Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417089 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Hermoja raastava jalkatuntemus  (Luettu 612 kertaa)

Suvianne

• Aloittelija
Hermoja raastava jalkatuntemus
« : Elokuu 19, 2019, 23:49:20 ip »

Mikä voi olla kiusallinen ja nyt jo kovasti hermoille käyvä vaiva vasemmassa  jalkaterässä, joka tuntuu ulkosyrjällä kipuna, kihelmöintinä, puudutteluna ja pistelynä? Eikö neuropatian pitäisi tuntua molemmissa jaloissa suht samanlaisena? Tämä tuntemus vaivasi ensin vain öisin niin, että jalkaa piti hieroa ja kihnuttaa kaiken aikaa patjaa vasten, mutta nyt vaivaa jo päivisinkin. Iltaa kohden myös jalkapohja turpoaa. Toisessa jalassa ei siis vastaavaa vaivaa. Neuropatia toki todettu jo vuosia sitten jaloissa ja lääkkeet siihen käytössä (Lyrica ja Sifrol ja kovaan kipuun Panacod/Tramal). Mitään poikkeavaa ei jalkaterässä ulkoisesti näy eikä mitään vammaa ole taustalla. Vaiva on niin inhottava ja yöunet vievä ja olen ihan neuvoton sen suhteen, kun ei nuo lääkkeetkään auta  :-[  Osaisiko kukaan auttaa, jolla ehkä samanlaista oireilua? Voiko kuitenkin  olla kyse vain toispuoleista neuropatiaoireilusta?
Kirjattu

mattiyy

• Intoilija
Vs: Hermoja raastava jalkatuntemus
« Vastaus #1 : Elokuu 20, 2019, 21:04:19 ip »

Täällä sama vaiva,vasen jalkaterä ja sen ulkosyrjä juuri niinkuin kerroitTosin se särky vaihtaa paikkaa  toisinaan ukkovarvas,toisinaan nilkasta vähän ylöspäin.Minulla lyricat/tramal/triptyl,
mutta ei tehoa.Särky alkaa iltapuoleen,päivällä ei särkyä ollenkaan.On kokeiltu myös akupunktiota,mutta ei ollut mitään vaikutusta.Itsellä tens laite illalla laitan päälle,ja se on koko yön päällä.Muuten en nukkuisi ollenkaan,on niin pirullinen särky sen kanssa aivan helisemässä.Tens laitteen olen itse ostanut,maksaa parisataa,ei kannata niitä halpoja rimpuloita ostaa rahat menee niinkuin kankkulankaivoon.Kannattaa kokeilla.Olen ollut kipupolin asiakas jo 5 vuotta,mutta ei mitään parempaa ole saanut.
Kirjattu
jep

pitkälinja

• Vanha tekijä
Vs: Hermoja raastava jalkatuntemus
« Vastaus #2 : Syyskuu 01, 2019, 14:57:07 ip »

Samankaltaista vaivaa oikeassa jalassa ja lähtee liikkeelle häntäluun/alaselän vaiheilta.
Ei tämä ole neuropatiaa, eikä johdu selkänikamistakaan, keskustelin aiheesta syöpälääkärin kanssa. Hän arveli vaivan mahdollisesti lihasperäiseksi. Völtaren forte on vienyt pois särkyä, mutta ei tätä "kuikkusuonen" tuntua jalasta ja jalkaterän ulkosyrjältä.

Itse esimerkiksi istun sairaan paljon, hetki sitten teetin tietokonetuoliinikin lisäpehmustetta verhoilijalla, kun häntäluu kipeytyi. En tiedä minkä verran oireilla on mahdollisesti yhteyttä koloonin syvän (paksusuoli) leikkaukseen avoleikkauksessa? :-\
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

Linkkejä