Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6916 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Lucas56, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: pitkävaikutteisen vaihto  (Luettu 7094 kertaa)

mattiyy

• Intoilija
Vs: pitkävaikutteisen vaihto
« Vastaus #15 : Tammikuu 27, 2019, 17:26:12 ip »

Pitkälinja laiselle,vastaan:Lääkäri ei antanut neuvoa,reseptiä kirjoittaessa,toujeon pistin iltaisin lääkärin ohjeen mukaan.Ei näitä muutoksia tohdi ominpäin tehdä.Kuunnellaan lääkäriä vaan nöyrästi.Tuleehan niitä virheitä heillekkin.
Kirjattu
jep

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Tammikuu 27, 2019, 18:57:53 ip »

Lääkemääräyksiä voi tosiaan antaa vain laillistettu lääkäri.  Itse minun on insuliiniuutuudet tarvinnut ehdottaa lääkärille. D-hoitajan keskusteluissa välillä on tullut uuet aineet puheeksi.
Eipä ne näitä vasta aluksi ehdottele, vanhat moskat on halvempia yhteiskunnalle.  ;)
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

karhu

• Jäsen
« Vastaus #17 : Helmikuu 06, 2019, 14:41:31 ip »

Esimerkiksi Espoossa on tämä typerän lyhytnäköinen "säästölinja" kyllä juntattu hoitohenkilökunnan tajuntaan tehokkaasti.
Ehdotin viime syksynä, että hoitaja välittäisi lääkärille viestin ja saisin Lantuksen vaihdettua Toujeoon, mutta vastauksena oli ei, koska se tulee kalliiksi yhteiskunnalle.
Naurahtaen totesin, ettei sillä taida paljon merkitystä olla. Hoitajakin huomasi suustaan tulleen sammakon ja vähän nolona vastasi, että eipä kyllä.
Ilman Toujeota jäin, mutta eihän aina voi edes tietää onko uusi parempi kuin vanha.

Kirjattu

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Helmikuu 07, 2019, 19:09:06 ip »

Tresibaa menee vähemmän, (kun Toujeota meni). Ja mikä kummallista Fiaspin teho on noussut käsittämättömän paljon tämän Tresiban kaverina.  Välillä ei ruokailun jälkeen nouse sokerit juuri lainkaan, ja kohta ollaan nelosen lukemissa, Librellä mitattuna. Olen H Moilasena, mikä minulle on tullut 61 ja puolen vuoden sairastelun jälkeen?

Mutta se on varmaa, että uusia aineita menee niin paljon vähemmän, että taitaa mennä yhteiskunnalta pikemminkin säästön puolelle näillä.  ???  Vähän on sisäänajoa vielä tämän kanssa.  :D

Ei kannata näitä hoitsujen parkuja rahapulasta kuunnella, onhan diabeetikolla oikeus parhaisiin lääkkeisiin, mitä on tarjolla. Olenhan mä ehtinyt monia aineita käyttää, kokemusta on. Possusta ja lehmästä alkaen. Lantustakin ja Levemiriä. Hypojahan Lantuksella tulee öisin. Samaa on Toujeossakin, joskin vähemmän.  Levemir on vettä ja sokerit menee edestaisin kun pakojäniksen juoksu. Tresiba kulkee samaa viivaa, ei poukkoile ylös, eikä alaspäin, aamusta on vähän nostanut vielä nokkaansa. Sokerien taso illasta aamuun on nyt vaan testattava oikeaksi. ;)

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2019, 19:14:49 ip kirjoittanut pitkälinja »
Kirjattu
Hämeen hidas, D1

teknos

• Aloittelija
    • Gone with the...
« Vastaus #19 : Heinäkuu 28, 2019, 08:36:40 ap »

Levemir vaihtui Tresibaan, eka pistos tänä aamuna.. Annos 80% levemirristä, saas nähdä miten äijän käy. Librenkin sain sopivasti seurantaa varten :)
Fiaspiakin ehdotteli Novorapidin korvaajaksi D-Täti, mutta sanoin jottei nyt kaikkea kerralla.
Kirjattu
D1 12/2015 Levemir & Novorapid
Selkärankareuma
Raajojen neuropatia
Punajäkälä
Vitiligo
Savolainen syntyjään

pitkälinja

• Vanha tekijä
« Vastaus #20 : Elokuu 03, 2019, 18:28:08 ip »

HYvä valinta.👍