Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6924 jäsentä  •  417257 viestiä  •  19944 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi HyTeR3, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Richard Bernsteinin historia  (Luettu 3525 kertaa)

080750

• Vanha tekijä
Vs: Richard Bernsteinin historia
« Vastaus #15 : Elokuu 08, 2019, 23:30:24 ip »

Minulla "Prota" vaihtui Lantukseksi heti kun se tuli korvattavaksi.en muista milloin Actrapid vaihtui Humalogiksi jossain vaihteessa. Inkat ovat vaihtuneet niin usein että en muista kaikkia muutoksia. Aina kun huomaan jotain uutta niin pyydän sitä heti. Seuraava pyyntöni on Tresiba. En kylläkään tiedä minä vuonna pääsen puolille.
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
Vs: Richard Bernsteinin historia
« Vastaus #16 : Elokuu 09, 2019, 09:30:46 ap »

Tapsa, lopettiko Protaphane toiminnan kokonaan sinullakin? Minulla ainoa insuliini, jolle on tullut vasta-aineita, mutta silloin lääkärin mukaan juuri Protaphane jouduttiin vaihtamaan monelta.

Minulla Actrapid-Protaphan monipistoshoito vaihtui Lente-Avtrapid-systeemistä. Noin 6 kk sujui todella hyvin, oletan, että edellisten insuliinien aikaansaama positiivinen vasta--ainemuodostus tasoitti noiden humaani-insuliinien imeytymistä.
 Puolen vueden jälkeen alkoi protaphanin ja myös Actrapidin vaikutusaika radikaalisti lyhentyä, erityisesti liikunnan yhteydessä. Osasyynä Actrapidin suuri suhteellinen osuus.

Vasta paluu uudelleen Lenteen (erityisluvalla) palautti tilanteen entiselleen. Tuo erityislupasysteemi oli niin hankala, että siirryin Lantukseen ja pian myös Humalogiin ateriainsuliinina. Toimi  jotenkuten, mutta Levemir Lantuksen tilalle paransi jo enemmän tilannetta.

Pumppuhoito sitten paransi lisää, mutta edelleen tuntuu, että tuo vanha Lente+Humalog olisi ollut parempi, etenkin liikunnan takia.

Pikainsuliini vaikuttaa aivan liian nopealta ja tehokkaalta liikuntaharrastukseen.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2019, 09:34:31 ap kirjoittanut tapsa »
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Linkkejä