Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6915 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Hajonnut, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Humalog -> Liprolog  (Luettu 7487 kertaa)

080750

• Vanha tekijä
Vs: Humalog -> Liprolog
« Vastaus #30 : Huhtikuu 14, 2019, 07:24:52 ap »

Voipi olla että olen väärässä. Pääasia on että on jotain inskaa käytössä.
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Huhtikuu 14, 2019, 13:56:01 ip »

Voipi olla että olen väärässä. Pääasia on että on jotain inskaa käytössä.
No mitäs siinä inskapaketin kyljessä tai reseptissä lukee ?
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Huhtikuu 16, 2019, 11:34:43 ap »

Mä kävin eilen diabeteslääkärillä ja sain reseptin Liprologille kun nimenomaan sitä pyysin. Lääkäri sanoi, että inskat saa apteekista 1.5.2019.

Ja kertiskynät on, täytän pumpun ampullin niistä ja tarvittaessa kynät toimii myös varajärjestelmänä. Lääkäri on siunannut tämän systeemin.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Huhtikuu 18, 2019, 21:16:26 ip »

Mä kävin jo apteekissa ja liprolog tilattiin, kävin kaupassa ja puhelin soi  ;D "voisitko ottaa vielä humalogit, kun ne on tänne varattu"  ;D Eipä mitään, seuraava satsi sitten on tätä toisen nimistä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

SpeedoPasanen

• Aloittelija
    • DiaChats.com
« Vastaus #34 : Toukokuu 05, 2019, 19:17:48 ip »

Sitä en ymmärrä lainkaan, mihin tarvitaan erivahvuisia pikainsuliineja, kuten 200 IU/ml:n Humalogia / Liprologia.

Puolet pienempi patti. Kyllä mä oon tykännyt.

Jonglööri

• Vieras
« Vastaus #35 : Elokuu 17, 2019, 17:44:10 ip »

Jos Liprolog = Humalog, niin en aivan ymmärrä tätä korvattavuuden muuttumista. Toki tiedän, että nykyään USA:ssa 10ml Humalogia maksaa $300 US kun taas Kanadassa samainen pullo maksaa noin $33 apteekista ilman reseptiä. Noilla hinnoilla euroopassa valmistettu Humalog kannattaa myydä amerikkaan, ei Suomeen.  ;)
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Elokuu 18, 2019, 11:27:25 ap »

Jos Liprolog = Humalog, niin en aivan ymmärrä tätä korvattavuuden muuttumista. Toki tiedän, että nykyään USA:ssa 10ml Humalogia maksaa $300 US kun taas Kanadassa samainen pullo maksaa noin $33 apteekista ilman reseptiä.
Eiköhän kyse ole ihan Euroopan hinnoista. Liprologia on ollut jo aiemminkin myynnissä joissain Euroopan maissa (esim. Saksa) ja
siitä huolimatta Humalog on vielä käytössä useimmmissa Euroopan maissa. Uskoisin että Lilly haluaa pitää lispro insuliinin
molemmilla kauppanimikkeillä myynnissä ja pitää korkeampaa hintaa Humalogille. Täällä Suomessa hinnat taisi nyt mennä niin
että 10 ml pullolle hinta on 18 euroa kun kyse Liprologista ja Sanofin lisprosta ja Humalogille on noin 5 euroa korkeampi hinta ja
sille ei ole enää Kela korvausta. Lilly ei vaan halunnut laskea Humalogin hintaa tuolle 18 euron tasolle jota Kela/Hila edellytti jotta Kela korvaus säilyisi.
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #37 : Elokuu 18, 2019, 19:15:22 ip »

Sitä en ymmärrä lainkaan, mihin tarvitaan erivahvuisia pikainsuliineja, kuten 200 IU/ml:n Humalogia / Liprologia.

Puolet pienempi patti. Kyllä mä oon tykännyt.

Ok. Tämähän se on Diabetesliitonkin kanta: kaikkia insuliinivalmisteita tarvitaan, koska kaikilla on käyttäjänsä. Eli otan sanani takaisin.  :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #38 : Elokuu 18, 2019, 19:27:05 ip »

Jos Liprolog = Humalog, niin en aivan ymmärrä tätä korvattavuuden muuttumista. Toki tiedän, että nykyään USA:ssa 10ml Humalogia maksaa $300 US kun taas Kanadassa samainen pullo maksaa noin $33 apteekista ilman reseptiä.

Kuten edellä jo kommentoitiinkin, markkinoista on kyse.  :)

Valmisteen hinta on täysin keinotekoinen asia; se on se minkä suuruiseksi se neuvotellaan. Suomen markkinoille oli jo tullut kilpailevalta yritykseltä halvempi, korvattavuuden saanut lisproinsuliinin biosimilaari (Insulin Lispro Sanofi), Humalog-valmisteiden korvattavuuden määräaika oli päättymässä eikä Lääkkeiden hintalautakunnalla (Hilalla) varmasti ollut mitään intohimoja myöntää Eli Lillyn valmisteille korvattavuutta Sanofin valmisteita kalliimmilla hinnoilla. Nähtävästi Lillylle oli tärkeää pitää koko tuoteperheensä korvattavana Suomen markkinoilla, koskapa Liprolog-valmisteiden tukkuhinnat ovat sentilleen samat kuin Hilan aiemmin hyväksymät Sanofin vastaavien valmisteiden tukkuhinnat.

Noilla hinnoilla euroopassa valmistettu Humalog kannattaa myydä amerikkaan, ei Suomeen. ;)

Ymmärrän että oli vitsi, mutta vastaan tosikkomaisesti kuitenkin: kun Lillyllä on tehtaita rapakon molemmin puolin, niin on varmaankin kannattavampaa myydä valmistamansa ja pakkaamansa insuliini samalla mantereella kuin kuljettaa sitä pitkiä matkoja myytäväksi (vaan mistäpä sitä globaalin kaupankäynnin kiemuroista koskaan tietää).

USA:ssa lääkkeiden hinnat ovat muuten aivan käsittämättömiä. Sieltä kuulee uutisia, että ilman sairausvakuutusta jääneitä diabeetikkoja menehtyy, koska rahat eivät riitä insuliiniin. Ja sama tilanne tietysti on monien muidenkin sairauksien ja lääkkeiden kohdalla. Ne jotka pystyvät, hankkivat lääkkeitä Kanadan puolelta.

Ja karmaiseva on tilanne Venäjälläkin:

Erikoislääkärin palkka on alle 200 euroa kuussa, diabeetikoille ei riitä insuliinia: Venäjän terveydenhoidon kriisi syvenee
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006205834.html
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07