotta sitten aloitettu verenpainelääkitys. Omituisia lihassärkyjä on ollut viime kesästä asti eli vuoden kolesterolilääkkeen käytön jälkeen. Selailin vanhoja viestejä tällä palstalla ja joku/t olivat uskaltaneet jättää statiinit ottamatta. Löytyykö heitä vielä nytkin joukostanne, jos niitä on teille määrätty? Ubikinolia suositellaan poistamaan statiinien sivuvaikutuksia, käytättekö niitä ja helpottavatko ne lihasoireita?

Minä lopetin statiini lääkityksen noin 5 vuotta sitten. Minulla oli tyypillinen diabeetikkojen ongelma eli jalkojen verenkierto oli häiriintynyt niin paljon, että tuli haavaumia varpaisiin. Äitini kuoli tähän ongelmaan, kun sai infarktin. Lääkäri ehdotti toisen jalan amputointia. Äitini ei suostunut siihen. - Hän sai verenmyrkytyksen ja kuoli siihen.

Statiini lääkityksen lopettaminen aiheutti jalkojen verenkierron paranemisen. Veren sokeriarvot muuttuivat: Hdl- kolesteroliarvo nousi (0,7 - 1,4- 1.8:aan)  Olen pärjännyt sen jälkeen ilman statiini-lääkitystä.
Kirjattu

Linkkejä