Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6927 jäsentä  •  417270 viestiä  •  19945 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi esanummi, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Rintasyöpä  (Luettu 1015 kertaa)

MiJa

• Vieras
Rintasyöpä
« : Elokuu 27, 2019, 14:17:35 ip »

Onko täällä diabeetikoita, jotka ovat sairastaneet/sairastavat rintasyöpää?
Miten diabeteksen hoito onnistui rintaleikkauksen ja hoitojen aikana? Minkälaisia ongelmia ilmeni? Kevennettiinkö hoitoja diabeteksen takia?
Kaikenlainen tieto on tervetullutta asian tiimoilta.
Kirjattu

Kide

• Veteraani
Vs: Rintasyöpä
« Vastaus #1 : Elokuu 27, 2019, 17:49:23 ip »

Kyllä sairastin. Täällä on/on ollut varmasti vaikka kuinka monta kohtalotoveriasi, sen verran yleinen osuma on. Meilläkin 10 hengen raamattupiirissä olin kolmas - ja piiristä osa oli miehiä (jotka tosin eivät ole turvassa tältäkään syövältä).

Lähes tasan 2 vuotta sitten tehtiin rinnan osapoisto. Sokeritasapaino oli onneksi ollut suht hyvä, leikkauspäivä kun oli vajaa viikko siitä kun löydös todettiin syöväksi. En ehtinyt pitkää sokeria parantelemaan.

Insuliinipumppuhoito auttoi paljon paastossa ennen leikkausta ja olemattomassa syömisessä leikkauksen jälkeen. En saanut leikkauspäivänä leikkauksen jälkeenkään mitään vahvempaa ruokaa. En tiedä miksi.

Haava parani tosi hyvin kuten kuulemma yleensä rinnan alueella tapahtuu. Kivut eivät olleet pahat dreenireikää lukuunottamatta eikä dreenikään sattunut paitsi silloin, kun joku laittoi imun päälle. Vuototaipumuksen takia sain hyytymistä edistävää lääkettä, joten vuotoa tuli dreeniin tosi vähän. Joku asiasta tietämätön ihmetteli, miksei näy enempää ja laittoi imun päälle. Silloin sattui aivan järjettömästi. Tätä tuskin tapahtuu normileikattavalle ollenkaan.

Annoin anestesialääkärille tms. henkilökunnalle kirjalliset itse laatimani ohjeet pumpustani. Sain pitää pumpun ja sensorin leikkauksen ajan. Ottivat ohjeen kiitollisena vastaan. Sensori toimi muistaakseni varsin luotettavasti oudoista olosuhteista huolimatta.

Hoitoni oli leikkaus ja sädehoito 15 kertaa. Mitään kevennyksiä ei tehty. Joka sädehoitokerralle irrotin pumpun ja sensorin väliaikaisesti.

Ensi kuussa leikannut lääkäri haluaa nähdä leikkauksen tuloksen. Hyvää työtä hän teki. Kipuja jäi jonkun verran, mutta ei kai tuo ihme ole, kun on pala otettu herkältä alueelta pois.

Henkinen puoli on tietenkin oma iso asiansa. Siitä ehkä toisella kertaa.

Tsemppiä ja levollista mieltä Sinulle MiJa!
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77,
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
5.6.2019 alkaen 640G, Guardian™ Link 3 -lähetin ja Guardian Sensor(3)
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

MiJa

• Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 29, 2019, 20:28:46 ip »

Kiitos paljon vastauksesta Kide.
Sain tänään soiton radiologilta paksunäytteen tuloksesta.
Se mitä puhelusta muistan ( olen jännittänyt, pelännyt soittoa iha hirveästi), on se, että rinnan pattia jäädään seuraamaan. Uusi ultraääni ja paksuneulanäyte puolen vuoden kuluttua. Mammografiassa minulla ei siis näkynyt mitään! Patin koko on kuitenkin yli 3cm ja käsin tuntuu hyvin.
Minulla ei ole näytteen lausuntoa itselläni, mutta radiologi puhui fibroosista/sidekudoslisästä mahdollisesti. Pyysi ottamaan yhteyttä, jos rintaan/pattiin tulee muutoksia.
Onko tällaisesta kokemusta/tietoa?
Ikää minulla 54v ja vaihdevuodet siis jo takanapäin.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Elokuu 30, 2019, 07:48:54 ap »

MiJa,
jos kaipaat näytteen lausuntoa, eikö sitä tai edes selostusta siitä löydy Kanta.fi-sivulta?

Tsemppiä!
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Linkkejä